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Analyse weather forecast
Analyses and Forecasts Division
Analysis and Forecasting Division
Analysis and Forecasting Group
Assess meteorological forecast
Division for Reactor Design and Safety Analysis
Division of Policies and Sectoral Analysis
Economic Analysis and Forecasting Division
GAP
Group for Analysis and Forecasting
Make assessments of meteorological forecasts
Perform weather forecast analysis
Poverty Analysis and Policy Division
SAVE

Translation of "analysis and forecasting division " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Analysis and Forecasting Division

Division de l'analyse et des prévisions


Economic Analysis and Forecasting Division

Division de l'analyse et des prévisions économiques


Analysis and Forecasting Group | Group for Analysis and Forecasting | GAP [Abbr.]

groupe Analyse et prévision | Groupe d'analyse et de prévision | GAP [Abbr.]


Division of Policies and Sectoral Analysis [ BER/PSA | Division of Operational Policy and Sector Analysis and Reports ]

Division des politiques et de l'analyse sectorielle [ BER/PSA | Division des politiques opérationnelles et des études et rapports sectoriels ]


Analysis and Forecasting Group

groupe d'analyses et de prévisions | GAP [Abbr.]


Analyses and Forecasts Division

Domaine Analyse et prospective


Poverty Analysis and Policy Division

Division Analyse et Lutte contre la Pauvreté


assess meteorological forecast | make assessments of meteorological forecasts | analyse weather forecast | perform weather forecast analysis

analyser des prévisions météorologiques


Division for Safety Analysis, Systems and Electrical Engineering [ SAVE ]

Division Analyses de sécurité, technique des systèmes, électrotechnique [ SAVE ]


Division for Reactor Design and Safety Analysis

Division du dimensionnement des réacteurs et des analyses de sécuri
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Witnesses: From the Department of Finance: Kevin G. Lynch, Deputy Minister, Finance; Paul-Henri Lapointe, Assistant Deputy Minister, Economic and Fiscal Policy Branch; Dale Eisler, Assistant Deputy Minister, Consultations and Communications Branch; Peter DeVries, Director, Fiscal Policy Division; Munir Sheikh, Senior Assistant Deputy Minister, Tax Policy Branch; Steven James, Director, Economic Analysis and Forecasting Division.

Témoins : Du ministère des Finances : Kevin G. Lynch, sous-ministre, Finances; Paul-Henri Lapointe, sous-ministre adjoint, Direction de la politique économique et fiscale; Dale Eisler, sous-ministre adjoint, Direction des consultations et communications; Peter DeVries, directeur, Division de la politique fiscale; Munir Sheikh, sous-ministre adjoint principal, Direction de la politique de l'impôt; Steven James, directeur, Division de l'analyse et des prévisions économiques.


Joe Italiano of the economic analysis and forecasting division of the Department of Finance in a paper dated April 25, 1995: “Employer's contributions to CPP/QPP are part of compulsory payroll taxes.

Joe Italiano, de la Division de l'analyse et des prévisions économiques du ministère des Finances, déclare, dans un document du 25 avril 1995: «Les cotisations de l'employeur au RPC/RRQ font partie de charges sociales obligatoires.


Gordon Boissonneault, Senior Advisor, Economic Analysis and Forecasting Division, Demand and Labour Analysis;

Gordon Boissonneault, conseiller principal, Division de l'analyse et des prévisions économiques, Analyse de la demande et de l'emploi;


9. Is concerned that the work of the Agency, the 'pace-setter' for information security in Europe which is currently based in custom built premises in Crete, would be fragmented through a division of its headquarters between Athens and Heraklion, which would significantly increase the Agency's operational costs and contradict the principle of sound financial management by adding financial and administrative burdens, in a period when economies are required; points out that the construction of the Agency's brand new high-tech building ...[+++]

9. exprime ses préoccupations face à la scission du siège de l'Agence entre Athènes et Héraklion, alors qu'elle est actuellement logée dans des bâtiments spécialement conçus pour elle en Crète, car cette scission entraînerait une fragmentation du travail de l'Agence, qui sert de référence en matière de sécurité de l'information en Europe; ajoute que cette opération augmenterait considérablement les frais de fonctionnement de l'Agence et irait à l'encontre du principe de la bonne gestion financière en alourdissant les charges financiè ...[+++]


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Notes the proposed increase in PA of 4,9% compared to 2011; is convinced that the Commission is proposing such figures on the basis of a careful and critical analysis of forecasts provided by Member States, which themselves co-manage 80% of the EU budget; notes that the bulk of this increase is linked to legal needs arising in relation to the 7th Research Programme and the Structural and Cohesion Funds; is convinced that the proposed level of payments represents the bare minimum required to honour EU legal commitments made in previ ...[+++]

prend acte de la proposition d'augmenter les crédits de paiement de 4,9 % par rapport à 2011; est convaincu que la Commission présente cette proposition chiffrée en se fondant sur une analyse minutieuse et critique des prévisions transmises par les États membres qui cogèrent eux-mêmes 80 % du budget de l'Union; fait observer que cette hausse est, pour l'essentiel, imputable à des exigences juridiques nées du 7 programme de recherche ainsi que des Fonds structurels et de cohésion; est persuadé que le niveau proposé des paiements cor ...[+++]


15. Notes the proposed increase in PA of 4.9% compared to 2011; is convinced that the Commission is proposing such figures on the basis of a careful and critical analysis of forecasts provided by Member States, which themselves co-manage 80% of the EU budget; notes that the bulk of this increase is linked to legal needs arising in relation to the 7th Research Programme and the Structural and Cohesion Funds; is convinced that the proposed level of payments represents the bare minimum required to honour EU legal commitments made in p ...[+++]

15. prend acte de la proposition d'augmenter les crédits de paiement de 4,9 % par rapport à 2011; est convaincu que la Commission présente cette proposition chiffrée en se fondant sur une analyse minutieuse et critique des prévisions transmises par les États membres qui cogèrent eux-mêmes 80 % du budget de l'Union; fait observer que cette hausse est, pour l'essentiel, imputable à des exigences juridiques nées du 7 programme de recherche ainsi que des Fonds structurels et de cohésion; est persuadé que le niveau proposé des paiements ...[+++]


We're looking at a staff in the neighbourhood of about 15, relatively balanced between the economic analysis and forecasting division six, seven, eight versus a similar kind of contribution under Mr. Khan for the expenditure and revenue analysis six, seven, or eight.

Nous envisageons un effectif d'une quinzaine de personnes, réparties relativement également entre l'analyse économique et les prévisions — six, sept, huit — et l'analyse des dépenses et des recettes, sous M. Khan — six, sept, huit.


(13b) The Kozloduy case should serve as an example, and a complete and precise budget of decommissioning should be drawn up by the Commission for analysis and forecasting of costs of the future decommissioning of nuclear power plants.

(13 ter) Le cas de la centrale de Kozloduy devrait servir d'exemple. Dès lors, la Commission devrait établir un budget complet et détaillé des travaux de démantèlement permettant d'analyser et de prévoir les coûts des futures opérations de démantèlement de centrales nucléaires.


(13b) The Kozloduy case should serve as an example, and a complete and precise budget of decommissioning should be drawn up by the Commission for analysis and forecasting of costs of future decommissioning of nuclear power plants.

(13 ter) Le cas de la centrale de Kozloduy doit servir d’exemple. Dès lors, la Commission devrait établir un budget complet et détaillé des travaux de démantèlement permettant d'analyser et de prévoir les coûts des futures opérations de démantèlement de centrales nucléaires.


Gordon Boissonneault, Senior Advisor, Economic Analysis and Forecasting Division, Demand and Labour Analysis, Department of Finance Canada: I can deal with the clauses under this division in two sections.

Gordon Boissonneault, conseiller principal, Division de l'analyse et des prévisions économiques, Analyse de la demande et de l'emploi, ministère des Finances Canada : Je peux expliquer les articles de cette section en deux groupes.


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