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Control wheel
Gust lock control lever
Gust lock lever
Hand wheel
Handwheel
Nose wheel castor lock control
Nose wheel steering lock control
Operating wheel
Spare tire lock
Spare wheel lock
Valve hand wheel
Valve handle
Valve operating wheel
Valve wheel
Wheel lock
Wheel lock control
Wheel lock sequence
Wheel locking sequence
Wheel lockup
Wheel-locking
Wing lock control

Translation of "Wheel lock control " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


nose wheel castor lock control | nose wheel steering lock control

commande de verrouillage dans l'axe de l'atterrisseur avant




wheel lock sequence | wheel locking sequence

ordre de blocage des roues


operating wheel [ valve operating wheel | valve wheel | valve hand wheel | valve handle | hand wheel | handwheel | control wheel ]

volant de manœuvre


nose wheel steering lock control

commande de verrouillage train avant


spare tire lock | spare wheel lock

antivol sur roue de secours | serrure de roue de secours


wheel lock | wheel lockup

blocage de roue | blocage des roues


gust lock control lever | gust lock lever

levier de verrouillage gouvernes


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
ABS // Anti lock brake system: Electronically controlled braking system, which avoids wheel lock, when braking under slippery road conditions

ABS // Système antiblocage des roues : système de freinage électronique qui empêche le blocage des roues en cas de freinage sur une route glissante.


Furthermore, wheel-locking is permitted when the vehicle speed is less than 15 km/h; likewise, locking of indirectly controlled wheels is permitted at any speed, but stability and steerability shall not be affected.

De plus, des blocages de roue sont permis à des vitesses du véhicule inférieures à 15 km/h; de même, pour les roues indirectement contrôlées, des blocages sont permis, quelle que soit la vitesse, mais la stabilité et la maniabilité du véhicule ne doivent pas en être affectées.


A vehicle equipped with a category 3 anti-lock braking system shall meet all the relevant requirements of this Annex except those of points 5.3.4 and 5.3.5 On such vehicles, any individual axle (or bogie) which does not include at least one directly controlled wheel shall fulfil the conditions of adhesion utilisation and the wheel-locking sequence of Appendix 1 to Annex II, with regard to the braking rate and the load respectively.

Un véhicule équipé d'un système de freinage antiblocage de catégorie 3 doit satisfaire à toutes les prescriptions pertinentes de la présente annexe, à l'exception de celles des points 5.3.4 et 5.3.5. Sur ces véhicules, chaque essieu ou bogie qui ne comporte pas au moins une roue directement contrôlée doit remplir les conditions d'utilisation de l'adhérence et respecter l'ordre de blocage prescrit dans l'appendice 1 de l'annexe II, en ce qui concerne le taux de freinage et la charge.


The wheels directly controlled by an anti-lock braking system shall not lock when the full force is suddenly applied on the control device, on the road surfaces specified in point 5.2.2, at an initial speed of 40 km/h and at a high initial speed as indicated in the table below:

Les roues directement contrôlées par un système de freinage antiblocage ne doivent pas se bloquer lorsque la force maximale est soudainement appliquée à la commande, sur les revêtements spécifiés au point 5.2.2, à une vitesse initiale de 40 km/h et à une vitesse initiale plus élevée, comme indiqué dans le tableau ci-dessous:


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A vehicle equipped with a category 3 anti-lock device shall meet all the relevant requirements of this Annex, except those of items 5.3.4 and 5.3.5. On such vehicles, any individual axle (or bogie) which does not include at least one directly controlled wheel must fulfil the conditions of adhesion utilization and the wheel-locking sequence of the Appendix to item 1.1.4.2 of Annex II, instead of the adhesion utilization requirements prescribed in item 5.2 of this Annex. However, if the relative positions of the adhesion utilization cur ...[+++]

Cependant, si les positions relatives des courbes d'utilisation de l'adhérence ne satisfont pas aux prescriptions du point 3.1.1. de l'appendice au point 1.4.2 de l'annexe II, un contrôle peut être effectué pour s'assurer que les roues d'au moins un essieu arrière ne se bloquent pas avant dans les conditions décrites aux points 3.1.1 et 3.1.4 de l'appendice au point 1.1.4.2 de l'annexe II, en accord avec le taux de freinage et la charge.


Furthermore, wheel-locking is permitted when the vehicle speed is less than 15 km/h; likewise, locking of indirectly controlled wheels is permitted at any speed, but stability and steerability must not be affected.

De plus, des blocages sont permis pour les vitesses inférieures à 15 km/h ; de même, pour les roues indirectement contrôlées, des blocages sont permis, quelle que soit la vitesse. En aucun cas, la stabilité et la directibilité du véhicule ne doivent en être affectées.




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'Wheel lock control' ->

Date index: 2021-11-24
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