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Ground driven rotary tiller
Motor hoe with drive wheels
Motor hoe with driven wheel
Rotary cultivator with driving wheels
Self-propelled garden-type rotary plow
Wheel-less motor hoe

Translation of "Wheel-less motor hoe " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
ground driven rotary tiller | wheel-less motor hoe

motohoue sans roue


motor hoe with drive wheels | rotary cultivator with driving wheels

motobineuse à roues motrices


motor hoe with driven wheel | self-propelled garden-type rotary plow

motohoue à une roue motrice
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Agricultural and forestry machinery — Pedestrian controlled tractors with mounted rotary cultivators, motor hoes, motor hoes with drive wheel(s) — Safety

Matériel agricole et forestier — Motoculteurs avec fraises portées, motobineuses et fraises à roue(s) motrice(s) — Sécurité


110 (1) Every motor vehicle with a GVWR of 4 536 kg or less — except motorcycles other than motor tricycles equipped with passenger car tires, restricted-use motorcycles, three-wheeled vehicles equipped with tires other than passenger car tires, vehicles imported temporarily for special purposes and low-speed vehicles — and every tire rim manufactured for use on those vehicles shall conform to the requirements of Technical Standards Document No. 110, Tire Selection and Rims for Motor Vehicles With a GVWR of 4,536 kg or Less (TSD 110), ...[+++]

110 (1) Les véhicules automobiles d’un PNBV de 4 536 kg ou moins — à l’exception des motocyclettes autres que les tricycles à moteur munis de pneus pour voiture de tourisme, des motocyclettes à usage restreint, des véhicules à trois roues munis de pneus qui ne sont pas des pneus pour voiture de tourisme, des véhicules importés temporairement à des fins spéciales et des véhicules à basse vitesse — et les jantes de pneu fabriquées pour être utilisées sur ces véhicules doivent être conformes aux exigences du Document de normes techniques n 110 — Sélection des pneus et des jantes pour les véhicules automobiles d’un PNBV de 4 536 kg ou moins ...[+++]


(3) The total weight of a motor tricycle or three-wheeled vehicle on all its front wheels, as measured at the tire-ground interfaces, shall be not less than 25 per cent and not greater than 70 per cent of the loaded weight of that vehicle.

(3) Le poids total d’un tricycle à moteur ou d’un véhicule à trois roues sur toutes ses roues avant, mesuré au point de contact pneu-sol, ne doit pas être inférieur à 25 pour cent ni supérieur à 70 pour cent du poids du véhicule chargé.


(7) If a passenger car, multi-purpose passenger vehicle, truck or three-wheeled vehicle has a GVWR of 4 536 kg or less and is equipped with a manual transmission, a motor used for the vehicle’s propulsion must not be started by setting the ignition switch to the position used to start the motor unless the clutch pedal is depressed or the drive train is otherwise disengaged.

(7) Dans le cas de voitures de tourisme, de véhicules à trois roues, de véhicules de tourisme à usages multiples et de camions qui ont un PNBV d’au plus 4 536 kg et sont munis d’une boîte de vitesses manuelle, le réglage du commutateur d’allumage dans la position de démarrage du moteur ne doit pas faire démarrer un moteur utilisé pour la propulsion du véhicule tant qu’il n’y a pas débrayage ou que la chaîne cinématique n’est pas désactivée d’une autre façon.


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(2.1) If a passenger car, multi-purpose passenger vehicle, truck or three-wheeled vehicle has a GVWR of 4 536 kg or less and a transmission control sequence that includes a park position, the transmission control must not be capable of shifting from the park position to the forward or reverse drive position — while a motor used for the vehicle’s propulsion is in use — unless the service brake pedal is depressed or the service brakes are otherwise engaged.

(2.1) Dans le cas de voitures de tourisme, de véhicules à trois roues, de véhicules de tourisme à usages multiples et de camions qui ont un PNBV d’au plus 4 536 kg et sont munis d’une boîte de vitesses avec position de stationnement, la commande de la boîte de vitesses ne doit pouvoir passer de la position de stationnement à la position de marche avant ou arrière — pendant qu’un moteur utilisé pour la propulsion du véhicule est en service — tant que la pédale des freins de service n’est pas actionnée ou que les freins de service ne sont pas appliqués d’une autre façon.


A regulation specific to motor vehicles with at least two wheels would make it possible, on the basis of an improved testing procedure, to assess possibilities of establishing stricter limits in order to ensure that vehicles placed on the market are genuinely less noisy.

Un règlement spécifique aux véhicules à moteur d'au moins deux roues permettrait, sur la base d'une procédure d'essai améliorée, d'évaluer les possibilités d'introduire des limites plus strictes afin de veiller à ce que les véhicules mis sur le marché soient effectivement moins bruyants.


- propelled by one or various wheel(s) directly actuated from the engine and equipped with hoeing tools (motor hoe with drive wheel(s)).

- entraîné par une ou plusieurs roues directement actionnées par le moteur et équipé d'outils de binage [motobineuse à roue(s) motrice(s)].


- with or without support wheel(s), in such a way that its working elements act as hoeing tools to ensure propulsion (motor hoe), and

- avec ou sans pneus, de telle manière que les outils de binage assurent la propulsion (motobineuse),


A lower legal maximum limit of no higher than 0.2 mg/ml should be adopted for inexperienced drivers (those who are learning to drive or have only been in possession of a full driving licence for less than two years), drivers of large goods vehicles and buses, and riders of 2 wheel motor vehicles.

Un taux maximal inférieur, ne dépassant pas 0,2 mg/ml, devrait être adopté pour les conducteurs inexpérimentés (conducteurs en cours de formation ou titulaires d'un permis de conduire définitif depuis moins de deux ans), les conducteurs de poids lourds et d'autobus et les conducteurs de véhicules à moteur à deux roues.


2.2.3.2 Motor vehicles the rear wheels of which are also steered must be subjected to the following test: 2.2.3.2.1 The driver must be able to keep the rear wheels in a straight line, without making any abnormal steering correction, on a flat and horizontal road at a speed of 80 kilometres per hour or at the maximum design speed if this is less than 80 kilometres per hour.

2.2.3.2. Les véhicules à moteur dont les roues arrière sont également directrices doivent être soumis à l'essai suivant: 2.2.3.2.1. Le conducteur doit pouvoir les maintenir en ligne droite, sans manoeuvre anormale, sur une route plate et horizontale à une vitesse de 80 km/h où à la vitesse maximale par construction lorsque celle-ci est inférieure à 80 km/h.




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Date index: 2023-10-05
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