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Aid delivery
Aid delivery system
Analyse actions influencing health care delivery
Analyse processes influencing health care delivery
Analyze processes influencing health care delivery
Delivery means
Delivery system
Delivery vehicle
Distribution systems for fuel
Fuel delivery systems
Fuel distribution systems
Health care delivery system
Health care system
Health system
Healthcare system
Maintain vehicle delivery documentation
Maintaining vehicle delivery documents
Means of delivery
Observe processes influencing health care delivery
Preserve vehicle delivery documentation
RX delivery system
Rapid exchange delivery system
Sustain vehicle delivery documentation
Systems for the transportation of fuel

Translation of "aid delivery system " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
aid delivery [ aid delivery system ]

système d'acheminement de l'aide [ circuit d'acheminement de l'aide | acheminement de l'aide ]


delivery means | delivery system | delivery vehicle | means of delivery

vecteur


rapid exchange delivery system | RX delivery system [Abbr.]

système de largage à échange rapide | système RX [Abbr.]


health care delivery system | health care system | health system | healthcare system

système de santé


distribution systems for fuel | systems for the transportation of fuel | fuel delivery systems | fuel distribution systems

systèmes de distribution de carburant


Dental computer-aided design/computer-aided manufacturing system, chairside

fauteuil de système de CAO/FAO dentaire


Benefit Delivery System/Veterans Services [ BDS/VS | Veterans Services/Benefit Delivery System ]

Système de distribution des prestations/Services aux anciens combattants


Benefit Delivery System/Canadian Pension Commission [ BDS/CPC | Canadian Pension Commission/Benefit Delivery System ]

Système de distribution des prestations/Commission canadienne des pensions


preserve vehicle delivery documentation | sustain vehicle delivery documentation | maintain vehicle delivery documentation | maintaining vehicle delivery documents

tenir à jour les documents de livraison du véhicule


analyse actions influencing health care delivery | analyze processes influencing health care delivery | analyse processes influencing health care delivery | observe processes influencing health care delivery

analyser les processus ayant une influence sur la fourniture de soins de santé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Development opportunities for rural communities will be mobilised by strengthening their capacity for primary production and delivery of ecosystems services as well as by opening avenues for the production of new and diversified products (including food, feed, materials and energy) which meet the increasing demand for low-carbon short-chain delivery systems.

On exploitera les possibilités de développement des communautés rurales en renforçant leur capacité de production primaire et de fourniture de services écosystémiques, ainsi qu'en ouvrant la voie à la fabrication de produits nouveaux et variés (y compris dans les domaines de l'alimentation humaine et animale, des matières et de l'énergie), qui répondent à la demande croissante de systèmes de livraison à courte distance et à faible émission de carbone.


A delivery system that is cost efficient is a major innovation in the delivery of humanitarian aid.

Un système de mise en œuvre performant constitue une innovation majeure en matière d’acheminement d’aide humanitaire.


The UN Security Council emphasised in UNSCR 1540 (2004) and recalled in UNSCR 1977 (2011) that the proliferation of nuclear, chemical and biological weapons, as well as their means of delivery, constituted a threat to international peace and security and obliged States, inter alia, to refrain from supporting by any means non-State actors from developing, acquiring, manufacturing, possessing, transporting, transferring or using nuclear, chemical or biological weapons and their delivery systems ...[+++]

Le Conseil de sécurité des Nations unies (CSNU) a souligné dans sa résolution 1540 (2004) et réaffirmé dans sa résolution 1977 (2011) que la prolifération des armes nucléaires, chimiques et biologiques et de leurs vecteurs constituait une menace pour la paix et la sécurité internationales, et imposait aux États, notamment, de s'abstenir d'apporter un appui, quelle qu'en soit la forme, à des acteurs non étatiques qui tenteraient de mettre au point, de se procurer, de fabriquer, de posséder, de transporter, de transférer ou d'utiliser des armes nucléaires, chimiques ou biologiques ou leurs vecteurs.


F. whereas SMEs seeking business opportunities across the EU are confronted with higher costs, greater complexity and a lack of transparency when it comes to cross-border delivery; whereas prices for cross-border delivery are three to five times higher than domestic prices; whereas effective, simple and affordable delivery systems are a key driver of the sustainability of the business models of SMEs and their ability to supply products to customers;

F. considérant que les PME à la recherche de débouchés commerciaux dans l'Union européenne sont confrontées à des coûts plus élevés, à un surcroît de complexité et à un manque de transparence dès qu'il est question de livraisons transfrontières; considérant que les tarifs de livraison transfrontière sont trois à cinq fois plus élevés que les tarifs nationaux; considérant que des systèmes de livraison efficaces, simples et abordables sont un facteur essentiel pour la viabilité des modèles d'affaires des PME et leur capacité à fournir des produits aux clients;


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F. whereas SMEs seeking business opportunities across the EU are confronted with higher costs, greater complexity and a lack of transparency when it comes to cross-border delivery; whereas prices for cross-border delivery are three to five times higher than domestic prices; whereas effective, simple and affordable delivery systems are a key driver of the sustainability of the business models of SMEs and their ability to supply products to customers;

F. considérant que les PME à la recherche de débouchés commerciaux dans l'Union européenne sont confrontées à des coûts plus élevés, à un surcroît de complexité et à un manque de transparence dès qu'il est question de livraisons transfrontières; considérant que les tarifs de livraison transfrontière sont trois à cinq fois plus élevés que les tarifs nationaux; considérant que des systèmes de livraison efficaces, simples et abordables sont un facteur essentiel pour la viabilité des modèles d'affaires des PME et leur capacité à fournir des produits aux clients;


Development opportunities for rural communities will be mobilised by strengthening their capacity for primary production and delivery of ecosystems services as well as by opening avenues for the production of new and diversified products (including food, feed, materials and energy) which meet the increasing demand for low-carbon short-chain delivery systems.

On exploitera les possibilités de développement des communautés rurales en renforçant leur capacité de production primaire et de fourniture de services écosystémiques, ainsi qu'en ouvrant la voie à la fabrication de produits nouveaux et variés (y compris dans les domaines de l'alimentation humaine et animale, des matières et de l'énergie), qui répondent à la demande croissante de systèmes de livraison à courte distance et à faible émission de carbone.


Development opportunities for rural communities will be mobilised by strengthening their capacity for primary production and delivery of eco-systems services as well as by opening avenues for the production of new and diversified products (including food, feed, materials, energy), which meet the increasing demand for low-carbon short-chain delivery systems.

On exploitera les possibilités de développement des communautés rurales en renforçant leur capacité de production primaire et de fourniture de services écosystémiques, ainsi qu'en ouvrant la voie à la fabrication de produits nouveaux et variés (y compris dans les domaines de l'alimentation humaine et animale, des matières et de l'énergie), qui répondent à la demande croissante de systèmes de livraison à courte distance et à faibles émissions de carbone.


5. If, during implementation, the level of error is persistently high, the Commission shall identify the weaknesses in the control systems, analyse the costs and benefits of possible corrective measures and take or propose appropriate action, such as simplification of the applicable provisions, improvement of the control systems and re-design of the programme or delivery systems.

5. Si, au cours de la mise en œuvre, le niveau d'erreur reste élevé, la Commission identifie les faiblesses des systèmes de contrôle, analyse les coûts et les avantages des éventuelles mesures correctrices et prend ou propose les mesures appropriées, notamment la simplification des dispositions applicables, l'amélioration des systèmes de contrôle et le remodelage du programme ou des systèmes de mise en œuvre.


56. Calls on the Member States, the Commission and the European External Action Service (EEAS), in line with the practice established in other policy fields, to improve the coordination of their respective budget support to third countries in order to avoid overlap, inconsistencies and incoherencies; deplores the reviews showing that, at sectoral level, weak policies, institutions and service delivery systems have prompted donors to use their own systems to implement projects, and to act bila ...[+++]

56. invite les États membres, la Commission et le Service européen pour l'action extérieure (SEAE), conformément à la pratique mise en place dans d'autres domaines, à améliorer la coordination de l'AB aux pays tiers afin d'éviter tout chevauchement, toute incohérence ou contradiction ou d'y remédier; déplore les évluations qui montrent qu'au niveau sectoriel, la faiblesse des politiques, institutios et systèmes de prestation de services a poussé les bailleurs à mettre en œuvre des projets à l'aide de leurs systèmes propres et à adopt ...[+++]


57. Calls on the Member States, the Commission and the European External Action Service (EEAS), in line with the practice established in other policy fields, to improve the coordination of their respective budget support to third countries in order to avoid overlap, inconsistencies and incoherencies; deplores the reviews showing that, at sectoral level, weak policies, institutions and service delivery systems have prompted donors to use their own systems to implement projects, and to act bila ...[+++]

57. invite les États membres, la Commission et le Service européen pour l'action extérieure (SEAE), conformément à la pratique mise en place dans d'autres domaines, à améliorer la coordination de l'AB aux pays tiers afin d'éviter tout chevauchement, toute incohérence ou contradiction ou d'y remédier; déplore les évaluations qui montrent qu’au niveau sectoriel, la faiblesse des politiques, institutions et systèmes de prestation de services a poussé les bailleurs à mettre en œuvre des projets à l’aide de leurs systèmes propres et à ...[+++]


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