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1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants
Aarhus Protocol
Air pollutant
Air pollutants
Air pollution
Air pollution control
Air pollution indicators
Air pollution limitation
Air quality
Atmospheric pollutant
Atmospheric pollution
CAP
Common air contaminants
Criteria air contaminants
Criteria air pollutants
EMEP
EMEP Protocol
Emission limitation
European Monitoring and Evaluation of Pollutants
Exposure to air pollution
LRTAP
Long range transport of air pollutants
Long range transport of atmospheric pollutants
Long-distance transport of air pollutants
Long-range transport of air pollutants
Long-range transport of air pollution
Long-range transport of airborne pollutants
Long-range transport of atmospheric pollutant
Pollution control
Protocol on Persistent Organic Pollutants
Smog
Smoke

Translation of "air pollution limitation " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
air pollution limitation [ emission limitation ]

limitation des émissions


atmospheric pollutant [ air pollutant | smoke | Air pollutants(ECLAS) ]

polluant atmosphérique [ fumée | polluant de l'air ]


atmospheric pollution [ air pollution | air quality | smog | air quality(UNBIS) ]

pollution atmosphérique [ pollution de l'air | qualité de l'air ]


Cooperative Programme for Monitoring and Evaluation of the long-range transmission of air pollutants in Europe | Cooperative programme for the monitoring and evaluation of the long-range transmission of air pollutants in Europe | European Monitoring and Evaluation of Pollutants | EMEP [Abbr.]

programme concerté de surveillance continue et d'évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | surveillance continue et évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | EMEP [Abbr.]


Exposure to air pollution

Exposition à la pollution atmosphérique


pollution control [ Air pollution control(STW) ]

contrôle de la pollution


long-range transport of air pollutants [ LRTAP | long range transport of air pollutants | long-range transport of airborne pollutants | long-range transport of air pollution | long range transport of atmospheric pollutants | long-distance transport of air pollutants | long-range transport of atmospheric pollutant ]

transport à grande distance des polluants atmosphériques [ TGDPA | transport à grande distance des polluants aéroportés | transport à grande distance des polluants de l'air | transport à grande distance de la pollution atmosphérique | transport des polluants de l'atmosphère sur de longues distances ]


1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants | Aarhus Protocol | Protocol on Persistent Organic Pollutants (POPs) | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Persistent Organic Pollutants

Protocole à la Convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, de 1979, relatif aux polluants organiques persistants | Protocole d'Aarhus | Protocole d'Aarhus de 1998 relatif aux polluants organiques persistants | Protocole relatif aux polluants organiques persistants


EMEP Protocol | Protocol to the Convention on Long-range Transboundary Air Pollution, on Long-term Financing of the Cooperative Programme for Monitoring and Evaluation of the Long-range Transmission of Air Pollutants in Europe

Protocole à la convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, relatif au financement à long terme du programme concerté de surveillance continue et d'évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | EMEP [Abbr.]


criteria air pollutants [ CAP | criteria air contaminants | air pollution indicators | common air contaminants ]

principaux polluants atmosphériques [ principaux contaminants atmosphériques | indicateurs de pollution atmosphérique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The 9 Member States, namely the Czech Republic, Germany, Spain, France, Italy, Hungary, Romania, Slovakia and the United Kingdom, face infringement procedures for exceeding agreed air pollution limits.

Les neuf États membres en question, à savoir l'Allemagne, l'Espagne, la France, la Hongrie, l'Italie, la République tchèque, la Roumanie, le Royaume-Uni et la Slovaquie, font l'objet de procédures d'infractions pour non-respect des limites fixées en matière de pollution de l'air.


Urban transport is also one of the reasons why many urban areas are in breach of air pollution limits.

Le transport urbain est également l'une des raisons pour lesquelles de nombreuses zones urbaines dépassent les limites de pollution de l'air.


The European Commission sends final warnings to Germany, France, Spain, Italy and the United Kingdom for failing to address repeated breaches of air pollution limits for nitrogen dioxide (NO2).

La Commission européenne adresse un dernier avertissement à l'Allemagne, à la France, à l'Espagne, à l'Italie et au Royaume-Uni au motif que ces pays n'ont pas remédié aux infractions répétées aux limites en matière de pollution atmosphérique fixées pour le dioxyde d'azote (NO ).


The European Commission sends final warnings to Germany, France, Spain, Italy andthe United Kingdom for failing to address repeated breaches of air pollution limits for nitrogen dioxide (NO ).

La Commission européenne adresse un dernier avertissement à l'Allemagne, à la France, à l'Espagne, à l'Italie et au Royaume-Uni au motif que ces pays n'ont pas remédié aux infractions répétées aux limites en matière de pollution atmosphérique fixées pour le dioxyde d'azote (NO ).


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The 2013 Clean Air Programme for Europe, which updates the 2005 EU Thematic Strategy on Air Pollution to set new strategic policy objectives for 2020 and 2030; The new National Emission Ceilings Directive (NEC Directive), which is the main legislative implementation of the new objectives, setting caps on national pollution of the main air pollutants; The Ambient Air Quality Directives, setting local air quality limits which may not be exceeded anywhere in the EU – they were not revised in the 2013 review. Source-specific ...[+++]

le programme «Air pur pour l'Europe» de 2013, qui actualise la stratégie thématique de l'UE de 2005 sur la pollution atmosphérique afin de fixer de nouveaux objectifs stratégiques pour 2020 et 2030; la nouvelle directive sur les plafonds d'émission nationaux (directive PEN), qui, en fixant des plafonds nationaux pour les principaux polluants atmosphériques, constitue le principal instrument législatif de mise en œuvre des nouveaux objectifs; les directives sur la qualité de l'air ambiant, qui fixent des valeurs limites locales de qu ...[+++]


The UK Supreme Court has already declared that air pollution limits are regularly exceeded in 16 zones across the UK. The areas affected are Greater London, the West Midlands, Greater Manchester, West Yorkshire, Teesside, the Potteries, Hull, Southampton, Glasgow, the East, the South East, the East Midlands, Merseyside, Yorkshire Humberside, the West Midlands, and the North East.

La Cour suprême du Royaume-Uni a déjà déclaré que les seuils de pollution atmosphérique sont régulièrement dépassés dans 16 zones du Royaume-Uni: Greater London, West Midlands, Greater Manchester, West Yorkshire, Teesside, Potteries, Hull, Southampton, Glasgow, l’est, le sud-est, East Midlands, Merseyside, Yorkshire Humberside, West Midlands et le nord-est.


For all zones and agglomerations where there had been an exceedance of the limit value plus the margin of tolerance, the Member State had to prepare and implement a plan or programme to abate air pollution in order to attain the limit value by the specific date.

Pour toutes les zones et agglomérations où il y avait eu dépassement de la valeur limite en plus de la marge de dépassement, l'État membre a dû élaborer et mettre en oeuvre un plan ou un programme en vue de réduire la pollution atmosphérique et de parvenir à la valeur limite pour la date prévue.


It provides for subsequent agreement on detailed emission limits for specific air pollutants and in 1999 Member States fixed limit values for the pollutants sulphur dioxide, nitrogen dioxide, nitrogen oxides, particulates and lead . As regards these pollutants, Member States are required, under the Framework Directive, to send to the Commission specified information and reports within specified periods. In particular, the information that must be communicated includes data about pollution levels exceeding the agreed limit values plus ...[+++]

Les informations à fournir incluent notamment des données sur les niveaux de pollution dépassant les valeurs limites fixées plus la marge de tolérance, les dates ou les périodes où ces niveaux ont été constatés, et les causes de ces dépassements. Les États membres doivent communiquer à la Commission la liste annuelle des zones et agglomérations touchées par la pollution atmosphérique.


The laws in question set requirements for reducing air pollution caused by solvents, limit air pollutant emissions from large combustion plants, fix air quality limits for several major air pollutants, provide for public warnings about high concentrations of ground-level ozone and restrict substances that cause damage to the Ozone Layer.

La législation en question fixe des exigences pour la réduction de la pollution de l'air due aux solvants, limitent les émissions de polluants atmosphériques par les grandes installations de combustion, fixent des valeurs limites de concentration pour plusieurs grands polluants, prévoient des systèmes d'avertissement du public en cas de concentrations élevées d'ozone atmosphérique et restreignent l'utilisation des substances qui appauvrissent la couche d'ozone.


A formal request (in the form of a so-called 'Reasoned Opinion' has been sent to Ireland to report on CO2 emissions from new passenger cars. This report was due by 1 July 2001. Reasoned Opinions have also been sent to Germany, Italy, the United Kingdom, Ireland, Greece, Spain and Portugal for failing to transpose into national law limits on certain air pollutants. This transposition should have been done by 19 July 2001. In addition, the Commission has sent a Reasoned Opinion to Greece for failing to adapt a power station at Linoperamata/Iraklion in Crete using the best available and most cost effective technology, as is required under a ...[+++]

Une demande formelle (sous la forme d'un avis motivé) a été envoyée à l'Irlande pour que ce pays fournisse des informations sur les émissions de CO des véhicules particuliers neufs. Ces informations auraient dû être communiquées le 1 juillet 2001 au plus tard. Un avis motivé a aussi été envoyé à l'Allemagne, à l'Italie, au Royaume-Uni, à l'Irlande, à la Grèce, à l'Espagne et au Portugal parce que ces pays n'ont pas transposé dans leur législation nationale les limites pour certains polluants atmosphériques. Cette transposition aurait dû avoir lieu le 19 juillet 2001 au plus tard. Enfin, la Commission a envoyé un avis motivé à la Grèce parce que, ...[+++]


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