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ACSA
Acquisition and Cross Services Agreement
Acquisition and cross-servicing agreement
Advanced at-grade crossing
Advanced at-grade crossing user sub-service
Advanced railroad grade crossing
Air freight operations officer
Aircraft cargo operations coordinator
Aircraft cross servicing program
Aircraft cross-servicing
Basic at-grade crossing
Basic at-grade crossing user sub-service
Co-ordinator of aircraft cargo operations
Identical aircraft cross-servicing
Operational aircraft cross-servicing requirement
Standard railroad grade crossing

Translation of "aircraft cross-servicing " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
aircraft cross-servicing

services mutuels pour aéronefs


operational aircraft cross-servicing requirement

besoin opérationnel de services mutuels pour aéronefs


aircraft cross-servicing

services mutuels pour aéronefs


Aircraft cross servicing program

programme d'entretien mutuel des avions


Identical aircraft cross-servicing

Aéronefs identiques pour les services mutuels


operational aircraft cross-servicing requirement

besoin opérationnel de services mutuels pour aéronefs


Acquisition and Cross Services Agreement | acquisition and cross-servicing agreement | ACSA [Abbr.]

accord relatif au soutien logistique mutuel | accord relatif aux acquisitions et aux prestations mutuelles de services | accord sur l'acquisition et le soutien mutuel | ACSA [Abbr.]


air freight operations officer | aircraft cargo operations and ramp services coordinator | aircraft cargo operations coordinator | co-ordinator of aircraft cargo operations

coordinateur des opérations de fret aérien | coordinateur des opérations de fret aérien/coordinatrice des opérations de fret aérien | chef avion | coordinatrice des opérations de fret aérien


advanced at-grade crossing user sub-service | advanced at-grade crossing | advanced railroad grade crossing

sous-service de fonctions avancées de passage à niveau | fonctions avancées de passage à niveau


basic at-grade crossing user sub-service | basic at-grade crossing | standard railroad grade crossing

sous-service de fonctions de base de passage à niveau | fonctions de base de passage à niveau
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(c) a pilot, co-pilot, observer or other member of the crew of an aircraft that is operated by the United States Coast Guard or a police service, or other law enforcement agency of the United States or of a state of the United States, and that is used to provide aerial support in an integrated cross-border operation.

c) elle est pilote, copilote, observateur ou autre membre d’équipage d’un aéronef qui est exploité par la garde côtière des États-Unis ou par un service de police ou un autre organisme de contrôle d’application de la loi des États-Unis ou de l’un de ses États et qui est utilisé pour fournir des services de soutien aérien dans le cadre d’une opération transfrontalière intégrée.


(c) a pilot, co-pilot, observer or other member of the crew of an aircraft that is operated by the Royal Canadian Mounted Police or a police service established under the law of a province and that is used to provide aerial support in an integrated cross-border operation.

c) elle est pilote, copilote, observateur ou autre membre d’équipage d’un aéronef qui est exploité par la Gendarmerie royale du Canada ou par un service de police constitué en vertu d’une loi provinciale et qui est utilisé pour fournir des services de soutien aérien dans le cadre d’une opération transfrontalière intégrée.


Air navigation service providers shall assess the impact of descending aircraft which are not equipped with radio equipment with 8,33 kHz channel spacing capability below FL 195, taking into account factors such as minimum safe crossing altitudes, and determine whether modifications to sector capacity or airspace design/structures are required.

Les fournisseurs de services de navigation évaluent l’incidence de la décision de faire descendre sous le FL 195 les aéronefs non pourvus d’un équipement radio capable d’utiliser un espacement entre canaux de 8,33 kHz, en tenant compte de facteurs tels que l’altitude minimale de sécurité, et ils déterminent s’il est nécessaire d’apporter des changements à la capacité des secteurs ou à l’organisation/aux structures de l’espace aérien.


Air navigation service providers shall assess the impact of descending aircraft which are not equipped with radio equipment with 8,33 kHz channel spacing capability below FL 195, taking into account factors such as minimum safe crossing altitudes, and determine whether modifications to sector capacity or airspace design/structures are required.

Les fournisseurs de services de navigation évaluent l’incidence de la décision de faire descendre sous le FL 195 les aéronefs non pourvus d’un équipement radio capable d’utiliser un espacement entre canaux de 8,33 kHz, en tenant compte de facteurs tels que l’altitude minimale de sécurité, et ils déterminent s’il est nécessaire d’apporter des changements à la capacité des secteurs ou à l’organisation/aux structures de l’espace aérien.


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