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Aggregate
Alcoholic hallucinosis
Business cluster
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Cluster
Cluster of enterprises
Cluster of firms
Cluster of fuel elements
Cluster spare model
Cluster-cluster aggregation model
Cluster-cluster model
Competitive cluster
Competitiveness cluster
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Frequency reuse cluster
Fuel bundle
Fuel cluster
Industrial cluster
Industry cluster
Innovation cluster
Jealousy
Nanoaggregate
Nanocluster
Nanometer-scale cluster
Nanometer-size cluster
Nanoscale aggregate
Nanoscale cluster
Nanosize cluster
Paranoia
Particle-cluster aggregation model
Particle-cluster model
Phoenix
Porterian cluster
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reuse cluster
Stringer

Translation of "cluster-cluster model " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
cluster-cluster model [ cluster-cluster aggregation model ]

modèle amas-amas [ modèle de collage amas-amas | modèle d'agrégation amas-amas ]


particle-cluster model [ particle-cluster aggregation model ]

modèle particule-amas [ modèle de collage particule-amas | modèle d'agrégation particule-amas ]


Cluster spare model [ Phoenix ]

modèle de réserve de Cluster [ Phénix ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


business cluster [ cluster of firms | competitive cluster | competitiveness cluster | industrial cluster | innovation cluster ]

pôle d’entreprises [ grappe d’entreprises | pôle de compétitivité | pôle d’activité | pôle d’innovation | pôle industriel ]


competitive cluster | industrial cluster | industry cluster | cluster | cluster of firms | cluster of enterprises | business cluster | Porterian cluster

pôle de compétitivité | grappe industrielle | grappe d'entreprises | district industriel | cluster d'entreprises | cluster


nanocluster | nanoscale cluster | nanosize cluster | nanometer-scale cluster | nanometer-size cluster | nanoaggregate | nanoscale aggregate | cluster | aggregate

nanoagrégat | agrégat nanométrique | nanoamas | amas nanométrique | agrégat | amas


cluster | cluster of fuel elements | fuel bundle | fuel cluster | stringer

faisceau de combustible | faisceau d'elements combustibles | grappe de combustible | grappe d'elements combustibles


cluster | frequency reuse cluster | reuse cluster

groupe de cellules | motif de cellules


business cluster | cluster | cluster of firms

grappe d'entreprises | grappe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This represents of a new model of collaboration through clusters and business networks, which enable enterprises to join forces and will stimulate a coherent and coordinated approach to achieve a common objective without losing their independence.

Cette méthode constitue un nouveau modèle de collaboration passant par des clusters et des réseaux qui permettent aux entreprises de conjuguer leurs efforts et favoriseront le recours à une démarche cohérente et coordonnée pour atteindre un objectif commun sans perdre leur indépendance.


The proposed actions aim to complement national and regional business innovation policies and programmes, to foster cooperation between SMEs, including transnational cooperation, clusters and other innovation-relevant actors in Europe, to bridge the gap between RD and successful market uptake, to provide a more business innovation friendly environment, including demand-side measures and measures geared to boosting the transfer of knowledge, and to support taking into account the changing nature of innovation processes, new technologies, markets and business models.

Les actions proposées visent à compléter les politiques et programmes nationaux et régionaux en faveur de l'innovation des entreprises, à promouvoir la coopération entre les PME, y compris la coopération transnationale, les grappes d'entreprises et les autres acteurs de l'innovation en Europe, à réduire la fracture entre les activités de recherche et de développement et une commercialisation réussie, à créer un environnement plus favorable à l'innovation des entreprises, y compris par l'adoption de mesures centrées sur la demande et de mesures conçues pour stimuler le transfert des connaissances, et à encourager la prise en considération ...[+++]


Some Member States have developed new models to favour collaboration among companies (e.g. Italy with business networks and Germany with cluster networks).

Certains États membres ont élaboré de nouveaux modèles pour favoriser la collaboration entre les entreprises (par exemple l’Italie, qui a établi des réseaux d’entreprises, et l’Allemagne, qui a créé des réseaux de clusters).


The proposed actions aim to complement national and regional business innovation policies and programmes, to foster cooperation between SMEs, including transnational cooperation, clusters and other innovation-relevant actors in Europe, to bridge the gap between RD and successful market uptake, to provide a more business innovation friendly environment, including demand-side measures and measures geared to boosting the transfer of knowledge, and to support taking into account the changing nature of innovation processes, new technologies, markets and business models.

Les actions proposées visent à compléter les politiques et programmes nationaux et régionaux en faveur de l'innovation des entreprises, à promouvoir la coopération entre les PME, y compris la coopération transnationale, les grappes d'entreprises et les autres acteurs de l'innovation en Europe, à réduire la fracture entre les activités de recherche et de développement et une commercialisation réussie, à créer un environnement plus favorable à l'innovation des entreprises, y compris par l'adoption de mesures centrées sur la demande et de mesures conçues pour stimuler le transfert des connaissances, et à encourager la prise en considération ...[+++]


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Its aim is to help SMEs benefit from networking and clustering and to develop new business models and bring new ideas faster to the local and global markets.

Elles ont pour but d’aider les PME à profiter des réseaux et des groupements d’entreprises, de promouvoir de nouveaux modèles commerciaux et d’accélérer l’introduction de concepts innovants sur le marché au niveau local et mondial.


16. Recommends that Member States and the Commission allocate sufficient resources from the SF for research and innovation, in particular sustainable innovations, and strengthen research capacities; stresses the need to promote and apply successful models in the knowledge triangle and to ensure the sustainable development of regional research and strategic frameworks for innovation in collaboration with enterprises, research centres, universities and public authorities; highlights the potential of knowledge-intensive regional innovative clusters in mobili ...[+++]

16. recommande que la part des crédits provenant des Fonds structurels alloués par les États membres et la Commission à la recherche et à l'innovation, notamment aux innovations durables soit suffisante, et de renforcer les capacités de recherche; souligne la nécessité de promouvoir et de mettre en œuvre des modèles qui marchent bien dans le cadre du «triangle de la connaissance», et de garantir le développement durable de la recherche régionale et des cadres stratégiques pour l'innovation en collaboration avec les entreprises, les centres de recherche, les universités et les pouvoirs publics; fait valoir le potentiel des groupements régionaux innovants à forte intensité de connaiss ...[+++]


16. Recommends that Member States and the Commission allocate sufficient resources from the SF for research and innovation, in particular sustainable innovations, and strengthen research capacities; stresses the need to promote and apply successful models in the knowledge triangle and to ensure the sustainable development of regional research and strategic frameworks for innovation in collaboration with enterprises, research centres, universities and public authorities; highlights the potential of knowledge-intensive regional innovative clusters in mobili ...[+++]

16. recommande que la part des crédits provenant des Fonds structurels alloués par les États membres et la Commission à la recherche et à l'innovation, notamment aux innovations durables soit suffisante, et de renforcer les capacités de recherche; souligne la nécessité de promouvoir et de mettre en œuvre des modèles qui marchent bien dans le cadre du «triangle de la connaissance», et de garantir le développement durable de la recherche régionale et des cadres stratégiques pour l'innovation en collaboration avec les entreprises, les centres de recherche, les universités et les pouvoirs publics; fait valoir le potentiel des groupements régionaux innovants à forte intensité de connaiss ...[+++]


16. Recommends that Member States and the Commission allocate sufficient resources from the SF for research and innovation, in particular sustainable innovations, and strengthen research capacities; stresses the need to promote and apply successful models in the knowledge triangle and to ensure the sustainable development of regional research and strategic frameworks for innovation in collaboration with enterprises, research centres, universities and public authorities; highlights the potential of knowledge-intensive regional innovative clusters in mobili ...[+++]

16. recommande que la part des crédits provenant des Fonds structurels alloués par les États membres et la Commission à la recherche et à l'innovation, notamment aux innovations durables soit suffisante, et de renforcer les capacités de recherche; souligne la nécessité de promouvoir et de mettre en œuvre des modèles qui marchent bien dans le cadre du "triangle de la connaissance", et de garantir le développement durable de la recherche régionale et des cadres stratégiques pour l'innovation en collaboration avec les entreprises, les centres de recherche, les universités et les pouvoirs publics; fait valoir le potentiel des groupements régionaux innovants à forte intensité de connais ...[+++]


42. Encourages the Commission, Member States, the European Investment Bank and the Committee of the Regions to actively support setting-up bio-clusters, and where appropriate to support them with finance skills and other means, and encourage networking of bio-clusters throughout Europe to exchange experiences and establish best practices; calls for the development of bioclusters and other models for technological transfer to be promoted in the European Union and in the applicant countries in order to stimulate investment.

42. encourage la Commission, les États membres, la Banque européenne d'investissement et le Comité des régions à soutenir activement la mise en place de groupements biotechnologiques, à les épauler, le cas échéant, par des compétences financières et par d'autres moyens, et à encourager la mise en réseau de groupements biotechnologiques à travers l'Europe pour échanger des expériences et établir les meilleures pratiques; demande que le développement de groupements biotechnologiques et d'autres modèles de transferts technologiques soit promu dans l'Union Européenne et dans les pays candidats afin de stimuler les investissements;


37. Encourages the Commission, Member States, the European Investment Bank and the Committee of the Regions to actively support setting-up bio-clusters, where appropriate support them with finance skills and other means, and encourage networking of bio-clusters throughout Europe to exchange experiences and establish best practices; calls for the development of bioclusters and other models for technological transfer to be promoted in the European Union and in the applicant countries in order to stimulate investment.

37. encourage la Commission, les États membres, la Banque européenne d'investissement et le Comité des régions à soutenir activement la mise en place de groupements biotechnologiques, à les épauler, le cas échéant, par des compétences financières et par d'autres moyens, et à encourager la mise en réseau de groupements biotechnologiques à travers l'Europe pour échanger des expériences et établir les meilleures pratiques; demande que le développement de groupements biotechnologiques et d’autres modèles de transferts technologiques soit promu dans l’Union Européenne et dans les pays candidats afin de stimuler les investissements;


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