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Assistive automobile parking brake component
Bottom brake rod safety support
Bottom rod emergency support
Bottom rod guard
Bottom rod safety support
Brake pull rod
Brake rod
Brake-rod ajuster
Center brake rod
Centre brake rod
Cylinder and floating lever connecting rod
Cylinder lever connection rod
Hand brake chain
Hand brake rod carrier
Hand brake rod chain
Hand brake rod guide
Hand brake winding chain
Rod guide

Translation of "brake rod " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
hand brake rod guide [ hand brake rod carrier | rod guide ]

support de bielle de tirage de frein à main [ guide de tige | guide de tige de frein à main ]


hand brake rod guide | hand brake rod carrier

support de bielle de tirage de frein à main




cylinder lever connection rod [ center brake rod | centre brake rod | cylinder and floating lever connecting rod ]

bielle de connexion centrale [ bielle de connexion des balanciers ]


brake pull rod | brake rod

tige de commande de frein | tringle de commande de frein


bottom rod safety support [ bottom rod emergency support | bottom rod guard | bottom brake rod safety support ]

étrier de sécurité du connecteur des balanciers de bogie [ étrier de sécurité du connecteur des balanciers de boggie | étrier de sécurité du connecteur des balanciers d'essieu ]


cylinder lever connection rod | center brake rod | cylinder and floating lever connecting rod

bielle de connexion centrale


hand brake chain | hand brake winding chain | hand brake rod chain

chaîne de frein à main | chaîne du frein à main




Assistive automobile parking brake component

composant d'assistance de frein à main de voiture d'assistance
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If the brake rod linkage is affected by the angular position of the towing device, then:

si la tringlerie des freins est influencée par la position angulaire du dispositif d'attelage, on a:


10.4.1. In control devices for multi-axled drawbar towed vehicles where the brake rod linkage depends on the position of the towing device, the control device travel s shall be longer than the effective (useful) control device travel s′, the difference being at least equivalent to the loss of travel so.

10.4.1. Pour les dispositifs de commande des véhicules tractés à timon à plusieurs essieux dont la tringlerie des freins dépend de la position du dispositif d'attelage, la course du dispositif de commande s doit être plus longue que la course utile du dispositif de commande s′, la différence étant au moins égale à la perte de course so.


(6) Brake chain shall be of not less than 3/8, preferably 7/16 inch wrought iron or steel, with a link on the brake rod end of not less than 7/16, preferably 1/2 inch wrought iron or steel, and shall be secured to brake shaft drum by not less than 1/2 inch hexagon or square-headed bolt.

(6) La chaîne du frein doit être en fer forgé ou en acier d’au moins 3/8 de pouce, de préférence de 7/16 de pouce, avoir un maillon en fer forgé ou en acier d’au moins 7/16 de pouce, de préférence de 1/2 pouce, à l’extrémité de la vis du frein et elle doit être assujettie au tambour de l’arbre du frein au moyen d’un boulon à tête hexagonale ou à tête carrée d’au moins 1/2 pouce.


(6) All hand brake rods shall be not less than 3/4 inch diameter.

(6) Toutes les vis de frein à main doivent avoir un diamètre d’au moins 3/4 de pouce.


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9.4.1. In the case of control devices for multi-axle trailers with pivoted drawbars, of which the brake rod system is dependent upon the position of the towing device, the travel of the control s shall be greater than the effective travel of the control s'; the difference in length shall be at least equivalent to the loss of travel s°.

9.4.1. Pour les dispositifs de commande des remorques à plusieurs essieux avec timon à pivot dont la tringlerie des freins dépend de la position du dispositif de traction, la course de la commande s doit être plus longue que la course utile de la commande s', la différence représentant au moins la perte de course s0.


There are those, including Mr. Rod Bryden, owner of the Ottawa Senators, who say that professional teams are simply asking to be given the same treatment as other industries that benefit from tax brakes.

Il y en a, comme M. Rob Bryden, propriétaire des Sénateurs d'Ottawa, qui disent que les équipes professionnelles demandent tout simplement à être traitées comme d'autres industries qui profitent d'allégements fiscaux.


9.4.2. The available travel of the control s'shall be determined in the following way: 9.4.2.1. if the brake rod system is affected by the relative position of the towing device, then:

9.4.2. La course utile de la commande s' est déterminée de la façon suivante: 9.4.2.1. Si la tringlerie des freins est influencée par la position angulaire du dispositif de traction, on a:


In the case of control devices for multi-axle trailers of which the brake rod system is dependent upon the position of the towing vehicle, the travel of the control s must be greater than the available travel of the control s' ; the difference in length must be at least equivalent to the loss of travel so.

Pour les dispositifs de commande des remorques à plusieurs essieux dont la tringlerie des freins dépend de la position du dispositif de traction, la course de la commande s doit être plus longue que la course utile de la commande s', la différence représentant au moins la perte de course so.




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'brake rod' ->

Date index: 2023-06-25
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