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CHSF
Canadian Federation of Home and School
Canadian Home and School Federation
Canadian Parents-teachers' Organization
Home and school association
PTA
Parent-teacher association
Parent-teacher organization

Translation of "canadian parents-teachers' organization " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Canadian Parents-teachers' Organization

Organisation canadienne parents-maîtres


parent-teacher association [ PTA | parent-teacher organization | home and school association ]

association de parents d'élèves et enseignants [ APE | association de parents et enseignants | association parents-maîtres ]


Canadian Home and School Federation [ CHSF | Canadian Home and School and Parent-Teacher Federation | Canadian Federation of Home and School ]

Fédération canadienne des associations foyer-école [ Fédération canadienne des associations foyer-école et parents-maîtres | Canadian Federation of Home and School ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Not every parent-teacher organization has chosen to make that determination in their schools, but the 10 or 12 in the St. John's area which have done that found over 90 per cent support for remaining Catholic schools.

Toutes les organisations de parents et d'enseignants n'ont pas décidé de faire ce genre de recherche dans leurs écoles, mais les 10 ou 12 de la région de St. John's qui l'ont fait ont relevé un appui de plus de 90 p. 100 pour que les écoles restent catholiques.


They survive and even thrive because of the energy and support of school boards, principals, teachers, parents, and organizations like Canadian Parents for French.

En effet, l'énergie et le soutien que les conseils scolaires, les directeurs, les enseignants, les parents et des organismes tels que Canadian Parents for French consacrent à ces programmes favorisent la survie et même l'essor de ceux-ci.


3. Asks the Commission to continue the debate on ‘New Skills for New Jobs’; points out that, by 2020, 16 million more jobs will need high qualifications and four million more jobs will need medium qualifications, while 12 million fewer jobs will require low qualifications; points out that by 2015 a large majority of jobs, across all sectors, will require ICT skills; calls for this debate to involve all interested parties, including teachers, students, competent professional organizations, relevant NGOs and trade unions, civil socie ...[+++]

3. demande à la Commission de continuer à débattre sur «les compétences nouvelles pour des emplois nouveaux»; indique que d'ici 2020, 16 millions d'emplois de plus vont exiger des qualifications de haut niveau et quatre millions d'emplois supplémentaires vont exiger des qualifications moyennes, tandis que 12 millions d'emplois de moins vont exiger des qualifications limitées; souligne que d'ici 2012, une grande majorité d'emplois, tous secteurs confondus, nécessiteront des compétences en matière de TIC; recommande que ce débat fasse intervenir toutes les parties intéressées: les enseignants et les étudiants, les ...[+++]


3. Asks the Commission to continue the debate on ‘New Skills for New Jobs’; points out that, by 2020, 16 million more jobs will need high qualifications and four million more jobs will need medium qualifications, while 12 million fewer jobs will require low qualifications; points out that by 2015 a large majority of jobs, across all sectors, will require ICT skills; calls for this debate to involve all interested parties, including teachers, students, competent professional organizations, relevant NGOs and trade unions, civil socie ...[+++]

3. demande à la Commission de continuer à débattre sur «les compétences nouvelles pour des emplois nouveaux»; indique que d'ici 2020, 16 millions d'emplois de plus vont exiger des qualifications de haut niveau et quatre millions d'emplois supplémentaires vont exiger des qualifications moyennes, tandis que 12 millions d'emplois de moins vont exiger des qualifications limitées; souligne que d'ici 2012, une grande majorité d'emplois, tous secteurs confondus, nécessiteront des compétences en matière de TIC; recommande que ce débat fasse intervenir toutes les parties intéressées: les enseignants et les étudiants, les ...[+++]


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3. Asks the Commission to continue the debate on ‘New Skills for New Jobs’; points out that, by 2020, 16 million more jobs will need high qualifications and four million more jobs will need medium qualifications, while 12 million fewer jobs will require low qualifications; points out that by 2015 a large majority of jobs, across all sectors, will require ICT skills; calls for this debate to involve all interested parties, including teachers, students, competent professional organizations, relevant NGOs and trade unions, civil socie ...[+++]

3. demande à la Commission de continuer à débattre sur "les compétences nouvelles pour des emplois nouveaux"; indique que d'ici 2020, 16 millions d'emplois de plus vont exiger des qualifications de haut niveau et quatre millions d'emplois supplémentaires vont exiger des qualifications moyennes, tandis que 12 millions d'emplois de moins vont exiger des qualifications limitées; souligne que d'ici 2012, une grande majorité d'emplois, tous secteurs confondus, nécessiteront des compétences en matière de TIC; recommande que ce débat fasse intervenir toutes les parties intéressées: les enseignants et les étudiants, les ...[+++]


All these organizations have expressed their concern (1055) A letter opposing the tax reduction also came from the National Campaign for Action on Tobacco which includes the following agencies and organizations: Canadian Cancer Society; Canadian Chiropractic Association; Canadian Council on Smoking and Health; Canadian Dental Association; Canadian Home and School and Parent-Teacher Federation; Canadian Hospital Association; Canadian Lung Associat ...[+++]

Tous ces groupements ont exprimé des préoccupations en ce sens (1055) Nous avons aussi reçu une lettre d'opposition à la réduction des taxes de la Campagne nationale d'action contre le tabac, qui regroupe les associations et organismes suivants: la Société canadienne du cancer, l'Association chiropratique canadienne, le Conseil canadien sur le tabagisme et la santé, l'Association dentaire canadienne, la Fédération canadienne des associations foyer-école et parents-maîtres, l'Associ ...[+++]


As an individual school board, you would take that wealth of information and with your local teachers, community members and other partners, come up with the programs and supports that you will provide, and then share that out to your parent-teacher organizations.

Ensuite, chaque commission ou conseil scolaire se fonde sur ces informations pour concevoir les programmes et outils de soutien de concert avec le personnel enseignant local, les membres de la collectivité et d'autres partenaires; à terme, ils font parvenir l'information aux associations de parents-enseignants.


Ms Keeping: Yes, but we have had many such things - community organizations, parent-teacher organizations.

Mme Keeping: Oui, mais bien des organismes de ce genre ont été créés ici - des organismes communautaires, des associations de parents et professeurs.




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canadian parents-teachers' organization ->

Date index: 2021-09-20
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