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Boat assembly safety inspector
Cabin baggage inspector
Cargo carrying capacity
Cargo deadweight
Cargo inspector
Cargo owner cargo owner
Cargo-owner cargo-owner
Carry-on baggage inspector
Dead weight cargo capacity
Dead-weight cargo capacity
Deadweight cargo capacity
Field inspector
Hand baggage inspector
Hand luggage inspector
Hazardous waste control inspector
Hazardous waste disposal inspector
Hazardous waste inspector
Inspector of ship freight
Inspector of works
Marine cargo inspector
Marine freight and cargo inspector
Net capacity
Owner of cargo
Shipping freight and cargo inspector
Site inspector
Useful deadweight
Vessel assembly inspector
Vessel assembly quality inspector
Vessel engineering compliance inspector

Traduction de «cargo inspector » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






marine freight and cargo inspector | shipping freight and cargo inspector | inspector of ship freight | marine cargo inspector

administrateur des affaires maritimes | contrôleur des affaires maritimes | administrateur des affaires maritimes/administratrice des affaires maritimes | administratrice des affaires maritimes


hazardous waste disposal inspector | hazardous waste tester/inspector | hazardous waste control inspector | hazardous waste inspector

inspecteur du contrôle de conformité en gestion des déchets dangereux | inspecteur du contrôle de conformité en gestion des déchets dangereux/inspectrice du contrôle de conformité en gestion des déchets dangereux | inspectrice du contrôle de conformité en gestion des déchets dangereux


vessel assembly quality inspector | vessel engineering compliance inspector | boat assembly safety inspector | vessel assembly inspector

contrôleuse qualité des assemblages en construction navale | contrôleur qualité des assemblages en construction navale | contrôleur qualité des assemblages en construction navale/contrôleuse qualité des assemblages en construction navale


cargo owner cargo owner | cargo-owner cargo-owner | owner of cargo

propriétaire de la cargaison


cargo carrying capacity | cargo deadweight | dead weight cargo capacity | deadweight cargo capacity | dead-weight cargo capacity | net capacity | useful deadweight

port en lourd utile | portée en lourd utile


carry-on baggage inspector [ cabin baggage inspector | hand baggage inspector | hand luggage inspector ]

vérificateur de bagages à main [ vérificatrice de bagages à main ]


site inspector [ inspector of works | field inspector ]

inspecteur de chantier
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Today that means the inspector must be able to climb aboard a cargo ship, climb down a hold of a cargo ship, report tomorrow morning to Halifax International Airport and clear a plane, work in the long room, which is basically an office environment—you know they're uniformed officers—processing commercial documentation, and conduct a container examination.

Cela veut dire qu'il doit pouvoir monter à bord d'un cargo et en descendre, se présenter le lendemain matin à l'Aéroport international de Halifax pour dédouaner un avion, travailler au bureau pour traiter des documents commerciaux—travail qui est effectué par des agents en uniforme—et procéder à l'examen d'un conteneur.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be left unattended; (e) what legislative or regulatory framework governs local emergency preparedness plans i ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


The values stated in Table 1 are of an indicative nature and should be seen as a guideline for determining the category of a given deficiency in light of the specific circumstances – depending in particular on the nature of the cargo and the discretion of the inspector.

Les valeurs indiquées dans le tableau ci-dessous sont fournies à titre indicatif et devraient être considérées comme une orientation permettant de déterminer la catégorie de défaillance dont il s'agit, compte tenu des circonstances particulières - notamment en fonction de la nature du chargement - et sur la base de l'appréciation du contrôleur.


I note that four years ago there was one federal inspector for every 14 trainloads of oil, and now there is one inspector for every 4,000 tankloads of this dangerous cargo.

Je remarque qu'il y a quatre ans, il y avait un inspecteur fédéral pour chaque 14 wagons-citernes. Aujourd'hui, on ne compte plus qu'un seul inspecteur pour chaque 4 000 wagons-citernes.


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The federal government also failed to increase the number of inspectors, despite what the Leader of the Government says, as shipments increased, especially dangerous cargo shipments.

De plus, contrairement à ce que le leader du gouvernement dit, le gouvernement fédéral n'a pas augmenté le nombre d'inspecteurs à mesure que le volume des cargaisons transportées, et surtout celles de matières dangereuses, augmentait.


The inspector may subject a vehicle to an inspection of the cargo securing in accordance with Annex IV. The follow-up procedures referred to in Article 14 shall also apply in case of major or dangerous deficiencies related to cargo securing .

L'inspecteur peut soumettre un véhicule à un contrôle de l’arrimage de son chargement conformément à l'annexe IV . Les procédures de suivi visées à l'article 14 s'appliquent également en cas de défaillances majeures ou critiques concernant l'arrimage du chargement .


The inspector may subject a vehicle to an inspection of the cargo securing in accordance with Annex IV. The follow-up procedures referred to in Article 14 shall also apply in case of major or dangerous deficiencies related to cargo securing.

L'inspecteur peut soumettre un véhicule à un contrôle de l’arrimage de son chargement conformément à l'annexe IV. Les procédures de suivi visées à l'article 14 s'appliquent également en cas de défaillances majeures ou critiques concernant l'arrimage du chargement.


49. Calls on the Commission and Member States to strengthen screening and inspections concerning air cargo, including those relating to the validation of regulated agents for known consignors; stresses the need, to this end, to have more inspectors available at national level;

49. demande à la Commission et aux États membres de renforcer les inspections concernant le fret aérien, y compris pour la validation des agents habilités pour les chargeurs connus; souligne, à cet effet, la nécessité de disposer de plus de contrôleurs au niveau national;


43. Calls on national inspectorates and other national authorities to cooperate more closely in exchanging data on vessels and their cargoes, so as to reduce regulatory pressure but increase the effectiveness of inspections; calls for the rapid introduction of an integrated information management system through the use and improvement of resources already available, especially SafeSeaNet; calls on the Commission to put in place as soon as possible an EU-wide cross-border and cross-sectoral surveillance system;

43. appelle les inspections nationales et les autres instances nationales à collaborer plus étroitement lors de l'échange de données sur les navires et les cargaisons afin de réduire les charges réglementaires mais d'accroître l'efficacité des contrôles; réclame la mise en place rapide d'un système intégré de gestion de l'information en utilisant et en optimisant les ressources déjà disponibles, en particulier SafeSeaNet; demande à la Commission de mettre rapidement en œuvre un système de surveillance transfrontalière et transsector ...[+++]


Furthermore, subclause 42(3) doesn't exempt cargo owners from the responsibilities that exist under part 8 to take immediate preventative and remedial action, nor does it prevent an inspector from ordering the cargo owner to do so.

Par ailleurs, l'article 42(3) ne fait pas disparaître la responsabilité du propriétaire de la marchandise aux termes de la partie 8 qui doit prendre des mesures préventives et correctives immédiates et il n'empêche pas non plus un inspecteur d'ordonner au propriétaire de la marchandise de le faire.


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