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C.C.C.
CCBS
CCNR
CCS
Call completion code
Call completion on no reply
Call completion rate
Call completion service
Call completion to busy subscriber
Call completion to busy subscribers
Call directing code
Carry out evaluation forms of calls
Code call
Code call paging
Code calling
Complete an evaluation form of a call
Complete evaluation forms of calls
Completing evaluation forms of calls
Completion of call to busy subscriber
Completion of calls on no reply
Completion of calls to busy subscribers
Mr. Phillips calls the code through and complete

Traduction de «call completion code » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


call completion code | C.C.C.

code de disposition des appels


complete an evaluation form of a call | completing evaluation forms of calls | carry out evaluation forms of calls | complete evaluation forms of calls

remplir des formulaires d'évaluation des appels


code call | paging/code call access | code calling | code call paging

appel par code


call completion to busy subscriber | completion of call to busy subscriber | CCBS [Abbr.]

rappel automatique sur abonné occupé


call completion on no reply | CCNR | completion of calls on no reply

rappel automatique sur non-réponse


call completion to busy subscribers [ completion of calls to busy subscribers ]

aboutissement d'appels adressés à des abonnés occupés [ rappel automatique sur abonné occupé ]




call directing code

code d'appel [ indicatif d'acheminement ]


call completion service | CCS [Abbr.]

prestation de terminaison d'appel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Mr. Phillips calls the code through and complete:

M. Phillips considère que le code est approfondi et complet. Il poursuit en disant:


The report also calls on co-legislators to complete two other packages before the end of year: the new Counterterrorism Directive and the revision of the Schengen Border Code.

Le rapport invite également les colégislateurs à mener à bien leurs travaux portant sur deux autres trains de mesure avant la fin de l'année: la nouvelle directive relative à la lutte contre le terrorisme et la révision du code frontières Schengen.


Regrets that little progress has been made to implement Regulation (EC) No 1049/2001 as regards the obligation for the institutions, agencies and other bodies to keep complete registers of documents, as provided for in its Articles 11 and 12 and, ultimately, in the Lisbon Treaty and the Charter of Fundamental Rights; calls for a common approach on registers to be established, and calls on those EU institutions that have not yet established registers of documents to do so, and to implement measures to standardise the classification an ...[+++]

déplore le peu de progrès accomplis dans l'application du règlement (CE) no 1049/2001 en ce qui concerne l'obligation faite aux institutions, agences et autres organes de tenir des registres complets des documents, comme le prévoient les articles 11 et 12 du règlement précité et, plus récemment, le traité de Lisbonne et la charte des droits fondamentaux; demande l'adoption d'une approche commune en matière de registres et demande aux institutions de l'Union d'établir des registres de documents si elles ne l'ont pas encore fait et de prendre des mesures d'applications afin d'harmoniser la classification et la présentation des documents e ...[+++]


That is why we have called on the government to set up a multi-party committee of the House and do a complete revamp of our Criminal Code, which is 100 years old.

C'est pour cette raison que nous avons demandé au gouvernement de créer un comité multipartite de la Chambre et de remanier de fond en comble le Code criminel, qui date après tout d'une centaine d'années.


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12. while calling for progress in removing the other barriers identified in the Giovannini Group's report on Cross-Border Clearing and Settlement Arrangements in the European Union of November 2001, strongly reiterates the need to improve the post-trading infrastructure both with a view to price transparency, and competition as to the public interest of clearing and settlement security; welcomes the progress being made in implementing the Code of Conduct which will deliver those aims and which will also support Article 34 of MiFID, r ...[+++]

12. réaffirme vigoureusement, tout en demandant que des progrès soient accomplis dans l'élimination des autres obstacles décelés par le rapport Giovannini sur la compensation et les règlements transfrontaliers dans l'Union européenne de novembre 2001, la nécessité d'améliorer les infrastructures de post-marché dans la perspective tant de la transparence des prix que de la concurrence, mais aussi de l'intérêt public dans la compensation et la sécurité des règlements; se félicite des progrès réalisés dans l'application du code de conduite qui sat ...[+++]


12. while calling for progress in removing the other barriers identified in the Giovannini Group's report on Cross-Border Clearing and Settlement Arrangements in the European Union of November 2001, strongly reiterates the need to improve the post-trading infrastructure both with a view to price transparency, and competition as to the public interest of clearing and settlement security; welcomes the progress being made in implementing the Code of Conduct which will deliver those aims and which will also support Article 34 of MiFID, r ...[+++]

12. réaffirme vigoureusement, tout en demandant que des progrès soient accomplis dans l'élimination des autres obstacles décelés par le rapport Giovannini sur la compensation et les règlements transfrontaliers dans l'Union européenne de novembre 2001, la nécessité d'améliorer les infrastructures de post-marché dans la perspective tant de la transparence des prix que de la concurrence, mais aussi de l'intérêt public dans la compensation et la sécurité des règlements; se félicite des progrès réalisés dans l'application du code de conduite qui sat ...[+++]


11. while calling for progress in removing the other barriers identified in the Giovannini Group's report on Cross-Border Clearing and Settlement Arrangements in the European Union of November 2001, strongly reiterates the need to improve the post-trading infrastructure both with a view to price transparency and competition as to the public interest of clearing and settlement security; welcomes the progress being made in implementing the Code of Conduct which will deliver those aims and which will also support Article 34 of MiFID, re ...[+++]

11. réaffirme vigoureusement, tout en demandant que des progrès soient accomplis dans l'élimination des autres obstacles décelés par le rapport Giovannini sur la compensation et les règlements transfrontaliers dans l'Union européenne de novembre 2001, la nécessité d'améliorer les infrastructures de post-marché dans la perspective tant de la transparence des prix que de la concurrence, mais aussi de l'intérêt public dans la compensation et la sécurité des règlements; se félicite des progrès réalisés dans l'application du code de conduite qui sat ...[+++]


“Decriminalization” refers to the complete removal of a prostitution-related offence, such as s. 210 or s. 213, from the Criminal Code; “Regulation” (also called..'. legalization' or 'partial decriminalization') refers to a framework in which some prostitution activity which is subject to criminal sanction under existing provisions of the Criminal Code would be rendered lawful, despite those provisions, where certain conditions specified in the Crimin ...[+++]

Le terme « décriminalisation » désigne l'abrogation pure et simple d'un article visant une infraction se rattachant à la prostitution, comme les articles 210 et 213 du Code criminel; le terme « Réglementation » (légalisation ou décriminalisation partielle) désigne un cadre dans lequel certains éléments d'infractions se rattachant à la prostitution seraient légalisés à certaines conditions prévues au Code criminel, à ces conditions, l'activité ne serait pas poursuivable malgré que les dispositions du Code criminel interdisant ladite a ...[+++]


· the option of selecting the company offering the most advantageous terms for each call (i.e. the possibility for the customer to choose his long-distance or international operator by using a code or selecting a company by default) must be provided, by all major fixed access suppliers on the market, in the 10 Member States where complete libéralization is scheduled for that date, and in the Member States where transitional periods ...[+++]

· la sélection de la compagnie dont l'offre est la plus intéressante pour chaque appel (c'est-à-dire la possibilité pour client de choisir son opérateur longue distance ou international par le biais d'un code ou en selectionnant une compagnie par défaut) doit être offerte par tous les fournisseurs d'accès fixes puissants sur le marché, dans les 10 Etats membres où la pleine libéralisation est prévue à cette date, et dans les Etats membres où des périodes de transition sont prévues (Irlande, Luxembourg, Portugal, Espagne, Grèce), à la fin de ces périodes.


Section 745 (1) of the Criminal Code reads: Where a person has served at least fifteen years of his sentence-he may apply to the appropriate Chief Justice in the province in which the conviction took place for a reduction in his number of years of imprisonment without eligibility for parole. In my opinion section 745 makes a complete mockery of the so-called life sentence.

Le paragraphe 745(1) du Code criminel stipule: La personne qui a purgé 15 ans de sa peine après avoir été déclarée coupable [ .]peut demander au juge en chef compétent de la province où a eu lieu cette déclaration de culpabilité la réduction du délai préalable à sa libération conditionnelle.




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Date index: 2021-06-30
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