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AAL
AAL JP
Ambient Assisted Living Joint Programme
Ambient assisted living
Assisted Living Program
Assisted Living Program - National Manual
Assisted living
Assisted living community
Assisted living facility
Daily living assistance
Daily living support
Live broadcast
Live program
Live transmission
Perishable program
Sheltered flat
Sheltered housing accommodation
Short-live broadcast
Short-live program
Supported independent living
Time-sensitive program
Timely program

Translation of "assisted living program " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Assisted Living Program

Programme d'aide à la vie autonome


Assisted Living Program - National Manual

Programme d'aide à la vie autonome - manuel national


short-live broadcast | short-live program | perishable program | time-sensitive program | timely program

émission temporaire


assisted living [ supported independent living ]

aide à la vie autonome


live broadcast | live program | live transmission

émission en direct | radiodiffusion en direct


Ambient Assisted Living Joint Programme | AAL JP [Abbr.]

programme commun d'assistance à l'autonomie à domicile | PC AAD [Abbr.]


ambient assisted living | AAL [Abbr.]

assistance à l'autonomie à domicile | AAD [Abbr.] | AAL [Abbr.]




Assisted living community | Sheltered flat | Sheltered housing accommodation

résidence-services | seigneurie | séniorie


daily living assistance | daily living support

aide à la vie quotidienne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(Return tabled) Question No. 834 Mr. Mike Sullivan: With regard to federal disability programs: (a) what is the amount of spending in the last five fiscal years, broken down by year and province, for the (i) Athlete Assistance Program, (ii) Canadian Deaf Sports Association, (iii) Canadian Paralympic Committee, (iv) federal/provincial/territorial projects related to sports programs for people with disabilities, (v) funding for national sport organizations’ Long-Term Athlete Development Model, (vi) Special Olympics sports funding, (vii) disability component of sports participation funding, (viii) Canadian Institutes of Health Research funding related to disabilities, (ix) Residential Rehabilitation Assistance Program for Persons with Disabili ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 834 M. Mike Sullivan: En ce qui concerne les programmes fédéraux touchant les personnes handicapées: a) au cours des cinq derniers exercices, quel montant, par exercice et par province, a été consacré (i) au Programme d'aide aux athlètes, (ii) à l’Association des sports des sourds du Canada, (iii) au Comité paralympique canadien, (iv) aux projets fédéraux-provinciaux-territoriaux en lien avec les programmes de sport pour les personnes handicapées, (v) au financement du Modèle de développement à long ...[+++]


(Return tabled) Question No. 657 Ms. Manon Perreault: With regard to federal disability programs: (a) what is the amount of spending in the last five fiscal years, broken down by year and province, for the (i) Athlete Assistance Program, (ii) Canadian Deaf Sports Association, (iii) Canadian Paralympic Committee, (iv) federal/provincial/territorial projects related to sports programs for people with disabilities, (v) funding for national sport organizations’ Long-Term Athlete Development Model, (vi) Special Olympics sports funding, (vii) disability component of sports participation funding, (viii) Canadian Institutes of Health Research funding related to disabilities, (ix) Residential Rehabilitation Assistance Program for Persons with Disabi ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 657 Mme Manon Perreault: En ce qui concerne les programmes fédéraux touchant les personnes handicapées: a) au cours des cinq derniers exercices, quel montant, par exercice et par province, a été consacré (i) au Programme d'aide aux athlètes, (ii) à l’Association des sports des sourds du Canada, (iii) au Comité paralympique canadien, (iv) aux projets fédéraux-provinciaux-territoriaux en lien avec les programmes de sport pour les personnes handicapées, (v) au financement du Modèle de développement à l ...[+++]


a.Reaffirm the EU commitment to increase its focus on ESCR in EU’s external policy, including in its programming of external assistance, while also emphasizing that human rights are indivisible and interlinked, and that the strengthening of the ESCR dimension does not in any way reflect a weakening of existing commitments to Civil and Political Rights; emphasize the clear recognition of the human rights dimension in areas such as social policy, health, education, or standard of living; develop capacity building ensuring that all rel ...[+++]

a.Réaffirmer la détermination de l’UE à mettre davantage l’accent sur les DESC dans le cadre de sa politique extérieure, y compris la programmation de l’aide extérieure, tout en soulignant que les droits de l’homme sont indivisibles et interdépendants et que le renforcement de la dimension des DESC ne reflète en aucun cas un affaiblissement des engagements existants en faveur des droits civils et politiques; souligner que la dimension des droits de l’homme est clairement reconnue dans des domaines tels que la politique sociale, la sa ...[+++]


a.Reaffirm the EU commitment to increase its focus on ESCR in EU’s external policy, including in its programming of external assistance, while also emphasizing that human rights are indivisible and interlinked, and that the strengthening of the ESCR dimension does not in any way reflect a weakening of existing commitments to Civil and Political Rights; emphasize the clear recognition of the human rights dimension in areas such as social policy, health, education, or standard of living; develop capacity building ensuring that all rel ...[+++]

a.Réaffirmer la détermination de l’UE à mettre davantage l’accent sur les DESC dans le cadre de sa politique extérieure, y compris la programmation de l’aide extérieure, tout en soulignant que les droits de l’homme sont indivisibles et interdépendants et que le renforcement de la dimension des DESC ne reflète en aucun cas un affaiblissement des engagements existants en faveur des droits civils et politiques; souligner que la dimension des droits de l’homme est clairement reconnue dans des domaines tels que la politique sociale, la sa ...[+++]


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SHARE-ERIC is expected to become an important asset to other major European research and innovation initiatives on population ageing such as the proposed Joint Programming Initiative more years — better lives, The Ambient Assisted Living Joint Programme and the European Innovation Partnership on Active and Healthy Ageing,

L’ERIC-SHARE devrait représenter un atout important pour d’autres grandes initiatives européennes en matière de recherche et d’innovation sur le vieillissement de la population comme l’initiative de programmation conjointe proposée «Vivre plus longtemps, et mieux», le programme commun d’assistance à l’autonomie à domicile et le partenariat européen d’innovation pour un vieillissement actif et en bonne santé,


SHARE-ERIC is expected to become an important asset to other major European research and innovation initiatives on population ageing such as the proposed Joint Programming Initiative more years — better lives, The Ambient Assisted Living Joint Programme and the European Innovation Partnership on Active and Healthy Ageing,

L’ERIC-SHARE devrait représenter un atout important pour d’autres grandes initiatives européennes en matière de recherche et d’innovation sur le vieillissement de la population comme l’initiative de programmation conjointe proposée «Vivre plus longtemps, et mieux», le programme commun d’assistance à l’autonomie à domicile et le partenariat européen d’innovation pour un vieillissement actif et en bonne santé,


Although Health Canada’s First Nations and Inuit Home and Community Care Program serves seniors, persons with disabilities and persons suffering from chronic illness, and Indian and Northern Affairs Canada (INAC) operates an Assisted Living Program that provides non-medical social support services to First Nations people, there are significant support needs among First Nations and Inuit people.

Bien que Santé Canada réalise le Programme de soins à domicile et en milieu communautaire des Premières nations et des Inuits à l’intention des personnes âgées, des personnes handicapées et des personnes atteintes de maladie chronique, et que le ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien réalise le Programme d’aide à la vie autonome qui offre des services de soutien social non médicaux aux membres des Premières nations, les membres des Premières nations et les Inuits présentent d’importants besoins de soutien.


It is Indian and Northern Affairs Canada (INAC), through its Assisted Living Program, that provides " non-medical social support services to First Nations people who have functional limitations because of age, health problems or disabilities, to help them maintain their independence, to maximize their level of functioning and to enable them to live in conditions of health and safety" . [217]

C’est Affaires indiennes et du Nord Canada qui offre, par l’entremise du Programme d’aide à la vie autonome, « des services de soutien social à caractère non médical aux membres des Premières nations qui ont des limitations fonctionnelles en raison de l'âge et des problèmes de santé ou d'incapacité, pour les aider à maintenir leur autonomie, à maximiser leur niveau de fonctionnement et à leur permettre de vivre dans des conditions de santé et de sécurité acceptables[216] ».


The National Advisory Council on Aging indicated that keeping seniors at home and in their setting as long as possible with the support of support services or assisted living programs is " much cheaper, a third of the price and quality of life is so much better," compared to institutionalization.

Le Conseil consultatif national sur le troisième âge a indiqué que le maintien des aînés à domicile et dans leur milieu le plus longtemps possible grâce à des services de soutien ou à des programmes d’aide à la vie autonome est « beaucoup moins cher – le tiers du prix – et la qualité de vie est bien meilleure », comparativement à l’institutionnalisation.


27. Calls for an urgent and substantial increase in investment in agriculture, aquaculture, rural development and agribusinesses in developing countries, focused on poor farmers and small-scale farming based on agro-ecological food production systems; recalls that 75% of the world's poor population lives in rural areas, but that only 4% of official development assistance (ODA) is dedicated to agriculture; calls, therefore, on the Commission and the Member States to address the issue of agriculture more effectively in their development policies, to promote the adjustment of the programming ...[+++]

27. demande une augmentation urgente et substantielle des investissements dans l'agriculture, l'aquaculture, le développement rural et l'agro-industrie dans les pays en développement, centrée sur les agriculteurs pauvres et les petites exploitations utilisant des systèmes de production alimentaire agro-écologique; rappelle que 75% de la population pauvre mondiale vit dans des zones rurales, mais que 4% seulement de l'aide publique au développement (APD) est consacrée à l'agriculture; invite donc la Commission et les États membres à mieux tenir compte de la question de l'agriculture dans leurs politiques de développement, à promouvoir l'adaptation de la programmation du 10 Fon ...[+++]




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'assisted living program' ->

Date index: 2023-11-19
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