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Adult Occupational Training Act
Adult Occupational Training Regulations
Adult education
Adult employment training
Adult occupational centre
Adult occupational training
Adult vocational training
Association for adult vocational training
Continuing vocational training
Education of parents
Education of women
Occupational training profile
Training of adults
Training of women
Vocational training profile
Workers' education

Traduction de «adult occupational training » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Adult Occupational Training Regulations

Règlement sur la formation professionnelle des adultes


Adult Occupational Training Act

Loi sur la formation professionnelle des adultes


adult vocational training [ adult occupational training | adult employment training ]

formation professionnelle des adultes


adult vocational training | continuing vocational training

formation professionnelle continue


Uniform provisions concerning the approval of safety-belts and restraint systems for adult occupants of power-driven vehicles

Prescriptions uniformes relatives à l'homologation des ceintures de sécurité et des systèmes de retenue pour les occupants adultes des véhicules à moteur


Association for adult vocational training

Association nationale pour la formation professionnelle des adultes | Association pour la formation professionnelle des adultes | AFPA [Abbr.]


adult occupational centre

centre d'initiation au travail pour adultes


occupational training profile | vocational training profile

profil de formation professionnelle | profil de formation


adult education [ education of parents | education of women | training of adults | training of women | workers' education ]

éducation des adultes [ éducation des femmes | éducation des parents | éducation ouvrière | formation des adultes | formation des femmes ]


training in the movements involved in a specific occupation

adaptation aux gestes professionnels
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(b) the weekly training allowance to which the employee is entitled under the provisions of the Adult Occupational Training Act; or

b) L’allocation hebdomadaire de formation à laquelle l’employé a droit en vertu des dispositions de la Loi sur la formation professionnelle des adultes, ou


(b) by virtue of paragraph (a) of subsection (2) of section 54 of the Unemployment Insurance Act during any period in respect of which he receives a training allowance under the Adult Occupational Training Act; or

b) en vertu des dispositions de l’alinéa a) du paragraphe (2) de l’article 54 de la Loi sur l’assurance-chômage durant toute période à l’égard de laquelle il touche une allocation de formation en vertu de la Loi sur la formation professionnelle des adultes, ou


In addition, as the traditional life sequence of "training-work-retirement" will be modified with mid-life changes of careers and occupations, adults must be able to update their skills and competences through continuing vocational education and training (CVET).

Par ailleurs, les changements de carrière et de profession en pleine vie active vont modifier l’enchaînement traditionnel «formation-travail-retraite», de sorte que les adultes devront pouvoir mettre à jour leurs aptitudes et leurs compétences grâce à l’enseignement et la formation professionnels continus (EFPC).


Mr. Speaker, the following question will be answered today: Question No. 24. Question No. 24 Mr. Peter Stoffer: With regard to Correctional Service of Canada (CSC): (a) how many adults serving custody sentences in the federal correctional system previously served in the Canadian Forces (CF) and RCMP from 2001 to 2013 inclusive; (b) how many of these adults specified above served their custody sentence in (i) federal minimum security prisons, (ii) federal medium security prisons, (iii) federal maximum security prisons; (c) how many offenders on conditional release previously served in the Canadian Forces and RCMP from 2001 to 2013 incl ...[+++]

Monsieur le Président, on répondra aujourd'hui à la question n 24. Question n 24 M. Peter Stoffer: En ce qui concerne le Service correctionnel du Canada (SCC): a) entre 2001 et 2013 inclusivement, combien d’adultes purgeant une peine en milieu fermé dans le système correctionnel fédéral ont déjà servi dans les Forces canadiennes et dans la GRC; b) combien d’entre eux ont purgé leur peine en milieu fermé (i) dans un établissement fédéral à sécurité minimale, (ii) dans un établissement fédéral à sécurité moyenne, (iii) dans un établissement fédéral à sécurité maximale; c) entre 2001 et 2013 inclusivement, combien de délinquants en libert ...[+++]


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Action should cover all sectors (from early childhood education and schools through to higher education, vocational education and training, as well as adult training) taking also into account learning in informal and non-formal contexts and contribute to decreasing gender segregation by occupation, sector and rank in the labour market.

Les mesures devraient porter sur tous les secteurs (de l'enseignement et des établissements préscolaires à l'enseignement supérieur, en passant par l'enseignement et la formation professionnels, et la formation des adultes), tenir compte des contextes d'apprentissage informels et non formels et contribuer à diminuer la ségrégation entre les hommes et les femmes en fonction de l'emploi, du secteur et de la position occupés.


In the judgment, the defendant is described as "a young adult of foreign origin from an underprivileged background, [having] no real occupational training and a long criminal record. He has taken drugs since 1975, almost daily since 1983, and, at the material time, was living with his family on social security benefit".

Dans son arrêt, elle donne de M. Quaranta la description suivante: «jeune adulte d'origine étrangère et provenant d'un milieu modeste, il ne possédait pas de véritable formation professionnelle et avait un passé délictueux chargé; il consommait des stupéfiants depuis 1975, presque quotidiennement depuis 1983, et à l'époque des faits il vivait, avec sa famille, des secours de l'assistance publique».


[43] Quaranta v. Switzerland, judgment of 24 May 1991, Series A n° 205, para. 35 describes Mr Quaranta as "a young adult of foreign origin from an underprivileged background.[having] no real occupational training and a long criminal record. He has taken drugs since 1975, almost daily since 1983, and, at the material time, was living with his family on social security benefit".

[43] Quaranta/Suisse, arrêt du 24 mai 1991, Série A n° 205, point 35, où M. Quaranta est décrit de la façon suivante: «jeune adulte d'origine étrangère et provenant d'un milieu modeste, il ne possédait pas de véritable formation professionnelle et avait un passé délictueux chargé; il consommait des stupéfiants depuis 1975, presque quotidiennement depuis 1983, et à l'époque des faits il vivait, avec sa famille, des secours de l'assistance publique».


In British Columbia, Educacentre offers occupational training programs and adult education.

En Colombie-Britannique, Educacentre offre des programmes de formation professionnelle et de formation aux adultes.


Nearly 20,000 francophones in almost all provinces and territories have access to occupational training and adult education programs provided through colleges and institutions offering college-level education in French.

Près de 20 000 francophones dans presque toutes les provinces et territoires peuvent se prévaloir de programmes de formation professionnelle et d'éducation aux adultes dispensés par le biais de collèges et d'institutions offrant de la formation collégiale en langue française.


Such steps and programmes must aim at the rapid training of adults and vocational retraining, taking into account the situations caused by economic expansion or recession, technological and structural changes and the special requirements of certain occupations, occupational categories or specific regions.

Ces initiatives et programmes doivent viser la formation accélérée d'adultes ainsi que la conversion et la réadaptation professionnelles, compte tenu des situations provoquées par l'expansion ou la régression économique, des transformations technologiques et structurelles et des nécessités particulières à certaines professions, catégories professionnelles ou régions déterminées.


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