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AF Ldrsp Trg
AF Met Trg
AF Res Trg Mgt
Air Force Leadership Training
Air Force Meteorological Training
Air Force Reserve Training Management
Air Force Training
FOAFT
Federal Office for Air Force Training
Federal Office for Air Force and Anti-Aircraft Training
Instruct members of the air force
Res Trg Mgt
Reserve Training Management
Teach air force crew
Teach members of the air force
Train air force crew

Traduction de «air force leadership training » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Air Force Leadership Training [ AF Ldrsp Trg ]

Instruction en leadership de la Force aérienne [ Instr Ldrsp FA ]


Reserve Training Management [ Res Trg Mgt | Air Force Reserve Training Management | AF Res Trg Mgt ]

Gestion de l'instruction de la Réserve [ Gest Instr Rés | Gestion de l'instruction de la Réserve de la Force aérienne | Gest Instr Rés FA ]


Air Force Meteorological Training [ AF Met Trg ]

Instruction - Météorologie de la Force aérienne [ Instr Météo FA ]


instruct members of the air force | teach air force crew | teach members of the air force | train air force crew

entraîner un équipage de l'armée de l'air


Federal Office for Air Force Training

Office fédéral de l'instruction des Forces aériennes | OFIFA [Abbr.]


Federal Office for Air Force and Anti-Aircraft Training

Office fédéral de l'aviation militaire et de la défense contre avions | OFADCA [Abbr.]


Federal Office for Air Force Training | FOAFT [Abbr.]

Office fédéral de l'instruction des Forces aériennes | OFIFA [Abbr.]


Federal Office for Air Force Training

Office fédéral de l'instruction des Forces aériennes [ OFIFA ]


Federal Office for Air Force and Anti-Aircraft Training

Office fédéral de l'aviation militaire et de la défense contre avions [ OFADCA ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This responsibility involves us closely with our and other nation's air forces in training forward air controller skills for army and air force personnel.

Cette responsabilité nous amène à travailler étroitement avec notre armée de l'air et celles d'autres pays en vue de l'acquisition par des membres du personnel de l'armée et de la Force aérienne de compétences de contrôleur aérien avancé.


– having regard to the raid of the Kenyan Air Forces on al-Shabaab training camps in Somalia in response to the carnage at Garissa University,

– vu le raid effectué par la force aérienne kényane sur des camps d'entraînement d'Al-Chebab en Somalie en réaction au carnage de l'université de Garissa,


– having regard to the raid by the Kenyan Air Forces on Al-Shabaab training camps in Somalia in response to the carnage at Garissa University,

– vu le raid effectué par la force aérienne kényane sur des camps d'entraînement d'Al-Chebab en Somalie en réaction au carnage de l'université de Garissa,


– having regard to the raid by the Kenyan Air Forces on Al-Shabaab training camps in Somalia in response to the carnage at Garissa University,

– vu le raid effectué par la force aérienne kényane sur des camps d'entraînement d'Al-Chebab en Somalie en réaction au carnage de l'université de Garissa,


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New European legislation which entered into force in 2012 and 2013 ensures that passengers have similar basic rights everywhere in Europe, irrespective of whether they travel by air, train, ship or bus: Regulation (EU) No 1177/2010[98] for passengers travelling by sea and inland waterways entered into force on 6 January 2011, and Regulation (EU) No 181/2011[99] on the rights of passengers travelling by bus and coach entered into force on 20 March 2011.

De nouveaux actes législatifs européens entrés en vigueur en 2012 et 2013 garantissent que les passagers jouissent de droits fondamentaux similaires partout en Europe, quel que soit le mode de transport emprunté (aérien, ferroviaire, maritime ou routier): le règlement (UE) n° 1177/2010[98] concernant les passagers voyageant par mer ou par voie de navigation intérieure est entré en vigueur le 6 janvier 2011, et le règlement (UE) n° 181/2011[99] concernant les droits des passagers dans le transport par autobus et autocar, quant à lui, le 20 mars 2011.


24. Notes the fact that EU battlegroups have never yet been deployed and considers that their existence will be difficult to justify over time; stresses that they constitute an important tool for timely force generation, training and rapid reaction; welcomes the decision to address this issue during the December Summit; is convinced that the EU should dispose of high-readiness standing battle forces, with land, air, naval, cyber and special forces components and a high level of ambition; underlines the fact that EU battlegroups should be deployable for all types of crises, including climate-driven humanitarian crisis; favours a more ...[+++]

24. constate que les groupements tactiques de l'Union n'ont jamais été déployés et estime que leur existence sera difficile à justifier à terme; souligne qu'ils sont un instrument important pour permettre la constitution, l'entraînement et la réaction rapide des forces en temps utile; salue la décision d'aborder cette question lors du sommet de décembre; est convaincu que l'Union européenne devrait disposer de forces de combat permanentes à réaction rapide, autour de composantes terrestres, aériennes, navales, informatiques et spéciales, et très ambitieuses; souligne que les groupements tactiques de l'Union devraient pouvoir être dép ...[+++]


24. Notes the fact that EU battlegroups have never yet been deployed and considers that their existence will be difficult to justify over time; stresses that they constitute an important tool for timely force generation, training and rapid reaction; welcomes the decision to address this issue during the December Summit; is convinced that the EU should dispose of high-readiness standing battle forces, with land, air, naval, cyber and special forces components and a high level of ambition; underlines the fact that EU battlegroups should be deployable for all types of crises, including climate-driven humanitarian crisis; favours a more ...[+++]

24. constate que les groupements tactiques de l'Union n'ont jamais été déployés et estime que leur existence sera difficile à justifier à terme; souligne qu'ils sont un instrument important pour permettre la constitution, l'entraînement et la réaction rapide des forces en temps utile; salue la décision d'aborder cette question lors du sommet de décembre; est convaincu que l'Union européenne devrait disposer de forces de combat permanentes à réaction rapide, autour de composantes terrestres, aériennes, navales, informatiques et spéciales, et très ambitieuses; souligne que les groupements tactiques de l'Union devraient pouvoir être dép ...[+++]


New European legislation which entered into force in 2012 and 2013 ensures that passengers have similar basic rights everywhere in Europe, irrespective of whether they travel by air, train, ship or bus: Regulation (EU) No 1177/2010[98] for passengers travelling by sea and inland waterways entered into force on 6 January 2011, and Regulation (EU) No 181/2011[99] on the rights of passengers travelling by bus and coach entered into force on 20 March 2011.

De nouveaux actes législatifs européens entrés en vigueur en 2012 et 2013 garantissent que les passagers jouissent de droits fondamentaux similaires partout en Europe, quel que soit le mode de transport emprunté (aérien, ferroviaire, maritime ou routier): le règlement (UE) n° 1177/2010[98] concernant les passagers voyageant par mer ou par voie de navigation intérieure est entré en vigueur le 6 janvier 2011, et le règlement (UE) n° 181/2011[99] concernant les droits des passagers dans le transport par autobus et autocar, quant à lui, le 20 mars 2011.


1. By way of derogation from Annex II Part A of this Regulation, training organisations may continue to apply training plans based on edition of 10 December 2004 of the Eurocontrol’s ‘Guidelines for air traffic controllers Common Core Content Initial Training’ for a period of one year after the entry into force of this Regulation.

1. Par dérogation à l'annexe II, partie A, du présent règlement, les organismes de formation peuvent continuer à appliquer les plans de formation fondés sur l'édition du 10 décembre 2004 des «Guidelines for air traffic controller Common Core Content Initial Training» d'Eurocontrol, pendant une période d'un an à compter de l'entrée en vigueur du présent règlement.


This organization exercises command over most of other remaining air force schools, including the School of Aerospace Technology and Engineering and the air force Leadership and Professional Development Centre.

Cette organisation exerce le commandement sur la plupart des autres écoles de la Force aérienne, y compris l'École de technologie et du génie aérospatiaux et le Centre de commandement et de perfectionnement de l'Armée de l'air.




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'air force leadership training' ->

Date index: 2022-08-30
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