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Aviation Group Plan Indicators System
Group on the Criteria for Indicative Planning Figures
NAT Systems Planning Group
NATSPG
North Atlantic Systems Planning Group
Visual aid systems in airports
Visual aid systems used in airports
Visual indicators for airport operations
Visual indicators used in aviation activities

Traduction de «aviation group plan indicators system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Aviation Group Plan Indicators System

Groupe Aviation - Système d'indicateur du plan opérationnel


visual indicators for airport operations | visual indicators used in aviation activities | visual aid systems in airports | visual aid systems used in airports

systèmes d'aide visuelle dans les aéroports


North Atlantic Systems Planning Group [ NAT/SPC | NAT Systems Planning Group ]

Groupe de planification coordonnée Atlantique Nord


Group on the Criteria for Indicative Planning Figures

Groupe sur les critères des chiffres indicatifs de planification


North Atlantic Systems Planning Group | NAT/SPG [Abbr.]

Groupe de planification coordonnée Atlantique Nord | NAT/SPG [Abbr.]


North Atlantic Systems Planning Group | NAT/SPG [Abbr.] | NATSPG [Abbr.]

Groupe de planification coordonnée pour l'Atlantique nord
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A Commission Communication, identifying challenges and opportunities to improve the competitiveness of the EU Aviation sector in the years to come, supported by an analytical Commission Staff Working Document; A proposal for a revision of the Aviation Safety Regulation to equip the EU's aviation safety system for future challenges; this includes a legal framework for the safe use of drones to pave the way for our industry's success in this promising market; A package of requests to negotiate EU-level Comprehensive air transport agr ...[+++]

une communication de la Commission, qui recense les défis à relever et les possibilités d’amélioration de la compétitivité du secteur aéronautique européen pour les années à venir, avec à l'appui un document de travail des services de la Commission à des fins d’analyse; une proposition de révision du règlement sur la sécurité aérienne visant à doter le système de sécurité aérienne de l'UE des instruments nécessaires pour relever les défis de demain, dont un cadre juridique pour garantir la sécurité d'utilisation des drones et ainsi permettre l'émergence de notre industrie sur ce marché prometteur; plusieurs demandes de négociation d'ac ...[+++]


26. Insists on ‘risk-based security’ for passenger and freight transport instead of reaction‑based measures, on a fair and balanced approach to the sensitive issue of aviation safety in order to meet the needs and expectations of Member States on the one hand and to avoid an unsatisfactory experience for passengers at airports on the other, and on a strengthening of the Aviation Security Service (AVSEC) and Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS) system for the creation of ...[+++]

26. préconise, pour le transport de passagers et de fret, une "sûreté fondée sur les risques" plutôt que sur des mesures de réaction, ainsi qu'une démarche juste et équilibrée dans le domaine sensible qu'est la sécurité aérienne afin de répondre aux besoins et aux attentes des États membres, d'une part, et d'éviter des expériences négatives aux passagers dans les aéroports, d'autre part; insiste sur un renforcement du système de l'Aviation Security Service (AVSEC) et du Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS) pour l'é ...[+++]


26. Calls for a ‘risk-based security’ approach for passenger and freight transport instead of the current reaction-based measures, and for a fair and balanced approach to the sensitive issue of aviation security which meets the needs and expectations of Member States on the one hand and limits passenger dissatisfaction at airports on the other, and which strengthens the Aviation Security Service (AVSEC) and Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS) system; urges the Commiss ...[+++]

26. préconise, pour le transport de passagers et de fret, une démarche de "sûreté fondée sur les risques" plutôt que sur les mesures actuelles de réaction et demande, dans le domaine sensible qu'est la sûreté aérienne, une démarche juste et équilibrée qui réponde aux besoins et aux attentes des États membres, d'une part, et limite le mécontentement des passagers dans les aéroports, d'autre part, tout en renforçant le système de l'Aviation Security Service (AVSEC) et du Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS); demande ...[+++]


26. Insists on ‘risk-based security’ for passenger and freight transport instead of reaction-based measures, on a fair and balanced approach to the sensitive issue of aviation safety in order to meet the needs and expectations of Member States on the one hand and to avoid an unsatisfactory experience for passengers at airports on the other, and on a strengthening of the Aviation Security Service (AVSEC) and Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS) system for the creation of ...[+++]

26. met l'accent sur une gestion de la sécurité en fonction des risques pour le transport de passagers et de marchandises, au lieu de mesures de réaction, sur une approche équitable et équilibrée à l'égard de la question délicate de la sécurité de l'aviation de façon à répondre aux besoins et aux attentes des États membres, d'une part, et à éviter une expérience insatisfaisante pour les passagers à l'aéroport, d'autre part, et sur un renforcement du système du service de sûreté de l'aviation (AVSEC) et du ...[+++]


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24. Insists on ‘risk-based security’ for passenger and freight transport instead of reaction-based measures, on a fair and balanced approach to the sensitive issue of aviation safety in order to meet the needs and expectations of Member States on the one hand and to avoid an unsatisfactory experience for passengers at airports on the other hand, and on a strengthening of the Aviation Security Service (AVSEC) and Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS) system for the creation of ...[+++]

24. préconise une "gestion de la sécurité en fonction des risques" pour le transport de passagers et de fret au lieu de mesures prises a posteriori, un traitement équitable et équilibré de la question sensible de la sûreté du transport aérien afin, d'une part, de répondre aux attentes et aux besoins des États membres et, d'autre part, d'éviter des expériences insatisfaisantes aux passagers dans les aéroports, ainsi qu'un renforcement du processus du service de sûreté du transport aérien (AVSEC) et du groupe consultatif des parties int ...[+++]


26. Calls for a ‘risk-based security’ approach for passenger and freight transport instead of the current reaction-based measures, and for a fair and balanced approach to the sensitive issue of aviation security which meets the needs and expectations of Member States on the one hand and limits passenger dissatisfaction at airports on the other, and which strengthens the Aviation Security Service (AVSEC) and Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS) system; urges the Commiss ...[+++]

26. préconise, pour le transport de passagers et de fret, une démarche de "sûreté fondée sur les risques" plutôt que sur les mesures actuelles de réaction et demande, dans le domaine sensible qu'est la sûreté aérienne, une démarche juste et équilibrée qui réponde aux besoins et aux attentes des États membres, d'une part, et limite le mécontentement des passagers dans les aéroports, d'autre part, tout en renforçant le système de l'Aviation Security Service (AVSEC) et du Stakeholder Advisory Group on Aviation Security (SAGAS); demande ...[+++]


(Return tabled) Question No. 121 Mr. Ted Hsu: With regard to the implementation of the Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) what steps has Canada undertaken to complete an Inter-Governmental Agreement (IGA) with the United States; (b) with what type of legal instrument will the government enact a FATCA implementation agreement; (c) will the government bring an IGA before Parliament and, if so, in what form; (d) what steps are in place to ensure parliamentary review of an IGA; (e) what studies have been undertaken as to whether an IGA can be implemented as an interpretation of the existing double tax treaty; (f) in what wa ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 121 M. Ted Hsu: En ce qui concerne la mise en œuvre de la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): a) quelles mesures le Canada a-t-il prises pour conclure un accord intergouvernemental avec les États-Unis; b) avec quel type d’instrument juridique le gouvernement appliquera-t-il l’accord sur la FATCA; c) le gouvernement présentera-t-il un accord intergouvernemental au Parlement et, le cas échéant, quelle forme prendra cet accord; d) quelles dispositions sont en place pour s’assurer que le Parl ...[+++]


It has indicated that, like a lot of the industry and not just the aviation industry, there are problems with staffing, which we are well on our way to handling with both departmental and aviation-industry-related recruitment and retention initiatives through our human resource planning. All right, I will get back to the original question.

Ce rapport indique simplement, comme c'est le cas pour une bonne partie de l'industrie, et pas seulement le secteur de l'aviation, qu'il y a certains problèmes de dotation des postes, même si nous sommes très bien avancés, grâce à notre service de planification des ressources humaines, par rapport aux diverses initiatives de recrutement et de maintien en poste qui se déroulent au sein du ministère et dans le secteur de l'aviation en général.


At their last press conference, Canada's aviation inspectors released a Pollara survey indicating that two and three aviation inspectors believed that Transport Canada's SMS system supported by Bill C-6 will increase risk to the system, and 80% of Canada's most experienced inspectors say it will prevent them from correcting safety problems before they happen.

Lors de leur dernière conférence de presse, les inspecteurs de l'aviation au Canada ont rendu publics les résultats d'un sondage Pollara révélant que deux inspecteurs sur trois croyaient que le système de gestion de la sécurité instauré par Transports Canada en s'appuyant sur le projet de loi C-6 allait accroître les risques pour le système, et que 80 p. cent des inspecteurs les plus expérimentés au pays estiment que les SGS vont l ...[+++]


the new strategic goal set for the European Union by the Lisbon European Council of 23-24 March 2000 and reaffirmed by the Stockholm European Council of 23 and 24 March 2001, "to become the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world, capable of sustainable economic growth, with more and better jobs and greater social cohesion"; the conclusions of the Spring 2005 European Council, which underline that "human capital is Europe's most important asset" ; the Lisbon European Council's affirmation that Europe's education and training systems need to adapt both ...[+++]

le nouvel objectif stratégique fixé pour l'Union européenne par le Conseil européen de Lisbonne des 23 et 24 mars 2000 et confirmé par le Conseil européen de Stockholm des 23 et 24 mars 2001, à savoir "devenir l'économie de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde, capable d'une croissance économique durable accompagnée d'une amélioration quantitative et qualitative de l'emploi et d'une plus grande cohésion sociale"; les conclusions du Conseil européen du printemps 2005, qui soulignent que "le capital humain est l'actif le plus important pour l'Europe" ; l'affirmation ...[+++]




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Date index: 2022-02-28
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