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Administrative personnel
Administrative service
Aeronautical data service officer
Aeronautical information officer
Aeronautical information service officer
Arts education officer
Cargo Services Officer
Cargo communications officer
Cargo officer
Cargo registration office
Head of the legal services office
Legal firm manager
Legal office head
Legal service manager
Museum education officer
Office services
Officer in aeronautical information
Self-service kiosk
Self-service office
Self-service post office
Self-service postal centre
Visitor service officer
Visitor services officer
West African Cargo Booking Office
West African Central Freight Bureau

Translation of "cargo services officer " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


museum education officer | visitor services officer | arts education officer | visitor service officer

chargé du développement culturel/chargée du développement culturel | médiateur culturel | chargée du développement culturel | responsable de projets culturels


aeronautical information officer | officer in aeronautical information | aeronautical data service officer | aeronautical information service officer

agente du service de l'information aéronautique | agent du service de l'information aéronautique | agent du service de l'information aéronautique/agente du service de l'information aéronautique


self-service kiosk | self-service office | self-service post office | self-service postal centre

bureau à libre service | bureau de poste muet | bureau muet


head of the legal services office | legal office head | legal firm manager | legal service manager

directeur juridique | directrice juridique | responsable de service juridique


administrative personnel [ administrative service | Office services(STW) ]

profession administrative [ personnel administratif ]


West African Cargo Booking Office | West African Central Freight Bureau

Bureaux centraux de fret




cargo communications officer

technicien-informations fret


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Offices that provide ticketing and reservation services or cargo services in cities are subject to the same regulations as apply to offices serving the general public.

Les bureaux qui offrent les services de billetterie et de réservations ou de fret dans les villes ou autres localités sont assujettis aux mêmes dispositions du Règlement que les bureaux qui servent le grand public.


Offices that provide ticketing and reservation services or cargo services in cities are subject to the same regulations as apply to offices serving the general public.

Les bureaux qui offrent les services de billetterie et de réservations ou de fret dans les villes ou autres localités sont assujettis aux mêmes dispositions du Règlement que les bureaux qui servent le grand public.


with crossings so regular or frequent that they constitute a recognisable schedule; 3h. warship means a ship belonging to the armed forces of a State bearing the external marks distinguishing such ships of its nationality, under the command of an officer duly commissioned by the government of the State and whose name appears in the appropriate service list or its equivalent, and manned by a crew which is under regular armed forces discipline; 3i. ships at berth means ships which are securely moored or anchored in a Community port wh ...[+++]

avec une régularité ou une fréquence assimilable à un horaire; 3 nonies) navire de guerre, un navire qui fait partie des forces armées d'un État et porte les marques extérieures distinctives des navires militaires de sa nationalité, qui est placé sous le commandement d'un officier de marine au service de cet État et inscrit sur la liste des officiers ou un document équivalent, et dont l'équipage est soumis aux règles de la discipline militaire; 3 decies) navires à quai, les navires qui sont amarrés ou ancrés en sécurité dans un port ...[+++]


In Prince George the airport cannot even get an answer from the minister responsible for the Canada Border Services Agency as to whether it can get more customs officers to meet the growing demand for international cargo services.

À Prince George, l'aéroport ne peut même pas recevoir une réponse de la ministre responsable de l'Agence des services frontaliers du Canada quant à savoir s'il est possible d'obtenir plus de douaniers pour faire face à la demande croissante dans le domaine des services de fret internationaux.


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Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and ther ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvoi ...[+++]


The Agreement furthermore enables each contracting party to establish wholly-owned or jointly invested subsidiaries, branches or representative offices providing international maritime cargo transport and logistic services.

L'accord dispose par ailleurs que chaque partie est autorisée à établir une présence commerciale liée à la fourniture de services internationaux de transport maritime de fret et de services logistiques sous la forme de filiales, de succursales ou de bureaux de représentation contrôlés à 100% ou résultant d'un investissement conjoint.


Access to airside and security restricted areas via airport tenant offices, maintenance hangars, cargo facilities, other service and facility buildings shall be restricted to the minimum required.

L'accès au côté piste ou aux zones de sûreté à accès réglementé via les bureaux de locataires de l'aéroport, les hangars de maintenance, les entrepôts de fret et autres bâtiments et installations de service est réduit au minimum requis.


(d) Access to airside and security restricted areas via airport tenant offices, maintenance hangars, cargo facilities, other service and facility buildings shall be restricted to the minimum required.

(d) L'accès au côté piste ou aux zones de sûreté à accès réglementé via les bureaux de locataires de l'aéroport, les hangars de maintenance, les entrepôts de fret et autres bâtiments et installations de service est réduit au minimum requis.


(d) Access to airside and security restricted areas via airport tenant offices, maintenance hangars, cargo facilities, other service and facility buildings shall be restricted to the minimum required.

d) L'accès au côté piste ou aux zones de sûreté à accès réglementé via les bureaux de locataires de l'aéroport, les hangars de maintenance, les entrepôts de fret et autres bâtiments et installations de service est réduit au minimum requis.


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