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Accreditation covering technical and vocational skills
Booster training
Career training
Higher-skill training
Job skill training
Job training
Motor skill
Occupational skills
Occupational training
Occupational upgrading
Professional retraining
Professional specialisation
Re-skilling
Re-training
Refresher training
Reskilling
Retraining
Retraining of skills
Sensorimotor skill
Skill
Skill course
Skill training
Skill training course
Skill upgrading
Teacher of vocational skills
Technical course
Updating of skills
Upgrading
Vocational Skills Certificate
Vocational course
Vocational education
Vocational pedagogy skills
Vocational retraining
Vocational skills
Vocational training
Vocational training course
Vocational upgrading

Traduction de «Vocational skills » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Vocational Skills Certificate

certificat de perfectionnement professionnel | CPP [Abbr.]


occupational skills | vocational skills

aptitudes professionnelles | capacités professionnelles | compétences professionnelles


teacher of vocational skills

maître d'enseignement professionnel


accreditation covering technical and vocational skills

accréditation des compétences techniques et professionnelles


retraining [ reskilling | re-training | booster training | professional retraining | refresher training | upgrading | vocational retraining | vocational upgrading | updating of skills | re-skilling | occupational upgrading | skill upgrading | higher-skill training ]

recyclage [ rééducation professionnelle | recyclage professionnel | perfectionnement | perfectionnement professionnel | formation d'appoint ]


occupational training [ vocational training | job training | skill training | career training | vocational education | job skill training ]

formation professionnelle


vocational course [ skill training course | technical course | vocational training course | skill course ]

cours de formation professionnelle [ cours professionnel ]


updating of skills [ professional specialisation | retraining of skills | vocational upgrading | retraining(UNBIS) ]

recyclage professionnel [ recyclage des connaissances | spécialisation professionnelle ]


vocational pedagogy skills

compétence en matière de pédagogie professionnelle


sensorimotor skill | motor skill | skill

habilité sensomotrice
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
From 20 to 24 November 2017, the European Commission is organising the second European Vocational Skills Week, building on the success of last year's initiative.Why a European Vocational Skills Week?

Du 20 au 24 novembre 2017, la Commission européenne organise la deuxième édition de la Semaine européenne des compétences professionnelles, en s'appuyant sur le succès de l'initiative lancée l'année dernière. Pourquoi une Semaine européenne des compétences professionnelles?


During the European Vocational Skills Week, the Commission showcases high-quality initiatives that aim at equipping people with the skills they need in a fast-changing labour market.

Dans le cadre de la Semaine européenne des compétences professionnelles, la Commission met en valeur les initiatives de grande qualité qui visent à doter les personnes des compétences dont elles ont besoin pour s'adapter à l'évolution rapide du marché de l'emploi.


The First European Vocational Skills Week (December 2016) and the Second European Vocational Skills Week (20–24 November 2017); ErasmusPRO supported by the Erasmus+ programme to boost long duration work-placements abroad for VET learners and apprentices – 50 000 young people could benefit over the years 2018–2020; A European Framework for Quality and Effective Apprenticeships – 14 criteria for the design and implementation of successful apprenticeship programmes; The European Alliance for Apprenticeships, which has so far mobilised over 750,000 places for young people.

La première édition de la Semaine européenne des compétences professionnelles (décembre 2016) et la deuxième édition de la Semaine européenne des compétences professionnelles (du 20 au 24 novembre 2017); L'initiative ErasmusPRO soutenue par le programme Erasmus+, afin d'encourager les stages de longue durée à l'étranger pour les apprenants et les apprentis de l'EFP – 50 000 jeunes pourraient en bénéficier au cours de la période 2018-2020; Un cadre européen pour un apprentissage efficace et de qualité, qui définit 14 critères concernant la conception et la mise en œuvre de programmes d'apprentissage performants; L'Alliance européenne p ...[+++]


During the European Vocational Skills Week, the Commission showcases high-quality initiatives in the field of Vocational education and training (VET) - ultimately to equip people with the skills they need in a fast-changing labour market.

Lors de la semaine européenne des compétences professionnelles, la Commission met en valeur des initiatives de grande qualité dans le domaine de l'enseignement et de la formation professionnels (EFP) — dans la perspective finale de doter les personnes des compétences dont elles ont besoin pour s'adapter à l'évolution rapide du marché de l'emploi.


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During the European Vocational Skills Week, the Commission showcases high-quality initiatives in the field of Vocational education and training (VET) - ultimately to equip people with the skills they need in a fast-changing labour market.

Lors de la semaine européenne des compétences professionnelles, la Commission met en valeur des initiatives de grande qualité dans le domaine de l'enseignement et de la formation professionnels (EFP) – dans la perspective finale de doter les personnes des compétences dont elles ont besoin pour s'adapter à l'évolution rapide du marché de l'emploi.


20. Stresses the key role of enterprises, including SMEs, social and solidarity economy actors and micro-enterprises in training for working-life skills and job creation for young people; stresses the need to provide young people with education preparing them for entrepreneurship in the broadest possible way; encourages including in curricula the development in a safe environment of the vocational skills needed in starting and managing businesses as well as fostering transversal entrepreneurship competence, skills and knowledge, that are effectively delivered through hands-on and real-life experiences; suggests that entrepreneurship m ...[+++]

20. souligne le rôle essentiel des entreprises, notamment des PME, des acteurs de l'économie sociale et solidaire et des microentreprises, dans la formation aux compétences professionnelles et la création d'emplois pour les jeunes; souligne la nécessité d'offrir aux jeunes un enseignement qui les initie à l'esprit d'entreprise de la manière la plus large possible; plaide pour que les programmes de formation incluent le développement, dans un environnement sûr, des compétences professionnelles nécessaires à la création et à la gestion d'entreprises, et que soient favorisées les compétences, aptitudes et connaissances entrepreneuriales t ...[+++]


21. Stresses the key role of enterprises, including SMEs, social and solidarity economy actors and micro-enterprises in training for working-life skills and job creation for young people; stresses the need to provide young people with education preparing them for entrepreneurship in the broadest possible way; encourages including in curricula the development in a safe environment of the vocational skills needed in starting and managing businesses as well as fostering transversal entrepreneurship competence, skills and knowledge, that are effectively delivered through hands-on and real-life experiences; suggests that entrepreneurship m ...[+++]

21. souligne le rôle essentiel des entreprises, notamment des PME, des acteurs de l'économie sociale et solidaire et des microentreprises, dans la formation aux compétences professionnelles et la création d'emplois pour les jeunes; souligne la nécessité d'offrir aux jeunes un enseignement qui les initie à l'esprit d'entreprise de la manière la plus large possible; plaide pour que les programmes de formation incluent le développement, dans un environnement sûr, des compétences professionnelles nécessaires à la création et à la gestion d'entreprises, et que soient favorisées les compétences, aptitudes et connaissances entrepreneuriales t ...[+++]


The co-ordinated package of personalised services to be funded, including its compatibility with actions funded by the Structural Funds, includes measures for the reintegration of the 876 targeted workers into employment, such as welcome and information sessions and guidance, intensive job search assistance, training in vocational skills related to footwear sector, training for specific vocational qualifications, promotion of entrepreneurship, training in horizontal skills, training for recruitment, job-search allowance, support for setting up a business, contribution to commuting expenses and outplacement incentives.

L'ensemble coordonné de services personnalisés à financer, et notamment leur compatibilité avec les mesures financées par les fonds structurels, comporte des mesures de réinsertion professionnelle des 876 travailleurs concernés, telles que des sessions d'accueil, d'information et d'orientation, une aide intensive à la recherche d'emploi, l'acquisition de compétences professionnelles liées au secteur de la chaussure, des formations qualifiantes spécifiques, la valorisation de l'entrepreneuriat, l'acquisition de compétences horizontales, des formations préalables au recrutement, une allocation de recherche d’emploi, une aide à la création ...[+++]


40. Welcomes the Commission's support for ‘Knowledge Alliances’ and ‘Sector Skills Alliances’ in which higher education institutions exchange information with businesses while developing curricula to address skills shortages; calls upon businesses and entrepreneurs, including small and medium-sized enterprises, actively to develop partnerships with higher education institutions by providing high-quality internships for students and lecturers and capitalising on lecturers' general transferable skills; reiterates, however, that higher education institutions produce cultural content which translates not only into vocational skills but also into gener ...[+++]

40. salue le soutien de la Commission aux «alliances de la connaissance» et aux «alliances des compétences sectorielles» au sein desquelles les établissements d'enseignement supérieur échangent des informations avec les entreprises tout en élaborant des programmes pour prévenir les pénuries de compétences; invite les entreprises et les entrepreneurs, y compris les petites et moyennes entreprises, à mettre au point des partenariats actifs avec les établissements d'enseignement supérieur, en proposant des stages de haute qualité aux étudiants et aux enseignants universitaires, et en tirant profit des compétences générales transférables des enseignants; répète cependant que les établissements universitaires produisent des contenus culturels ...[+++]


40. Welcomes the Commission's support for 'Knowledge Alliances' and 'Sector Skills Alliances' in which higher education institutions exchange information with businesses while developing curricula to address skills shortages; calls upon businesses and entrepreneurs, including small and medium-sized enterprises, actively to develop partnerships with higher education institutions by providing high-quality internships for students and lecturers and capitalising on lecturers’ general transferable skills; reiterates, however, that higher education institutions produce cultural content which translates not only into vocational skills but also into gener ...[+++]

40. salue le soutien de la Commission aux «alliances de la connaissance» et aux «alliances des compétences sectorielles» au sein desquelles les établissements d’enseignement supérieur échangent des informations avec les entreprises tout en élaborant des programmes pour prévenir les pénuries de compétences; invite les entreprises et les entrepreneurs, y compris les petites et moyennes entreprises, à mettre au point des partenariats actifs avec les établissements d’enseignement supérieur, en proposant des stages de haute qualité aux étudiants et aux enseignants universitaires, et en tirant profit des compétences générales transférables des enseignants; répète cependant que les établissements universitaires produisent des contenus culturels ...[+++]




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Date index: 2021-01-25
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