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CNR
Committee on Natural Resources
Deletable resource
Depletable natural resource
Depletable resource
Depletable resources
Depleting assets
INRM
Integrated management of natural resources
Integrated natural resource management
Integrated resource management
Natural resource-based economy
Natural resources
Non-regenerative natural resources
Non-renewable natural resource
Non-renewable natural resources
Non-renewable resource
Nonrenewable natural resources
Nonrenewable resource
Nonrenewable resources
Resource-based economy
Standing Committee on Energy and Natural Resources
Wasting assets

Traduction de «committee on natural resources » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Committee on Natural Resources | CNR [Abbr.]

Comité des ressources naturelles | CRN [Abbr.]


Committee on Natural Resources

Comité des ressources naturelles


Committee on Natural Resources

Comité des ressources naturelles


Committee on Natural Resources [ CNR | Ad Hoc Committee on the Survey Programme for the Development of Natural Resources ]

Comité des ressources naturelles [ CRN | Comité spécial chargé du programme d'études pour la mise en valeur des ressources naturelles ]


Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources [ Standing Committee on Energy, the Environment and Natural Resources | Standing Senate Committee on Energy and Natural Resources | Standing Committee on Energy and Natural Resources ]

Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles [ Comité permanent de l'énergie de l'environnement et des ressources naturelles | Comité sénatorial permanent de l'énergie et des ressources naturelles | Comité permanent de l'Énergie et des ressources naturelles ]


nonrenewable natural resources | non-renewable natural resources | depletable resources | depleting assets | non-regenerative natural resources | nonrenewable resources | wasting assets

ressources naturelles non renouvelables | ressources non renouvelables | ressources naturelles épuisables | ressources épuisables | actifs non renouvelables


non-renewable resource [ nonrenewable resource | non-renewable natural resource | depletable resource | depletable natural resource | deletable resource ]

ressource non renouvelable [ ressource naturelle non renouvelable | ressource naturelle non-renouvelable ]


integrated management of natural resources | integrated natural resource management | INRM | integrated resource management

gestion intégrée des ressources naturelles | gestion intégrée des ressources




resource-based economy | natural resource-based economy

économie de ressources naturelles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
While natural resources provide significant sources of income for many countries, there exist also important links between poverty and the use of natural resources in developing countries, both as a side effect of unsustainable resource use along the entire value chain as well as through their economic dependence (and therefore their vulnerability) on natural resources.

S'il est vrai que les ressources naturelles constituent une importante source de revenus pour de nombreux pays, il existe également des rapports étroits entre la pauvreté et l'exploitation des ressources naturelles dans les pays en développement, tant par les effets secondaires d'une utilisation irrationnelle des ressources à tous les échelons de la chaîne de valeur que par la dépendance économique de ces pays (et, partant, leur vulnérabilité) par rapport aux ressources naturelles.


However, the Sanctions Committee decided that prior to the unfreezing of assets that have been frozen as a result of the listing of that person, Member States are to submit to the Sanctions Committee a request to unfreeze such funds or economic resources and provide assurances that the funds or economic resources will not be transferred, directly or indirectly, to a listed natural or legal person, entity, body or group or otherwise ...[+++]

Toutefois, le comité des sanctions a décidé qu'avant de débloquer les avoirs qui avaient été gelés à la suite de l'inscription de cette personne sur la liste, les États membres devront lui soumettre une demande en ce sens et lui fournir des assurances que les fonds ou ressources économiques ne seront pas transférés, directement ou indirectement, à une personne physique ou morale, une entité, un organisme ou un groupe, ni utilisés autrement à des fins terroristes, conformément à la résolution 1373 (2001) du CSNU.


Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - Thematic Strategy on the sustainable use of natural resources {SEC(2005) 1683} {SEC(2005) 1684}

Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, Comité économique et social européen et au Comité des régions - Stratégie thématique sur l’utilisation durable des ressources naturelles {SEC(2005) 1683} {SEC(2005) 1684}


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52005DC0670 - EN - Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - Thematic Strategy on the sustainable use of natural resources {SEC(2005) 1683} {SEC(2005) 1684}

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52005DC0670 - EN - Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, Comité économique et social européen et au Comité des régions - Stratégie thématique sur l’utilisation durable des ressources naturelles {SEC(2005) 1683} {SEC(2005) 1684}


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[15] By conserving and enhancing its natural resource base and using its resources sustainably, the EU can improve the resource efficiency of its economy and reduce its dependence on natural resources from outside Europe.

En conservant et en renforçant sa base de ressources naturelles et en utilisant ses ressources de manière durable, l'UE peut améliorer l'efficacité de l'utilisation des ressources par son économie et diminuer sa dépendance vis-à-vis des ressources naturelles extra-européennes.


Edgardo Maria Iozia, president of the Single Market Observatory (SMO) of the European Economic and Social Committee (EESC) held talks on Friday 20 May with Michel Barnier, European Commissioner for the Internal Market and Services, on the prospects for cooperation with civil society organisations through the Committee, the "natural interface between the Commission and civil society".

Edgardo Maria Iozia, président de l'Observatoire du marché unique (OMU) du Comité économique et social européen (CESE) s'est entretenu vendredi 20 mai avec Michel Barnier, Commissaire européen en charge du marché intérieur et des services, sur les perspectives de coopération avec les organisations de la société civile par le biais du Comité, "interface naturelle entre la Commission et la société civile".


Sessional Paper No. 8560-361-448A (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Natural Resources and Government Operations) by Mr. Goodale (Minister of Natural Resources) Report on the administration of the Canada Petroleum Resources Act for the year 1998, pursuant to the Canada Petroleum Resources Act, R. S. 1985, c. 36 (2nd Supp.), s. 109. Sessional Paper No. 8560-361-455C (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Natural Resources and Government Oper ...[+++]

Document parlementaire n 8560-361- 448A (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent des ressources naturelles et des opérations gouvernementales) par M. Goodale (ministre des Ressources naturelles) Rapport sur la mise en oeuvre de la Loi fédérale sur les hydrocarbures pour l'année 1998, conformément à la Loi fédérale sur les hydrocarbures, L. R. 1985, ch. 36 (2e suppl.), art. 109. Document parlementaire n 8560-361-455C (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent des r ...[+++]


To the Standing Committee on Agriculture and Agri-Food Agriculture and Agri-Food, Votes 1a and 15a To the Standing Committee on Canadian Heritage Canadian Heritage, Votes 1a, 5a, 10a, L21a, 25a, 30a, 45a, 80a, 130a and 145a To the Standing Committee on Environment and Sustainable Development Environment, Votes 1a and 10a To the Standing Committee on Finance Finance, Votes 1a and L30a National Revenue, Vote 1a To the Standing Committee on Fisheries and Oceans Fisheries and Oceans, Vote 1a To the Standing Committee on Foreign Affairs and International Trade Foreign Affairs, Votes 1a, 5a, 10a, 16a and 20a To the Standing Committee on Government Operations Canadian Heritage, Vote 140a Privy Council, Votes 1a and 5a Public Works and Government S ...[+++]

Au Comité permanent de l'agriculture et de l'agroalimentaire Agriculture et Agroalimentaire, crédits 1a et 15a Au Comité permanent du patrimoine canadien Patrimoine canadien, crédits 1a, 5a, 10a, L21a, 25a, 30a, 45a, 80a, 130a et 145a Au Comité permanent de l'environnement et du développement durable Environnement, crédits 1a et 10a Au Comité permanent des finances Finances, crédits 1a et L30a Revenu national, crédit 1a Au Comité permanent des pêches et des océans Pêches et Océans, crédit 1a Au Comité permanent des affaires étrangères et du commerce internati ...[+++]


That the Senate of Canada urge the Governor in Council not to give final approval to the project submitted by the consortium that proposed the Maritime and Northeast Pipeline Project until the Government of Canada has fulfilled its obligation to hold full and fair hearings on the proposals submitted by all interested parties, including the TransMaritime Pipeline Proposal, considering the following: (a) the natural resources of Canada are the property of all Canadians; (b) the needs and interests of Canadians shou ...[+++]

b) qu'il y a lieu de tenir compte avant tout des besoins et des intérêts des Canadiens dans l'exploitation, le développement et l'utilisation des ressources naturelles qui leur appartiennent; c) que la proposition retenue de Maritime and Northeast Pipeline place les intérêts des Américains loin devant ceux des Canadiens en dirigeant 83 % du gaz naturel tiré du projet Sable Offshore Energy vers les États-Unis, alors que seulement 1 ...[+++]


(a) the natural resources of Canada are the property of all Canadians; (b) the needs and interests of Canadians should be considered first and foremost in the exploitation, development and use of Canada's natural resources; (c) the recommended Maritime and Northeast Pipeline proposal overwhelmingly favours American interests over the interests of Canadians by channelling 83% of the natural gas extracted from the Sable Offshore Energy Project to the United States, while a mere 17% will be allocated to only two Canadian provin ...[+++]

Que le Sénat presse le gouverneur en conseil de ne pas donner l'approbation finale à la proposition soumise par le consortium qui a soumis le projet de Maritime and Northeast Pipeline jusqu'à ce que le gouvernement du Canada ait rempli son obligation de tenir des audiences complètes et équitables sur les propositions soumises par toutes les parties intéressées, notamment celle de TransMaritime Pipeline, attendu : a) que les ressources naturelles du Canada appartiennent à tous les Canadiens; b) qu'il y a lieu de tenir compte avant tout des beso ...[+++]


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