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Access control
Access control block
Access control facility
Access control feature
Access control mechanism
Access control method
Access control technique
BORAM
Baffle piers
Block Oriented Random Access
Block-oriented RAM
Blocks
Building's electronic access control system
Building's electronic access equipment
Building's equipment for electronic access
Buildings' electronic access equipment
Consumer data privacy
Control blocks
Control of access
Controlled access
Controlled accessibility
Data access control
Data confidentiality
Define database user permissions
Define user roles for ICT system
Floor blocks
Friction blocks
Information confidentiality
Memory control unit
Use access control software

Translation of "access control block " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


access control | control of access | controlled access | controlled accessibility

contrôle d'accès


access control facility | access control feature | memory control unit

contrôleur d'accès | contrôleur d'accès mémoire | dispositif de contrôle d'accès


baffle piers | blocks | control blocks | floor blocks | friction blocks

bloc de dissipation d'énergie


buildings' electronic access equipment | building's equipment for electronic access | building's electronic access control system | building's electronic access equipment

équipements électroniques d’accès aux bâtiments


access control method | access control technique | access control mechanism

thode de contrôle d'accès


Block Oriented Random Access [ BORAM | block-oriented RAM ]

BORAM [ RAM orientée bloc ]


access control feature [ access control facility | memory control unit ]

contrôleur d'accès [ contrôleur d'accès mémoire ]


data access control | data confidentiality | consumer data privacy | information confidentiality

confidentialité des données | confidentialité des données de l’utilisateur | confidentialité de l’information | protection des renseignements personnels


define user roles for ICT system | define database user permissions | use access control software

utiliser Avaya Identity Engines | utiliser une solution contrôle d’accès | utiliser un logiciel de contrôle d’accès | utiliser un logiciel informatique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
7. Any request by a registered exporter to exercise the right of access, rectification, erasure or blocking of data in accordance with Regulation (EC) No 45/2001 shall be submitted to and processed by the controller of data.

7. Toute demande d'un exportateur enregistré en vue d'exercer le droit d'accès, de rectification, d'effacement ou de verrouillage des données conformément au règlement (CE) no 45/2001 est adressée au responsable du traitement des données et examinée par ce dernier.


In their capacity as controllers, the Commission and the Member States share responsibility with respect to the provision of rights of access, rectification, blocking and deletion of personal data processed within the EWRS in the terms outlined hereafter.

En leur qualité de responsables du traitement, la Commission et les États membres sont coresponsables de loctroi de droits d’accès, de rectification, de verrouillage et de suppression des données à caractère personnel traitées dans le cadre du système dans les conditions énoncées ci-après.


However, the legislative part of the ODR proposal should specify at least to which of the controllers data subjects should address their requests of access, rectification, blocking and erasure; and which controller would be accountable in case of specific breaches of the data protection legislation (for example, for security breaches).

En revanche, la partie législative de la proposition RLL devrait au moins préciser, d’une part, à quel responsable du traitement les personnes concernées doivent adresser leurs demandes d’accès, de rectification, de verrouillage et d’effacement et, d’autre part, lequel serait responsable en cas de violation de la législation relative à la protection des données (en cas d’atteinte à la sécurité par exemple).


76. Stresses that the repression and control of citizens and businesses involves a growing technological component, through the blocking of content and the monitoring and identification of human rights defenders, journalists, activists and dissidents, as well as through the criminalisation of legitimate expression online and the adoption of restrictive legislation to justify such measures; recommends that the promotion and protection of digital freedoms should be mainstreamed, and reviewed annually, so as to ensure accountability and ...[+++]

76. souligne que la répression et le contrôle des citoyens et des affaires intègre de plus en plus une composante technologique, au travers du blocage de contenu et de la surveillance et l'identification des défenseurs des droits de l'homme, des journalistes, des militants et des dissidents, ainsi que par l'intermédiaire de la criminalisation de l'expression légitime en ligne et de l'adoption de lois restrictives afin de justifier ces mesures; recommande que la promotion et la protection des libertés numériques soient être intégrées ...[+++]


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82. Stresses that the repression and control of citizens and businesses involves a growing technological component, through the blocking of content and the monitoring and identification of human rights defenders, journalists, activists and dissidents, as well as through the criminalisation of legitimate expression online and the adoption of restrictive legislation to justify such measures; recommends that the promotion and protection of digital freedoms should be mainstreamed, and reviewed annually, so as to ensure accountability and ...[+++]

82. souligne que la répression et le contrôle des citoyens et des affaires intègre de plus en plus une composante technologique, au travers du blocage de contenu et de la surveillance et l'identification des défenseurs des droits de l'homme, des journalistes, des militants et des dissidents, ainsi que par l'intermédiaire de la criminalisation de l'expression légitime en ligne et de l'adoption de lois restrictives afin de justifier ces mesures; recommande que la promotion et la protection des libertés numériques soient être intégrées ...[+++]


19. Is deeply concerned about the unstable and tense situation in the north, and strongly condemns unacceptable violence towards KFOR and Kosovo authorities in the area, leading to loss of life and injuries; calls for efforts to restore the rule of law in this area by intensifying the fight against organized crime and the criminal structures using this area as a safe heaven, out of control of any authority; calls for swift and complete removal of all the road blocks and for ensuring free movement of people and goods, ...[+++]

19. est extrêmement préoccupé par les tensions et l'instabilité qui règnent au nord du pays et condamne fermement les violences inacceptables à l'encontre de la KFOR et des autorités kosovares, qui ont déjà fait des morts et des blessés dans la région; encourage les efforts pour rétablir l'état de droit dans la région en intensifiant la lutte contre la criminalité organisée et en s'attaquant aux organisations criminelles qui se servent de cette région comme refuge et qui échappent au contrôle de toute autorité; appelle de ses vœux la levée rapide et complète de tous les barrages routiers empêchant la libre circulation des personnes et des biens, et à g ...[+++]


We need judicial control before net access is blocked.

Nous avons besoin d’un contrôle judiciaire pour bloquer l’accès à l’internet.


As a general remark, the EDPS would like to stress that Regulation (EC) No 45/2001 lays down a series of obligations for controllers — inter alia, data quality, lawfulness of processing, notification, security of processing — as well as rights for data subjects — inter alia access, rectification, blocking, erasure, notification to third parties, remedies — which shall apply except where exemptions and restrictions are laid down pursuant to Article 20.

D'une manière générale, le CEPD tient à souligner que le règlement (CE) no 45/2001 prévoit une série d'obligations pour les responsables du traitement — entre autres, la qualité des données, la licéité des traitements, la notification, la sécurité des traitements —, ainsi que de droits pour les personnes concernées — entre autres, les droits d'accès, de rectification, de verrouillage, d'effacement, de notification aux tiers, les voies de recours — qui s'appliquent, sauf lorsque des exceptions et des limitations sont prévues conformément à l'article 20.


16. Underlines, furthermore, the importance of improving the means of exercising, and awareness of, the rights of access, of rectification, of erasure and blocking of data, of clarifying in detail and codifying the ‘right to be forgotten’ and of enabling data portability , while ensuring that full technical and organisational feasibility is developed and in place to allow for the exercise of those rights; stresses that individuals need sufficient control of their ...[+++]

16. souligne en outre qu'il importe d'améliorer les modalités et la sensibilisation à l'exercice des droits d'accès, de rectification, de suppression et de verrouillage des données, ainsi que de définir plus précisément et de codifier le «droit à l'oubli» , et de permettre la portabilité des données , tout en garantissant que les moyens techniques et organisationnels seront mis sur pied pour permettre l'exercice de ces droits; souligne que les personnes ont besoin d'un contrôle suffisamment élevé de leurs données en ligne pour une ut ...[+++]


Member States shall, however, grant the data subject the right to obtain, at his request and in particular at the time of exercising his right of access, the rectification, erasure or blocking of data which are incomplete, inaccurate or stored in a way incompatible with the legitimate purposes pursued by the controller.

Les États membres permettent toutefois à la personne concernée d'obtenir, à sa demande et notamment lors de l'exercice du droit d'accès, la rectification, l'effacement ou le verrouillage des données incomplètes, inexactes ou conservées d'une manière qui est incompatible avec les fins légitimes poursuivies par le responsable du traitement.


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