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ASC
Advertising Standards Canada
Advertising Standards Committee
Advertising standards
Canadian Advertising Advisory Board
Canadian Advertising Foundation
Cenelec
Code of environmental advertising standards
Committee on Advertising Standards
EASA
European Advertising Standards Alliance
S.A.U.
Standard advertising unit
Standards committee
The Canadian Code of Advertising Standards

Translation of "advertising standards committee " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Advertising Standards Committee

Commission du Code néerlandais de la Publicité


Committee on Advertising Standards

Comité des normes de publicité


The Canadian Code of Advertising Standards

Code canadien des normes de la publicité


Advertising Standards Canada [ ASC | Canadian Advertising Foundation | Canadian Advertising Advisory Board ]

Les normes canadiennes de la publicité [ NCP | Fondation canadienne de la publicité | Bureau consultatif de la publicité au Canada | Conseil des normes de la publicité ]


European Advertising Standards Alliance | EASA [Abbr.]

Alliance européenne pour l'éthique en publicité | AEEP [Abbr.]


code of environmental advertising standards

code publicité/environnement




Cenelec [ European Committee for Electrotechnical Standardisation | European Committee for Electrotechnical Standardization ]

Cenelec [ Comité européen de normalisation électrotechnique ]


standard advertising unit | S.A.U.

espace publicitaire normali


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
12. Stresses the need to run special courses on gender stereotypes in the media for national advertising standards committees and self-regulatory and regulatory bodies so as to raise awareness of the negative influence of gender-discriminatory images on television, the internet and in marketing and advertising campaigns;

12. souligne la nécessité d'organiser des cours spéciaux sur les stéréotypes liés au genre dans les médias, à l'intention des commissions nationales chargées des normes de la publicité et des organismes d'autoréglementation et de réglementation, afin de sensibiliser à l'influence négative des images véhiculant une discrimination de genre à la télévision, sur l'internet et dans les campagnes de marketing et de publicité;


11. Stresses the need to run special courses on gender stereotypes in the media for national advertising standards committees and self-regulatory and regulatory bodies so as to raise awareness of the negative influence of gender-discriminatory images on television, the internet and in marketing and advertising campaigns;

11. souligne la nécessité d'organiser des cours spéciaux sur les stéréotypes liés au genre dans les médias, à l'intention des commissions nationales chargées des normes de la publicité et des organismes d'autoréglementation et de réglementation, afin de sensibiliser à l'influence négative des images véhiculant une discrimination de genre à la télévision, sur l'internet et dans les campagnes de marketing et de publicité;


Given the media’s significant influence on people’s perception on gender equality, special orientation courses are needed to raise awareness in Advertising Standard Committees and self-regulatory bodies about the negative influences of gender discrimination and stereotypes in the media;

Compte tenu de l'influence significative des médias sur la perception de l'égalité des sexes dans l'opinion publique, des formations spéciales sur les stéréotypes liés au genre sont nécessaires pour les commissions nationales chargées des normes de la publicité et les organismes d'autoréglementation afin de les sensibiliser à l'influence négative de la discrimination et des stéréotypes liés au genre dans les médias;


A ruling by Advertising Standards Canada on the MOJO billboard campaign, a sample of which was provided to the committee, called it demeaning and degrading to women.

Dans sa décision sur les panneaux réclames utilisés pour faire la publicité de MOJO, dont nous avons fait tenir copie au comité, l'organisme Les normes canadiennes de la publicité a conclu que ces messages abaissaient les femmes et les dégradaient.


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Additionally, advertising is not permitted in pre-school programming, and there are even times of the day, such as during school day morning hours, when no advertising to children is permitted (1040) Administered by Advertising Standards Canada, a children's committee has been created that includes parents, educators, regulators, broadcasters, and advertisers who meet every other Monday morning to view every commercial directed to children in Canada to be sure it adheres t ...[+++]

De plus, la publicité n'est pas autorisée dans les émissions préscolaires et il y a même des heures dans la journée, par exemple pendant les heures d'école, en matinée, où aucune publicité n'est autorisée pour les enfants (1040) On a créé un comité pour les enfants administré par «Les normes canadiennes de la publicité», qui regroupe les parents, les enseignants, les décideurs, les radiodiffuseurs et les publicitaires et qui se réunit tous les lundis matins pour passer en revue toutes les publicités s'adressant aux enfants au Canada et s'assurer qu'elles respectent les normes établies par le code.


We should continue to support the application of the code through Advertising Standards Canada's kids committee again, this is the one Cathy talked of representative of parents, educators, regulators, broadcasters, and advertisers.

Nous devons continuer à maintenir l'application de ce code par l'entremise du comité sur les enfants institué par «Les normes canadiennes de la publicité»—déjà évoquées, là encore par Cathy—qui représente les parents, les enseignants, les décideurs, les radiodiffuseurs et les publicitaires.


I am Doryne Peace, chair of this CGSB committee, and I represent Advertising Standards Canada on that committee. I'd like to introduce to you Marian Gaucher, who is the secretary of the CGSB committee and an employee of Public Works and Government Services Canada.

J'aimerais vous présenter Marian Gaucher, secrétaire du comité et employé de Travaux publics et Services gouvernementaux Canada.


The International Olympic Committee should not permit advertising of goods that are not made according to ethical standards.

Le Comité olympique international ne doit pas autoriser la publicité pour des marchandises qui ne sont pas fabriquées conformément aux normes éthiques.


Your committee, to which was referred Bill S-11, An Act respecting food commodities, including their inspection, their safety, their labelling and advertising, their import, export and interprovincial trade, the establishment of standards for them, the registration or licensing of persons who perform certain activities related to them, the establishment of standards governing establishments where those activities are performed and the registration of e ...[+++]

Votre comité auquel a été renvoyé le projet de loi S-11, Loi concernant les produits alimentaires, et portant notamment sur leur inspection, leur salubrité, leur étiquetage, la publicité à leur égard, leur importation, leur exportation, leur commerce interprovincial, l'établissement de normes à leur égard, l'enregistrement de personnes exerçant certaines activités à leur égard, la délivrance de licences à ces personnes, l'établissement de normes relatives aux établissements où de telles activités sont exercées ainsi que l'agrément de tels établissements, conformément à l'ordre de renvoi du mercredi 20 juin 2012, a examiné ledit projet de loi et en fait maint ...[+++]


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