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Administer troop disposition
Educate members of the armed forces
Fixed troops
Freely deployable troops
General purpose troops
Give battle commands
Instruct military troops
Issue troop deployment and orders
Logistic troops
Maintain troop disposition
Manage troop deployment
Non-assigned troops
Order battle commands
Oversee troop deployment
Peacekeeping Troops Training Detachment
Provide troop deployment and orders
Static troops
Stationary troops
Supply troops
TCC
TCN
Teach military troops
Train military troops
Troop contributing country
Troop contributing nation
Troop train
Troop-Contributing Country
Troop-contributing nation

Translation of "Troop train " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


educate members of the armed forces | instruct military troops | teach military troops | train military troops

former des troupes militaires


Peacekeeping Troops Training Detachment

Détachement d'instruction des unités de maintien de la paix


administer troop disposition | maintain troop disposition | manage troop deployment | oversee troop deployment

gérer le déploiement de troupes


freely deployable troops (1) | general purpose troops (2) | non-assigned troops (3)

troupes librement disponibles (1) | troupes à libre disposition (2)


stationary troops | fixed troops | static troops

troupe sédentaire


troop contributing country [ TCC | troop contributing nation | troop-contributing nation ]

pays contributeur de troupes [ PCT | pays fournisseur de troupes | pays contributeur ]


issue troop deployment and orders | provide troop deployment and orders | give battle commands | order battle commands

donner des ordres de combat


Troop-Contributing Country | troop-contributing nation | TCC [Abbr.] | TCN [Abbr.]

pays contributeur | pays contributeur de troupes | pays fournisseur de troupes


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
whereas the European countries and the EU itself are major contributors to the UN system, notably in providing financial support for UN programmes and projects; whereas France, Germany and the UK are the largest European contributors to the budget for UN PKOs; whereas the EU Member States are collectively the largest contributor to the UN’s peacekeeping budget, with about 37 %, and are currently contributing troops to nine peacekeeping missions; whereas, in addition, in 2014 and 2015 EU financial commitments to the AU totalled EUR 717,9 million and AU contributions amounted to just EUR 25 million; whereas European countries contribut ...[+++]

considérant que les pays européens et l'Union européenne en tant que telle sont de grands contributeurs au système des Nations unies, du fait notamment de leur appui financier aux programmes et aux projets des Nations unies; que la France, l'Allemagne et le Royaume-Uni sont les plus grands contributeurs européens au budget des opérations de maintien de la paix des Nations unies; que les États membres de l'Union européenne sont collectivement le plus grand contributeur au budget de maintien de la paix des Nations unies (37 %) et fournissent actuellement des troupes à neuf missions de maintien de la paix; que, par ailleurs, en 2014 et e ...[+++]


For the purposes of ML10.a., military use includes: combat, military reconnaissance, assault, military training, logistics support, and transporting and airdropping troops or military equipment.

Aux fins du point ML10.a, on entend par «usage militaire» le combat, la reconnaissante militaire, l'attaque, l'entraînement, le soutien logistique, ainsi que le transport et le parachutage de troupes ou de matériel militaire.


Since troop training and discipline is ultimately also the responsibility of the Member States, we call on those countries which provide UN contingents to initiate disciplinary proceedings against the parties accused.

Puisque la formation des troupes et la discipline est, en fin de compte, aussi la responsabilité des États membres, nous demandons aux pays qui mettent des contingents à la disposition de l’ONU d’intenter des poursuites disciplinaires à l’encontre des parties accusées.


Note 4For the purposes of ML10.a., military use includes: combat, military reconnaissance, assault, military training, logistics support, and transporting and airdropping troops or military equipment.

Note 4:Aux fins du point ML10.a, on entend par ”usage militaire” le combat, la reconnaissante militaire, l'attaque, l'entraînement, le soutien logistique, ainsi que le transport et le parachutage de troupes ou de matériel militaire.


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Other ‘aircraft’ and ‘lighter-than-air vehicles’ specially designed or modified for military use, including military reconnaissance, assault, military training, transporting and airdropping troops or military equipment, logistics support, and specially designed components therefor.

autres «aéronefs» et «véhicules plus légers que l'air» spécialement conçus ou modifiés pour l’usage militaire, notamment la reconnaissance, l’attaque, l’entraînement, le transport et le parachutage de troupes ou de matériel militaire, le soutien logistique, et leurs composants spécialement conçus.


Note 4For the purposes of ML10.a., military use includes: combat, military reconnaissance, assault, military training, logistics support, and transporting and airdropping troops or military equipment.

Note 4:Aux fins du point ML10.a, on entend par "usage militaire" le combat, la reconnaissante militaire, l'attaque, l'entraînement, le soutien logistique, ainsi que le transport et le parachutage de troupes ou de matériel militaire.


10. Stresses the difficulty faced by the United Nations with respect to disciplining troops guilty of sexual misconduct because of the fact that ultimate responsibility for training and disciplining troops remains the preserve of Member States; urges the countries concerned, therefore, to implement disciplinary procedures wherever possible;

10. souligne la difficulté à laquelle est confrontée l'Organisation des Nations unies lorsqu'il s'agit de sanctionner les troupes coupables de sévices sexuels dans la mesure où c'est aux États membres qu'incombe la responsabilité finale en matière de formation et de sanction des troupes; dès lors, invite instamment les pays concernés à mettre en œuvre des procédures disciplinaires dans la mesure du possible;


14. Calls on the European Union and its Member States to take the opportunity to promote a new UN Security Council Resolution on Iraq with a view to assessing the situation, enhancing the stabilisation process and (a) setting out guarantees for a greater commitment by, and a leading role for, the United Nations, (b) providing for examination of, and decision-making regarding, the replacement of foreign troops in Iraq by a UN peace-keeping force, particularly since all political parties running for election asked for the withdrawal of foreign troops, and since some of the countries participating in the war have now withdrawn or decided to ...[+++]

b) de prévoir l'examen du remplacement des troupes étrangères présentes en Irak par une force de maintien de la paix de l'ONU et la prise d'une décision en la matière, sachant notamment que toutes les formations politiques parties aux élections ont demandé le retrait des troupes étrangères et que certains pays participant à la guerre ont retiré ou décidé de retirer leurs troupes, étant entendu que toute décision concernant le retrait des troupes étrangères devra être mise en œuvre de manière progressive suivant un calendrier clairemen ...[+++]


20 000 troops will be used for short-term, high-intensity combat operations. This would complement other NATO reaction forces already in existence and be a real incentive for NATO allies other than just the Americans and British to provide a small number of highly-trained and well-equipped forces ready to take on urgent tasks on a global basis.

20 000 hommes seront utilisés pour des opérations de combat de grande envergure et à court terme, ils viendront s’ajouter aux autres forces de réaction de l’OTAN déjà existantes et constitueront une réelle incitation pour les alliés de l’OTAN autres que les Américains et les Britanniques à fournir quelques éléments hautement entraînés, bien équipés et prêts à intervenir en cas d’urgence au niveau mondial.


In plying this trade, not only do the industrialised countries, in conjunction with the ruling castes in many ACP countries, stand to make huge profits, but a vicious circle is also set in train that we ought not to forget. Firstly, weapons are delivered, then violent conflict breaks out until, ultimately, troops from the states supplying the arms are deployed, and then everything starts all over again.

Non seulement les pays industrialisés associés aux castes dominantes de certains pays ACP en tirent des bénéfices considérables, mais, en plus, nous devrions être conscients qu’il s’agit d’un cercle vicieux : d’abord on livre des armes, puis des conflits violents éclatent et sévissent jusqu’à ce que les troupes des États fournisseurs d’armes interviennent, et le cycle recommence.


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