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Audio frequency signaling
Audio frequency signalling
End-to-end line signalling system
Link-by-link line signalling system
Speech signal
Telephone signal
VF signalling
Voice signal
Voice-band signal
Voice-frequency line signaling system
Voice-frequency line signalling system
Voice-frequency signal
Voice-frequency signaling
Voice-frequency signalling
Voice-frequency telegraph signal

Translation of "Voice-frequency line signalling system " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
voice-frequency line signaling system | voice-frequency line signalling system

système de signalisation de ligne à fréquences vocales


voice-frequency telegraph signal

signal de télégraphie harmonique


link-by-link line signalling system

système de signalisation section par section en ligne


end-to-end line signalling system

système de signalisation de bout en bout en ligne


audio frequency signaling | audio frequency signalling | voice-frequency signaling | voice-frequency signalling

signalisation à fréquences vocales


voice signal | speech signal | voice-frequency signal | voice-band signal | telephone signal

signal vocal | signal de voix | signal de parole | signal à fréquences vocales | signal téléphonique


voice-frequency signalling [ VF signalling ]

signalisation à fréquences vocales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Considering the abolition of these barriers to be fully in line with the Lisbon Strategy (since it will increase the competitiveness of the rail sector while promoting its integration), on 4 July 2005 the European Commission published a Communication on the deployment of the European rail signalling system ERTMS/ETCS.

Estimant que la suppression des barrières s'inscrit pleinement dans le cadre de la stratégie de Lisbonne (car permettant d'accroître la compétitivité du secteur ferroviaire tout en stimulant son intégration) la Commission européenne a publié, le 4 juillet 2005, une communication sur le déploiement du système européen de signalisation ferroviaire ERTMS/ETCS.


Considering the abolition of these barriers to be fully in line with the Lisbon Strategy (since it will increase the competitiveness of the rail sector while promoting its integration), on 4 July 2005 the European Commission published a Communication on the deployment of the European rail signalling system ERTMS/ETCS.

Estimant que la suppression des barrières s'inscrit pleinement dans le cadre de la stratégie de Lisbonne (car permettant d'accroître la compétitivité du secteur ferroviaire tout en stimulant son intégration) la Commission européenne a publié, le 4 juillet 2005, une communication sur le déploiement du système européen de signalisation ferroviaire ERTMS/ETCS.


Considering the abolition of these barriers to be fully in line with the Lisbon Strategy (since it will increase the competitiveness of the rail sector while promoting its integration), on 4 July 2005 the European Commission published a Communication on the deployment of the European rail signalling system ERTMS/ETCS.

Estimant que la suppression des barrières s'inscrit pleinement dans le cadre de la stratégie de Lisbonne (car permettant d'accroître la compétitivité du secteur ferroviaire tout en stimulant son intégration) la Commission européenne a publié, le 4 juillet 2005, une communication sur le déploiement du système européen de signalisation ferroviaire ERTMS/ETCS.


With ETCS it will be possible to provide secondary lines with a signalling system offering a standard of safety at least equivalent to that of the systems currently used on high-speed lines.

L’ETCS permettra d’apporter aux lignes secondaires un système de signalisation offrant un niveau de sécurité au moins équivalent à celui des systèmes utilisés actuellement sur les lignes à grande vitesse.


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However, if the installation of the new European signalling system is not made an integral part of the construction of a new line or major renovation works, it will be much more difficult to install it subsequently because this would have to be done on a line already in service, involving extra costs which would depend on the individual case but which could amount to 80% more.

Cependant, si la mise en place de la nouvelle signalisation européenne n’est pas intégrée lors de la construction de la ligne ou lors de grands travaux de rénovation, l’installation postérieure de cette nouvelle signalisation européenne sera beaucoup plus difficile car elle devra être effectuée sur une ligne déjà en service, ce qui entraîne un surcoût qui dépend des cas de figure mais qui peut atteindre 80%.


Derived from the Treaty provisions relating to trans-European networks (Title XV, Articles 154, 155 and 156), Directive 96/48/EC establishes a legal framework requiring in particular, since November 2002, the use of ERTMS on any new high-speed line in the trans-European network or when the signalling system is to be renewed.

Dérivée des dispositions du traité relatives aux réseaux transeuropéens (titre XV articles 154, 155 et 156), la directive 96/48/CE fixe un cadre légal imposant notamment depuis novembre 2002 l’utilisation d’ERTMS sur toute nouvelle ligne à grande vitesse du réseau transeuropéen ou lors d’un renouvellement de la signalisation.


With ETCS it will be possible to provide secondary lines with a signalling system offering a standard of safety at least equivalent to that of the systems currently used on high-speed lines.

L’ETCS permettra d’apporter aux lignes secondaires un système de signalisation offrant un niveau de sécurité au moins équivalent à celui des systèmes utilisés actuellement sur les lignes à grande vitesse.


However, if the installation of the new European signalling system is not made an integral part of the construction of a new line or major renovation works, it will be much more difficult to install it subsequently because this would have to be done on a line already in service, involving extra costs which would depend on the individual case but which could amount to 80% more.

Cependant, si la mise en place de la nouvelle signalisation européenne n’est pas intégrée lors de la construction de la ligne ou lors de grands travaux de rénovation, l’installation postérieure de cette nouvelle signalisation européenne sera beaucoup plus difficile car elle devra être effectuée sur une ligne déjà en service, ce qui entraîne un surcoût qui dépend des cas de figure mais qui peut atteindre 80%.


Derived from the Treaty provisions relating to trans-European networks (Title XV, Articles 154, 155 and 156), Directive 96/48/EC establishes a legal framework requiring in particular, since November 2002, the use of ERTMS on any new high-speed line in the trans-European network or when the signalling system is to be renewed.

Dérivée des dispositions du traité relatives aux réseaux transeuropéens (titre XV articles 154, 155 et 156), la directive 96/48/CE fixe un cadre légal imposant notamment depuis novembre 2002 l’utilisation d’ERTMS sur toute nouvelle ligne à grande vitesse du réseau transeuropéen ou lors d’un renouvellement de la signalisation.


(10) Existing high-speed lines and rolling stock are already equipped with control-command and signalling systems that meet the essential requirements of Directive 96/48/EC.

(10) Le matériel roulant et les lignes à grande vitesse existants sont déjà équipés de systèmes de contrôle-commande et de signalisation qui satisfont aux exigences essentielles de la directive 96/48/CE.




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Date index: 2022-10-30
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