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Accessory advertising
Achieve advertising measures for the vehicles
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising effect
Advertising impact
Advertising malpractice
Association advertising
Auxiliary advertising
Collective advertising
Cooperative advertising
Corporate advertising
Deceptive advertising
English
Execute advertising measure for vehicles
Execute advertising measures for a vehicle
Execute advertising measures for the vehicles
False advertising
Group advertising
High-impact ad
High-impact advertisement
Image advertising
Impact of advertising
Impactive ad
Impactive advertisement
Institutional advertising
Joint advertising
Misleading advertising
Subliminal advertising
Supplementary advertising
Support advertising
Telephone advertising
Telephone classified advertising
Telephone directory advertising
Unfair advertising
Yellow page advertising

Translation of "advertising impact " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
impactive advertisement [ impactive ad | high-impact advertisement | high-impact ad ]

annonce à impact élevé


advertising effect | advertising impact

effet publicitaire




advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


execute advertising measure for vehicles | execute advertising measures for a vehicle | achieve advertising measures for the vehicles | execute advertising measures for the vehicles

exécuter des mesures de publicité pour les véhicules


corporate advertising | image advertising | institutional advertising

publicité de prestige | publicité institutionnelle


telephone advertising [ yellow page advertising | telephone classified advertising | telephone directory advertising ]

publicité classée


accessory advertising [ supplementary advertising | auxiliary advertising | support advertising ]

publicité de complément [ publicité de soutien | publicité auxiliaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
a clear and comprehensible explanation of the minimum, normally available, maximum and advertised download and upload speed of the internet access services in the case of fixed networks, or of the estimated maximum and advertised download and upload speed of the internet access services in the case of mobile networks, and how significant deviations from the respective advertised download and upload speeds could impact the exercise of the end-users’ rights laid down in Article 3(1).

une explication claire et compréhensible, pour les réseaux fixes, en ce qui concerne le débit minimal, normalement disponible, maximal et annoncé pour le téléchargement descendant et ascendant des services d’accès à l’internet ou, dans le cas des réseaux mobiles, le débit maximal estimé et annoncé pour le téléchargement descendant et ascendant des services d’accès à l’internet, ainsi que la manière dont des écarts significatifs par rapport aux débits annoncés de téléchargement descendant et ascendant peuvent avoir une incidence sur l’exercice des droits des utilisateurs finals énoncés à l’article 3, paragraphe 1.


The preliminary results of the study show that these new techniques are in their infancy, and have not, as yet, a real financial impact on media advertising revenues.

Il ressort des premiers résultats de l'étude que ces nouvelles techniques n'en sont qu'à leurs débuts et n'ont pas, à ce jour, de véritable impact financier sur les recettes publicitaires.


This examination will also take account of the results of the independent study ordered by the Commission on the impact of measures to regulate advertising markets [44] and the proposal for a Directive on unfair commercial practices.

Cet examen prendra également en compte les résultats de l'étude indépendante commandée par la Commission concernant l'impact des mesures de régulation sur les marchés publicitaires [44] et la proposition de directive concernant les pratiques commerciales déloyales.


The first study on the impact of television advertising and teleshopping on minors was carried out by INRA (under the legal direction of Bird Bird).

La première étude, portant sur l'impact de la publicité et du télé-achat sur les mineurs, a été réalisée par l'INRA (sous la direction juridique de Bird Bird) [28].


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It is the same way they have Coca-Cola commercials in the U.S. We get that advertising impact in Canada, but they have to shield the 811.

C'est la même chose que les publicités de Coca-Cola aux États-Unis, qui ont un rayonnement au Canada. Mais il faut protéger le 811.


comparative study of the impact of control measures on the television advertising markets in Member States and certain other countries.

étude comparative de l'impact des mesures de contrôle sur les marchés de la publicité télévisée dans les États membres et certains autres pays.


However, I also conclude that, unlike party and candidate advertising, there is no evidence which would allow me to conclude that third party advertising or spending has an impact on voter intentions.

Toutefois, je conclus également que, contrairement à la publicité par les candidats et les partis, il n'y a aucune preuve me permettant de conclure que la publicité ou les dépenses par des tiers ont un impact sur les intentions de vote.


However I also conclude that, unlike party and candidate advertising, there is no evidence which would allow me to conclude that third party advertising or spending has an impact on voter intentions.

Toutefois, à mon avis, rien ne me permet de conclure que la publicité ou les dépenses de tiers ont une incidence sur les intentions des électeurs, à la différence de la publicité faite par les partis et les candidats.


[English] The factors that define the environment in which Canadian publishers compete for Canadian readers include: the impact of foreign magazines on the market; the relatively small size of the Canadian population; the difficulties and cost of distribution over our huge territory; the openness of Canadians to foreign cultural products; the effects of the cover prices of imported magazines on the Canadian price structure; news stand competition from foreign magazines; and the impact of overflow advertising on the potential adv ...[+++]

[Traduction] Les conditions dans lesquelles les éditeurs canadiens doivent se livrer concurrence pour gagner l'attention des lecteurs canadiens sont influencées par des facteurs comme l'impact des magazines étrangers sur notre marché, la taille relativement restreinte de la population canadienne, la difficulté de distribuer les revues sur notre vaste territoire et le coût que cela suppose, l'ouverture des Canadiens face aux produits culturels étrangers, l'effet sur la structure de prix canadienne du prix des revues importées, la concurrence des revues étrangères qu'on trouve en kiosque et l'impact de la publicité de débordement sur les p ...[+++]


Senator Cools: Senator Cohen touched on a subject-matter which is larger even than this particular issue, that is, the content of advertising and the use of flattering and attractive terminology in advertising and, perhaps, at some time in the future this committee could spend some time looking at the social impact of advertising and the delusion and illusion to seduce people into believing they are buying products that are less harmful to themselves.

Le sénateur Cools: Le sénateur Cohen a abordé un thème qui déborde même le sujet à l'étude, et c'est celui du contenu de la publicité et de l'utilisation d'expressions flatteuses et accrocheuses dans la publicité et même parfois dans celle qui peut toucher à d'autres domaines. Néanmoins, à l'occasion de travaux futurs du comité, nous pourrons peut-être nous pencher sur tout le phénomène des répercussions sociales de la publicité et des illusions employées pour amener les gens à croire qu'ils achètent des produits qui sont moins nocifs pour eux.


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