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Base price
Cost orientation
Cost-based pricing
Distance-based pricing
Firm base price with economic price adjustments
Spontaneous and collective neologism dissemination
Spontaneous and collective term dissemination
Tax which raises the base price of goods
Tax which raises the cost price of goods
UBP
USP
Usage sensitive pricing
Usage-based neologism dissemination
Usage-based pricing
Usage-based standardization
Usage-based term dissemination
User sensitive pricing
Zone-based pricing

Translation of "Usage-based pricing " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
usage-based pricing [ UBP | usage sensitive pricing | user sensitive pricing ]

tarification à l'utilisation [ TU | tarification selon l'utilisation | tarification modulée ]


usage-based standardization [ usage-based term dissemination | usage-based neologism dissemination | spontaneous and collective term dissemination | spontaneous and collective neologism dissemination ]

normaison


tax which raises the base price of goods | tax which raises the cost price of goods

taxe augmentant le prix de revient


cost orientation | cost-based pricing

orientation des prix en fonction des coûts | orientation en fonction des coûts | orientation vers les coûts


firm base price with economic price adjustments

prix de base ferme avec indexation


usage sensitive pricing | USP [Abbr.]

tarification à l'utilisation | TU [Abbr.]


distance-based pricing

tarification en fonction de la distance parcourue




zone-based pricing

tarification en fonction du nombre de zones traversées
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
considering medium-term policy options such as mandatory CO emissions for newly registered HDVs, modern infrastructure supporting alternative fuels, smarter pricing of infrastructure usage (pricing infrastructure use on ‘polluter-pays’ (those who pollute while using the infrastructure pay) and ‘user-pays’ (those who use the infrastructure pay) principles), effective and coherent use of vehicle taxation by EU countries and other market-based mechanisms.

examiner les options politiques à moyen terme, y compris la fixation de limites contraignantes pour les émissions de CO des véhicules utilitaires lourds nouvellement immatriculés, le développement d’infrastructures modernes favorisant les carburants de substitution, une tarification plus intelligente de l’utilisation des infrastructures [tarification de l’usage des infrastructures fondée sur les principes du «pollueur-payeur» (paiement par les pollueurs) et de l’«utilisateur-payeur» (paiement par les usagers), l’utilisation efficace e ...[+++]


For example, we were very concerned with the idea of usage-based billing, and had it been allowed to go ahead it would likely have affected the pricing of broadband services for many smaller firms who rely on the Internet, and it would have limited the options that smaller Internet service providers could offer their own clients, making the market even less competitive.

Par exemple, l'idée de la facturation à l'utilisation nous a fortement inquiétés, car cette initiative, si elle avait reçu le feu vert, aurait probablement eu des répercussions sur le prix des services à large bande pour de nombreuses petites entreprises qui dépendent d'Internet, en plus d'avoir pour effet de restreindre les options que les petits fournisseurs de services Internet auraient pu offrir à leurs propres clients. Le marché aurait été encore moins concurrentiel.


While the setting of mandatory CO2 emission average limits for newly registered HDVs is the most apparent option as it inter alia ensures consistency with the way cars and vans emissions are regulated, other options could include modern infrastructure supporting alternative fuels for HDVs, smarter pricing on infrastructure usage, effective and coherent use of vehicle taxation by Member States and other market based mechanisms.

Bien que la fixation de limites contraignantes moyennes pour les émissions de CO2 des véhicules utilitaires lourds nouvellement immatriculés soit la solution la plus évidente, puisqu'elle garantit, entre autres, la cohérence avec la réglementation relative aux voitures et aux camionnettes, d’autres options pourraient inclure des infrastructures modernes favorisant les carburants de substitution pour les véhicules utilitaires lourds, une tarification plus intelligente de l’utilisation des infrastructures, l’utilisation efficace et cohérente de la taxation des véhicules par les États membres et d’autres mécanismes fondés sur le marché.


Right now, as the decisions have come down, especially the usage-based-billing one, it's going to make it impossible for me, from a cost standpoint, to offer services at a competitive price. So you couldn't compete.

À l'heure actuelle, à mesure que les décisions sont prises, surtout celles relatives à la facturation basée sur l'utilisation, il deviendra impossible pour moi, du point de vue des coûts, d'offrir les services à un prix concurrentiel.


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Also, imposing usage-based billing on its wholesale customers' own customers is price maintenance.

De plus, l'imposition de la facturation à l'utilisation aux clients de ses clients qui achètent des services en gros est un régime de prix imposé.


To date, Internet service providers have been permitted to determine how to price their services, whether to implement usage-based billing, and if so, determine the appropriate thresholds and the rates that will apply over the threshold.

Jusqu’à maintenant, les fournisseurs de services Internet ont été autorisés à fixer à leur gré le prix de leurs services, à mettre en oeuvre la facturation à l’utilisation et, le cas échéant, à déterminer le seuil d’utilisation approprié et le taux applicable à l’égard de l’utilisation dépassant ce seuil.


I would like to reiterate the commission's view that usage-based billing is a legitimate principle for pricing Internet services.

Je tiens à réitérer l'opinion du conseil voulant que la facturation fondée sur l'utilisation constitue un principe légitime pour les services Internet.


40. Stresses that the transport sector accounts for 56 % of total oil consumption in the EU and is most affected by oil price increases; calls for a framework directive for energy efficiency in transport; stresses that a modal shift is an important means of diminishing oil usage; encourages the harmonisation of passenger car legislation, including an EU-wide harmonised CO2 based vehicle taxation with certification and labelling procedures and fiscal incentives to diversify energy sources; calls for a comprehensive strategy to phase out the use of fossil fuels in the transport sector, and to promote the market penetration of low CO2 e ...[+++]

40. souligne que le secteur des transports représente 56% de la consommation totale de pétrole dans l'Union européenne et subit de plein fouet la hausse du prix du pétrole; demande une directive cadre sur l'efficacité énergétique dans les transports; souligne que le passage au transport modal constitue un moyen important de réduire le recours au pétrole; est favorable à l'harmonisation des législations sur les voitures particulières, y compris une fiscalité des véhicules basée sur le CO2 et harmonisée au niveau de l'Union européenne avec des procédures de certification et d'étiquetage et des incitations fiscales pour diversifier les s ...[+++]


40. Stresses that the transport sector accounts for 56 % of total oil consumption in the EU and is most affected by oil price increases; calls for a framework directive for energy efficiency in transport; stresses that a modal shift is an important means of diminishing oil usage; encourages the harmonisation of passenger car legislation, including an EU-wide harmonised CO2 based vehicle taxation with certification and labelling procedures and fiscal incentives to diversify energy sources; calls for a comprehensive strategy to phase out the use of fossil fuels in the transport sector, and to promote the market penetration of low CO2 e ...[+++]

40. souligne que le secteur des transports représente 56% de la consommation totale de pétrole dans l'Union européenne et subit de plein fouet la hausse du prix du pétrole; demande une directive cadre sur l'efficacité énergétique dans les transports; souligne que le passage au transport modal constitue un moyen important de réduire le recours au pétrole; est favorable à l'harmonisation des législations sur les voitures particulières, y compris une fiscalité des véhicules basée sur le CO2 et harmonisée au niveau de l'Union européenne avec des procédures de certification et d'étiquetage et des incitations fiscales pour diversifier les s ...[+++]


considering medium-term policy options such as mandatory CO emissions for newly registered HDVs, modern infrastructure supporting alternative fuels, smarter pricing of infrastructure usage (pricing infrastructure use on ‘polluter-pays’ (those who pollute while using the infrastructure pay) and ‘user-pays’ (those who use the infrastructure pay) principles), effective and coherent use of vehicle taxation by EU countries and other market-based mechanisms.

examiner les options politiques à moyen terme, y compris la fixation de limites contraignantes pour les émissions de CO des véhicules utilitaires lourds nouvellement immatriculés, le développement d’infrastructures modernes favorisant les carburants de substitution, une tarification plus intelligente de l’utilisation des infrastructures [tarification de l’usage des infrastructures fondée sur les principes du «pollueur-payeur» (paiement par les pollueurs) et de l’«utilisateur-payeur» (paiement par les usagers), l’utilisation efficace e ...[+++]




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'Usage-based pricing' ->

Date index: 2023-08-04
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