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Assistive automobile parking brake component
Brake
Brake block
Brake mast
Brake shaft
Brake shoe
Braking
Braking position
Hand brake mast
Hand brake shaft
Hand brake staff
Piolet ancre
Plate brake test bench
Plate brake tester
Plate brake testing system
Plate-type brake tester
Platform brake tester
Position for gradual application of brake
Position for moderate application of brake
Positive engagement brake
Positive engagement lock
Positive engagement park braking system
Positive engagement parking braking system
Rapid-acting brake position
Safety actuator type brake
Using the ice axe pick as a hold

Traduction de «braking position » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
positive engagement park braking system | safety actuator type brake | positive engagement parking braking system | positive engagement brake

système de freinage de stationnement à verrou | frein à engagement positif | frein à cylindre à verrou | frein craboté


position for gradual application of brake | position for moderate application of brake

position de freinage gradué | position de serrage gradué | position de service


positive engagement brake | positive engagement lock

frein à engagement positif


rapid-acting brake position

position de freinage rapide


using the ice axe pick as a hold | piolet ancre | braking position

piolet-ancre


Assistive automobile parking brake component

composant d'assistance de frein à main de voiture d'assistance


plate brake tester | plate-type brake tester | plate brake test bench | platform brake tester | plate brake testing system

freinomètre à plaques


hand brake mast | hand brake shaft | hand brake staff | brake mast | brake shaft

arbre de frein à main




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In any case, during re-charging of the braking system from zero pressure, the spring brakes shall remain fully applied, irrespective of the position of the control device, until the pressure in the service braking system is sufficient to ensure at least the prescribed secondary braking performance of the laden vehicle, using the service braking system control device.

Dans tous les cas, pendant le rechargement du système de freinage à partir d'une pression nulle, les freins à ressort doivent rester serrés, quelle que soit la position du dispositif de commande, jusqu'à ce que la pression dans le système de freinage de service soit suffisante pour assurer au moins l'efficacité de freinage de secours prescrite pour le véhicule en charge, en utilisant le dispositif de commande du système de freinage de service.


2.12. Towed vehicles which utilise the compressed-air service braking system energy reserves to fulfil the requirements for the automatic brake as laid down in point 3.2.3 of Annex II shall also fulfil one of the following requirements when the towed vehicle is uncoupled from the tractor and the towed vehicle park brake control device is in the released position (spring brakes not applied):

2.12. Les véhicules tractés qui utilisent les réserves d'énergie du système de freinage de service à air comprimé pour satisfaire aux exigences concernant le frein automatique énoncées au point 3.2.3 de l'annexe II doivent également satisfaire aux prescriptions suivantes lorsque le véhicule tracté est désaccouplé du tracteur et que le dispositif de commande du frein de stationnement du véhicule tracté est en position relâchée (les freins à ressort ne sont pas actionnés):


2.6. The control device shall be such that, when actuated, it performs the following operations in sequence: it applies the brakes so as to provide the degree of efficiency required for parking braking, locks the brakes in that position and then cancels out the brake-application force.

2.6. Le dispositif de commande doit être tel que, lorsqu'il est actionné, il effectue les opérations suivantes en séquence: il actionne les freins de façon à fournir le degré d'efficacité requis pour le freinage de stationnement, il verrouille les freins dans cette position et, ensuite, il annule la force d'application du frein.


(3) The hand brake of a lifeboat winch shall be so arranged that it is normally in the “ON” position and returns to the “ON” position when the control handle is not being operated and the weight on the brake lever shall be sufficient to operate the brake effectively without additional pressure.

(3) Le frein à bras d’un treuil d’embarcation de sauvetage sera disposé de façon à se trouver normalement à la position «Appliqué» et à revenir à cette position lorsque le levier de commande n’est pas manoeuvré, et le poids appliqué au levier du frein devra être suffisant pour que celui-ci fonctionne efficacement sans pression supplémentaire.


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(2.1) If a passenger car, multi-purpose passenger vehicle, truck or three-wheeled vehicle has a GVWR of 4 536 kg or less and a transmission control sequence that includes a park position, the transmission control must not be capable of shifting from the park position to the forward or reverse drive position — while a motor used for the vehicle’s propulsion is in use — unless the service brake pedal is depressed or the service brakes are otherwise engaged.

(2.1) Dans le cas de voitures de tourisme, de véhicules à trois roues, de véhicules de tourisme à usages multiples et de camions qui ont un PNBV d’au plus 4 536 kg et sont munis d’une boîte de vitesses avec position de stationnement, la commande de la boîte de vitesses ne doit pouvoir passer de la position de stationnement à la position de marche avant ou arrière — pendant qu’un moteur utilisé pour la propulsion du véhicule est en service — tant que la pédale des freins de service n’est pas actionnée ou que les freins de service ne sont pas appliqués d’une autre façon.


(2) Brake wheel shall be held in position on brake shaft by a nut on a threaded extended end of brake shaft, said threaded portion shall be not less than 3/4 inch in diameter; said nut shall be secured by riveting over or by the use of a lock-nut or suitable cotter.

(2) La poulie du frein doit être tenue en place sur l’arbre du frein par un écrou sur un prolongement fileté de l’arbre du frein, ladite partie filetée devant avoir au moins 3/4 de pouce de diamètre; ledit écrou doit être assujetti par rivetage ou au moyen d’un écrou indesserrable ou d’une clavette appropriée.


(3) A launching device that is fitted with manual brakes shall be designed so that the brake is always applied unless the operator, or a mechanism activated by the operator, holds the brake control in the “OFF” position.

(3) Les dispositifs de mise à l’eau qui sont munis de freins à main doivent être conçus de façon que les freins restent toujours serrés, sauf si l’opérateur ou un mécanisme actionné par l’opérateur maintient la commande de frein dans la position qui correspond aux freins desserrés.


(15) Brake wheel shall be held in position on brake shaft by a nut on a threaded extended end of brake-shaft; said threaded portion shall be not less than 3/4 inch in diameter; said nut shall be secured by riveting over or by the use of a lock nut or suitable cotter.

(15) La poulie du frein doit être tenue en place sur l’arbre du frein par un écrou sur un prolongement fileté de l’extrémité de l’arbre du frein, ladite partie filetée devant avoir au moins 3/4 de pouce de diamètre; ledit écrou doit être assujetti par rivetage ou au moyen d’un écrou indesserrable ou d’une clavette appropriée.


Braking: at least two braking exercises shall be executed, including an emergency brake at a minimum speed of 50 km/h; this should allow competence to be assessed in handling of the front and rear brake, vision direction and the position on the motorcycle.

freinage: au moins deux exercices de freinage seront exécutés, y compris un freinage d'urgence à une vitesse d'au moins 50 km/h; cela devrait rendre possible la vérification de l'actionnement du frein avant et du frein arrière, de la direction de la vision et de la position sur le motocycle.


2.5. The control shall be such that, when actuated, it performs the following operations in sequence: it applies the brakes so as to provide the degree of efficiency required for parking braking, locks the brakes in that position and then cancels out the brake-application force.

2.5. La commande doit être conçue de telle manière que, lorsqu'elle est actionnée, elle assure dans l'ordre les fonctions suivantes: serrage des freins avec l'efficacité requise pour le frein de stationnement, verrouillage des freins en position serrée, puis suppression de la force d'application des freins.


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