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AAAI
Affiliated Advertising Agencies International
Affiliated Advertising Agencies Network
Allied Service Agencies
MAAN
Midwestern Advertising Agency Network
Mutual Advertising Agency Network
NAAN
National Advertising Agency Network
North American Advertising Agency Network

Translation of "affiliated advertising agencies network " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Affiliated Advertising Agencies International [ AAAI | Affiliated Advertising Agencies Network ]

Affiliated Advertising Agencies International [ AAAI | Affiliated Advertising Agencies Network ]


North American Advertising Agency Network [ NAAN | National Advertising Agency Network | Allied Service Agencies ]

North American Advertising Agency Network [ NAAN | National Advertising Agency Network | Allied Service Agencies ]


Mutual Advertising Agency Network [ MAAN | Midwestern Advertising Agency Network ]

Mutual Advertising Agency Network [ MAAN | Midwestern Advertising Agency Network ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The exchange of money in television is not between the viewer and the network but it is between the network and the advertising agency.

Dans le secteur de la télévision, l'argent n'est pas échangé entre le téléspectateur et le réseau de télévision, mais entre le réseau et l'agence de publicité.


The Haqqani Network is a Taliban-affiliated group of militants that operates from North Waziristan Agency in the Federally Administered Tribal Areas of Pakistan.

Le réseau Haqqani est un groupe de militants affilié aux Taliban qui opère à partir du Waziristan-Nord, dans les zones tribales du Pakistan sous administration fédérale.


On March 20, 1995, Madame Bourgon, who was the Clerk of the Privy Council, recommended to Monsieur Chrétien that he approve the dispersement of $100,000 to two advertising agencies with well-known Liberal affiliation, for the period leading up to the Quebec referendum.

Le 20 mars 1995, Mme Bourgon, qui était alors greffière du Conseil privé, a recommandé à M. Chrétien d’approuver le versement de 100 000 $ à deux agences de publicité dont les liens avec le Parti libéral étaient bien connus, pour la période allant jusqu’au référendum du Québec.


Mr. Gilles Duceppe (Laurier—Sainte-Marie, BQ): Mr. Speaker, in the sponsorship scandal, the tightly knit network of firms alluded to by Public Works Canada not only benefited advertising agencies, the Liberal Party, its cronies and their families, but we now learn that the son of Alfonso Gagliano, the minister who orchestrated the entire system, was a huge beneficiary.

M. Gilles Duceppe (Laurier—Sainte-Marie, BQ): Monsieur le Président, dans le scandale des commandites, non seulement le réseau de firmes tissé serré, évoqué par Travaux publics Canada, a profité à des agences de publicité, au Parti libéral, aux amis du régime et à leurs familles, mais on apprend maintenant que le fils d'Alfonso Gagliano, le ministre qui a orchestré tout le système, en a bénéficié largement.


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The internal report, obtained by The Globe, said that the $40 million-a-year program was marred by this web of firms, in which advertising agencies added a 17.65 per cent commission on federal work that was subcontracted to affiliated firms.

Le rapport interne, obtenu par le Globe, dit que le programme de 40 millions de dollars par an a été saboté par ce réseau d'entreprises, dans lequel les agences de publicité ont ajouté une commission de 17,65 p. 100 aux travaux fédéraux sous-traités à des sociétés affiliées.


Conversely, in provinces where there are no such advertising requirements basically everywhere else in Canada a carrier that chooses to charter its capacity to the tour operator, which in turn distributes via the retail travel agency network, would have price advertising for its services fall beyond the scope of Bill C-26, thus putting it at an obvious advantage over carriers that market to the public directly and are subject to Bill C-26.

Inversement, dans les provinces où il n'existe aucune exigence ce cette nature en ce qui a trait à la publicité—ce qui est essentiellement partout ailleurs au Canada—, si un transporteur choisit d'affréter sa capacité au voyagiste qui, à son tour, vend à travers un réseau d'agences de voyage au détail, le prix affiché pour ses services ne serait pas visé par le projet de loi C-26, ce qui lui accorderait un avantage évident par rapport aux transporteurs qui vendent directement au public et qui sont visés par le projet de loi C-26.




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'affiliated advertising agencies network' ->

Date index: 2022-02-16
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