Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Civil Aviation Purchasing Service
Civil aircraft and aviation sector
Civil aviation
Civil aviation services
OUSRSO
SRSO

Translation of "civil aviation purchasing service " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Civil Aviation Purchasing Service

Service des achats d'aviation


civil aircraft and aviation sector | civil aviation | civil aviation services

aéronautique civile | aviation civile


Committee on Prices for Intra-European Air Services (European Civil Aviation Conference)

Groupe COMPAS


Ordinance of 7 November 2001 on the Civil Aviation Search and Rescue Service [ SRSO ]

Ordonnance du 7 novembre 2001 concernant le service de recherches et de sauvetage de l'aviation civile [ ORSA ]


Ordinance of 17 March 1955 on the Organisation and Use of the Civil Aviation Search and Rescue Service [ OUSRSO ]

Ordonnance du 17 mars 1955 concernant l'organisation et le fonctionnement du service de recherches et de sauvetage de l'aviation civile [ ORS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(d) for the purpose of enforcing Canada’s rights under an international agreement, convention or arrangement respecting civil aviation or responding to acts, policies or practices by a contracting party to any such agreement, convention or arrangement, or by an agency or citizen of such a party, that adversely affect or lead either directly or indirectly to adverse effects on Canadian international civil aviation services, or

d) le respect des droits du Canada sous le régime d’ententes, accords ou conventions internationaux sur laviation civile ou l’objectif de réagir contre des mesures, prises soit par des parties à ces ententes, conventions ou accords, soit par des ressortissants ou organismes publics de celles-ci, qui portent atteinte ou sont, directement ou indirectement, susceptibles de porter atteinte aux services internationaux de laviation civile canadienne;


Mr. Boucher: The civil aviation community is very happy with the Civil Aviation Tribunal, but they hope that by expanding the tribunal from civil aviation to multi-modal we do not see a reduction in the level of service.

M. Boucher: Le secteur de l'aviation civile est très satisfait du Tribunal de l'aviation civile actuel. Ils espèrent que cette expansion vers un tribunal de transport multimodal ne causera pas une réduction dans le niveau de service.


As an example, NAV CANADA has a responsibility for civil aviation weather services in Canada; Transport Canada is the regulator under the Aeronautics Act; and the Department of National Defence has the responsibility for military aviation weather services.

NAV CANADA a la responsabilité des services météorologiques pour l'aviation civile au Canada, Transports Canada assure la réglementation aux termes de la Loi sur l'aéronautique, et le ministère de la Défense nationale est responsable des services météorologiques de l'aviation militaire.


Joining us today are Mr. Marc Grégoire, assistant deputy minister of safety and security; Ms. Nicole Girard, director of policy and regulatory services, civil aviation; Mr. Don Sherritt, director, standards, civil aviation; and, by request, Ms. Yaprak Baltacioglu asked if she could.

Nous accueillons aujourd'hui M. Marc Grégoire, sous-ministre adjoint du Groupe de sécurité et sûreté; Mme Nicole Girard, directrice, Politiques et services de réglementation, Aviation civile; M. Don Sherritt, directeur des Normes, Aviation civile; et Mme Yaprak Baltacioglu nous a demandé si elle pouvait.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
By 29 April 2011 liquids, aerosols and gels obtained at a third country airport or on board an aircraft of a non-Community air carrier shall be permitted into security restricted areas and on board an aircraft, on condition that the liquid is packed in a bag that conforms to the recommended security control guidelines of the International Civil Aviation Organisation and the bag displays satisfactory proof of purchase within the preceding thirty-six hours airside at the airport or on board the aircraft.

D’ici au 29 avril 2011, les liquides, aérosols et gels obtenus dans un aéroport d’un pays tiers ou à bord d’un aéronef d’une compagnie aérienne non communautaire sont autorisés à l’intérieur des zones de sûreté à accès réglementé et à bord des aéronefs, à condition que le liquide soit placé dans un sac conforme aux recommandations par l’Organisation de laviation civile internationale en matière de contrôle de sûreté et qu’il existe des éléments de preuve satisfaisants attestant que le sac a été acheté dans la zone côté piste de l’aéroport ou à bord de l’aéronef au cours des trente-six heures écoulées.


‘person involved’ means the owner, a member of the crew, the operator of the aircraft involved in an accident or serious incident; any person involved in the maintenance, design, manufacture of that aircraft or in the training of its crew; any person involved in the provision of air traffic control, flight information or aerodrome services, who have provided services for the aircraft; staff of the national civil aviation authority; or staff of EASA;

«personne impliquée», le propriétaire, un membre de l’équipage, l’exploitant de l’aéronef impliqué dans un accident ou un incident grave; toute personne associée à la maintenance, à la conception ou à la fabrication de l’aéronef ou à la formation de l’équipage; toute personne participant à la fourniture de services de contrôles de la navigation aérienne, de services d’informations de vol ou de services aéroportuaires, qui a fourni des services pour l’aéronef; le personnel de l’autorité nationale de laviation civile; ou le personnel d ...[+++]


A significant number of data link services have been defined by the International Civil Aviation Organisation (hereinafter ICAO) and by the European Organisation for Civil Aviation Equipment (hereinafter Eurocae).

Un nombre important de services de liaison de données ont déjà été spécifiés par l’Organisation de laviation civile internationale (OACI) et par l’Organisation européenne pour l’équipement de l’aviation civile (Eurocae).


This Regulation should apply to airports serving civil aviation located in the territory of a Member State, to operators providing services at such airports and to entities providing goods and/or services to or through such airports.

Le présent règlement devrait s’appliquer aux aéroports affectés à laviation civile et situés sur le territoire d’un État membre, aux exploitants fournissant des services dans ces aéroports et aux entités fournissant des biens et/ou des services à ces aéroports ou à travers ceux-ci.


Transport services | Air transport | Council Directive 91/670/EEC of 16 December 1991 on mutual acceptance of personnel licences for the exercise of functions in civil aviation Council Regulation (EEC) No 3922/91 of 16 December 1991 on the harmonization of technical requirements and administrative procedures in the field of civil aviation | Once the competencies of the European Aviation Safety Agency are extended, notably as far as the air operations and pilot licences are concerned, the two a ...[+++]

Services de transport | Transport aérien | Directive 91/670/CEE du Conseil, du 16 décembre 1991, sur l'acceptation mutuelle des licences du personnel pour exercer des fonctions dans l'aviation civile Règlement (CEE) n° 3922/91 du Conseil, du 16 décembre 1991, relatif à l'harmonisation de règles techniques et de procédures administratives dans le domaine de l'aviation civile | Lorsque les compétences de l'Agence européenne de la sécurité aérienne auront été élargies, notamment en ce qui concerne les opérations aériennes et les licences ...[+++]


IV?EASA Establishment of the European Aviation Safety Agency Council conclusions PAGEREF _Toc505419329 \h IV?Harmonisation of technical requirements and administrative procedures in the field of civil aviation PAGEREF _Toc505419330 \h V?Safety requirements and attestation of professional competence for cabin crews in civil aviation PAGEREF _Toc505419331 \h V?Transatlantic relations in the aviation field Presidency conclusions PAGEREF _Toc505419332 \h V?Towards the creation of a "Single European Sky" PAGEREF _Toc505419333 \h VISHIPPING ...[+++]

IV?Harmonisations de règles techniques et de procédures administratives dans le domaine de l'aviation civile PAGEREF _Toc504812238 \h V?Exigences de sécurité et attestation de compétence professionnelle pour le personnel de cabine de l'aviation civile PAGEREF _Toc504812239 \h V?Relations transatlantiques dans le domaine de l'aviation - Conclusions de la Présidence PAGEREF _Toc504812240 \h V?Vers la création d'un "Ciel unique européen" PAGEREF _Toc504812241 \h VITRANSPORTS MARITIMES?Sécurité maritime PAGEREF _Toc504812243 \h VI?Directive sur les conditions requises pour les éq ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'civil aviation purchasing service' ->

Date index: 2023-08-27
w