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CNC drill technician
CNC machine operator
CNC programmer
Computer numerical control machine operator
Computer operational flight program
Computer operational flight programme
Manage flight data communications programme
Oversee flight data communication programme
Supervise flight data communication programme

Translation of "computer operational flight programme " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
computer operational flight program [ computer operational flight programme ]

programme de vol opérationnel du calculateur


CNC drill technician | CNC machine operator | CNC programmer | computer numerical control machine operator

opératrice sur machine à commande numérique par ordinateur | opérateur sur machine à commande numérique par ordinateur/ opératrice sur machine à commande numérique par ordinateur | opérateur sur machine à commande numérique par ordinateur


manage transmission of flight data in aviation operations | oversee flight data communication programme | manage flight data communications programme | supervise flight data communication programme

gérer le programme de communication des données de vol
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(13) Continued support for the nanoelectronics and embedded computing systems research programmes should build on the experience acquired from the operations of the ENIAC and ARTEMIS Joint Undertakings including the results of their interim evaluations, the stakeholders' recommendations and the need to achieve effective coordination and synergy of resources.

(13) Le soutien aux programmes de recherche sur la nanoélectronique et les systèmes informatiques embarqués devrait se poursuivre sur la base des enseignements tirés du fonctionnement des entreprises communes ENIAC et ARTEMIS, y compris des résultats de leurs évaluations intermédiaires, des recommandations des parties intéressées et de la nécessité d'assurer une coordination et une synergie efficaces des ressources.


(13) Continued support for the nanoelectronics and embedded computing systems research programmes should build on the experience acquired from the operations of the ENIAC and ARTEMIS Joint Undertakings including the results of their interim evaluations, the stakeholders' recommendations, the need to achieve effective coordination and synergy of resources, and maintaining the necessary autonomy to ensure a proper balance of decision-making power in the tri-partite governance involving the private sector, the ECSEL Member States and the ...[+++]

(13) Le soutien aux programmes de recherche sur la nanoélectronique et les systèmes informatiques embarqués devrait se poursuivre sur la base des enseignements tirés du fonctionnement des entreprises communes ENIAC et ARTEMIS, y compris des résultats de leurs évaluations intermédiaires, des recommandations des parties intéressées, de la nécessité d'assurer une coordination et une synergie efficaces des ressources et du maintien de l'autonomie indispensable au bon équilibre des pouvoirs de décision de la gouvernance tripartite associan ...[+++]


(13) Continued support for the nanoelectronics and embedded computing systems research programmes should build on the experience acquired from the operations of the ENIAC and ARTEMIS Joint Undertakings including the results of their interim evaluations, the stakeholders’ recommendations and the need to achieve effective coordination and synergy of resources.

(13) Le soutien aux programmes de recherche sur la nanoélectronique et les systèmes informatiques embarqués devrait se poursuivre sur la base des enseignements tirés du fonctionnement des entreprises communes ENIAC et ARTEMIS, y compris des résultats de leurs évaluations intermédiaires, des recommandations des parties intéressées et de la nécessité d'assurer une coordination et une synergie efficaces des ressources.


Continued support for the nanoelectronics and embedded computing systems research programmes should build on the experience acquired from the operations of the ENIAC and ARTEMIS Joint Undertakings, including the results of their interim evaluations, the stakeholders’ recommendations and the need to achieve an effective coordination and synergy of resources.

Le soutien aux programmes de recherche sur la nanoélectronique et les systèmes informatiques embarqués devrait se poursuivre sur la base des enseignements tirés du fonctionnement des entreprises communes ENIAC et ARTEMIS, y compris des résultats de leurs évaluations intermédiaires, des recommandations des parties intéressées et de la nécessité d’assurer une coordination et une synergie efficaces des ressources.


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Subject only to clause 10.2 below, in no case shall this insurance cover loss damage liability or expense directly or indirectly caused by or contributed to by or arising from the use or operation, as a means for inflicting harm, of any computer, computer system, computer software programme, malicious code, computer virus or process or any other electronic system.

Sous réserve du paragraphe 2 ci-après, la présente police ne couvre en aucun cas les préjudices, la responsabilité civile ou les frais occasionnés, induits ou engendrés, directement ou indirectement, par l'utilisation ou l'exploitation, aux fins de causer un préjudice, d'un ordinateur, d'un système informatique, d'un logiciel, d'un code malveillant, d'un virus ou d'un traitement informatique ou autre système électronique.


(13) Council Regulation (EEC) No 2299/89 of 24 July 1989 on a code of conduct for computer reservation systems (CRS) entitles consumers booking a flight via a computer reservation system to be informed of the identity of the operating air carrier.

(13) Le règlement (CEE) n° 2299/89 du Conseil du 24 juillet 1989 instaurant un code de conduite pour l'utilisation de systèmes informatisés de réservation (SIR) donne aux consommateurs qui réservent un vol par un système informatisé de réservation le droit d'être informé de l'identité du transporteur aérien effectif.


Council Regulation (EEC) No 2299/89 of 24 July 1989 on a code of conduct for computer reservation systems (CRS) (6) entitles consumers booking a flight via a computer reservation system to be informed of the identity of the operating air carrier.

Le règlement (CEE) no 2299/89 du Conseil du 24 juillet 1989 instaurant un code de conduite pour l’utilisation de systèmes informatisés de réservation (SIR) (6) donne aux consommateurs qui réservent un vol par un système informatisé de réservation le droit d’être informé de l’identité du transporteur aérien effectif.


(a) General: An operator must ensure that flight crew member training programmes for Low Visibility Operations include structured courses of ground, simulator and/or flight training. The operator may abbreviate the course content as prescribed by sub-paragraphs (2) and (3) below provided the content of the abbreviated course is acceptable to the authority.

(a) Généralités. L'exploitant doit s'assurer que la formation de l'équipage de conduite aux opérations par mauvaise visibilité comprend un programme structuré de formation au sol, sur simulateur et/ou en vol. L'exploitant doit s'assurer que la formation de l'équipage de conduite aux opérations par mauvaise visibilité comprend un programme structuré de format ...[+++]


[26] The Application Programme Interface (API) can be compared to a computer operating system: it defines how software applications are managed and displayed.

[26] L'interface de programmation d'application (API) peut être comparée au système d'exploitation d'un ordinateur: elle définit le mode de gestion et de visualisation des applications logicielles.


Legislation on contracts should make the contracting airline specify the carrier actually operating the flight. This would be consistent with Community rules on computer reservation systems, which require that passengers be informed of the identity of the carrier actually operating the flight, whether the ticket is booked through a travel agent or an airline (in its office, at a sales counter, by telephone or through the Internet).

La législation sur les contrats doit imposer que la compagnie aérienne contractante mentionne l'identité du transporteur assurant effectivement le vol. Ce serait conforme aux dispositions communautaires relatives aux systèmes informatisés de réservation, qui exigent que les passagers soient informés de l'identité du transporteur assurant effectivement le vol, que le billet soit réservé par un agent de voyage ou une compagnie aérienne (dans ses locaux, à un point de vente, par téléphone ou par Internet).




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'computer operational flight programme' ->

Date index: 2021-09-05
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