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ACC
ACCUN
Administrative Committee on Coordination
Administrative Coordination Committee
CCOP
COCOM
CPC
Co-ordinating committee of transition
Committee for Programme and Coordination
Control Committee Coordination Group
Coordinating Committee for East-West Trade Policy
Coordinating committee of transition
Coordination Group
ISTA
International Safe Transit Association
MCAC
Management and coordination advisory committee
Management and coordination committee
National Safe Transit Association
National Safe Transit Committee
VCC
Verification Coordinating Committee
Verification Coordination Committee
Wassenaar arrangement

Traduction de «coordinating committee transition » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
management and coordination advisory committee | management and coordination committee | MCAC [Abbr.]

comité consultatif en matière de gestion et de coordination | CCGC [Abbr.]


Administrative Committee on Coordination | Administrative Coordination Committee | ACC [Abbr.] | ACCUN [Abbr.]

Comité administratif de coordination | CAC [Abbr.]


Coordinating Committee for East-West Trade Policy | Coordinating Committee for Multilateral Export Controls | COCOM [Abbr.]

Comité de coordination pour le contrôle multilatéral des exportations | Comité pour la coordination des échanges commerciaux entre l'Ouest et l'Est | COCOM [Abbr.]


Wassenaar arrangement [ COCOM | Coordinating Committee for Multilateral Export Controls | Wassenaar Arrangement on Export Controls for Conventional Arms and Dual-Use Goods and Technologies ]

Arrangement de Wassenaar [ Arrangement de Wassenaar relatif au contrôle des exportations des armes conventionnelles et des biens et technologies à double usage | COCOM | Comité de coordination pour le contrôle multilatéral des exportations ]


coordinating committee of transition [ co-ordinating committee of transition ]

comité de coordination de la transition


Coordinating Committee for Geoscience Programmes in East and Southeast Asia [ CCOP | Coordinating Committee for Coastal and Offshore Geoscience Programmes in East and Southeast Asia | Committee for Coordination of Joint Prospecting for Mineral Resources in Asian Offshore Areas ]

Coordinating Committee for Geoscience Programmes in East and Southeast Asia


International Safe Transit Association [ ISTA | National Safe Transit Association | National Safe Transit Committee ]

International Safe Transit Association [ ISTA | National Safe Transit Association | National Safe Transit Committee ]


Verification Coordination Committee (1) | Verification Coordinating Committee (2) [ VCC ]

Comité de coordination de la vérification [ CCV ]


Control Committee Coordination Group | Coordination Group

groupe de coordination des Commissions de gestion | groupe de coordination


Committee for Programme and Coordination [ CPC ]

Comité du programme et de la coordination [ CPC ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
16. Stresses the urgent need for a political solution to the conflict in Syria; maintains that a sustainable solution requires an inclusive Syrian-led political process leading to a transition, based on the Geneva Communiqué of 30 June 2012 and in line with relevant UNSC Resolutions in order to maintain the country’s unity, sovereignty and territorial integrity; welcomes the Syrian National Coalition’s effort in broadening its membership and engaging with other opposition groups, including through recent engagement with the National Coordination Committee ...[+++] to set out the opposition’s vision for political transition; supports the efforts of UN special envoy Staffan de Mistura to end the armed conflicts and re-launch the political dialogue; stresses the importance to safeguard and support the democratic Syrian opposition; recalls the necessity of accountability for the crimes against humanity, war crimes and gross human rights violations perpetrated Bashar Al-Assad’s regime during the conflict;

16. rappelle qu'il est urgent de trouver une solution politique au conflit en Syrie; maintient que la clef d'une solution durable est un processus politique inclusif dirigé par des Syriens et aboutissant à une transition, sur la base du communiqué de Genève du 30 juin 2012 et respectueux des résolutions du Conseil de sécurité de l'ONU, afin de préserver l'unité, la souveraineté et l'intégrité territoriale du pays; salue les efforts déployés par la coalition nationale syrienne en vue d'élargir sa base et d'ouvrir un dialogue avec d'autres groupes de l'opposition, notamment par les contacts récemment pris avec la Comm ...[+++]


16. Stresses the urgent need for a political solution to the conflict in Syria; maintains that a sustainable solution requires an inclusive Syrian-led political process leading to a transition, based on the Geneva Communiqué of 30 June 2012 and in line with relevant UNSC Resolutions in order to maintain the country’s unity, sovereignty and territorial integrity; welcomes the Syrian National Coalition’s effort in broadening its membership and engaging with other opposition groups, including through recent engagement with the National Coordination Committee ...[+++] to set out the opposition’s vision for political transition; supports the efforts of UN special envoy Staffan de Mistura to end the armed conflicts and re-launch the political dialogue; stresses the importance to safeguard and support the democratic Syrian opposition; recalls the necessity of accountability for the crimes against humanity, war crimes and gross human rights violations perpetrated by Bashar Al-Assad’s regime during the conflict;

16. rappelle qu'il est urgent de trouver une solution politique au conflit en Syrie; maintient que la clef d'une solution durable est un processus politique inclusif dirigé par des Syriens et aboutissant à une transition, sur la base du communiqué de Genève du 30 juin 2012 et respectueux des résolutions du Conseil de sécurité de l'ONU, afin de préserver l'unité, la souveraineté et l'intégrité territoriale du pays; salue les efforts déployés par la coalition nationale syrienne en vue d'élargir sa base et d'ouvrir un dialogue avec d'autres groupes de l'opposition, notamment par les contacts récemment pris avec la Comm ...[+++]


16. Stresses the urgent need for a political solution to the conflict in Syria; maintains that a sustainable solution requires an inclusive Syrian-led political process leading to a transition, based on the Geneva Communiqué of 30 June 2012 and in line with relevant UNSC Resolutions in order to maintain the country’s unity, sovereignty and territorial integrity; welcomes the Syrian National Coalition’s effort in broadening its membership and engaging with other opposition groups, including through recent engagement with the National Coordination Committee ...[+++] to set out the opposition’s vision for political transition; supports the efforts of UN special envoy Staffan de Mistura to end the armed conflicts and re-launch the political dialogue; stresses the importance to safeguard and support the democratic Syrian opposition; recalls the necessity of accountability for the crimes against humanity, war crimes and gross human rights violations perpetrated by Bashar Al-Assad’s regime during the conflict;

16. rappelle qu'il est urgent de trouver une solution politique au conflit en Syrie; maintient que la clef d'une solution durable est un processus politique inclusif dirigé par des Syriens et aboutissant à une transition, sur la base du communiqué de Genève du 30 juin 2012 et respectueux des résolutions du Conseil de sécurité de l'ONU, afin de préserver l'unité, la souveraineté et l'intégrité territoriale du pays; salue les efforts déployés par la coalition nationale syrienne en vue d'élargir sa base et d'ouvrir un dialogue avec d'autres groupes de l'opposition, notamment par les contacts récemment pris avec la Comm ...[+++]


Albert Hajes, Regional Coordinator, Mental Health Program, Brandon Regional Health Authority, described to the Committee how key aspects of this transition were managed.[168] In the first place, attitudes had to change:

Albert Hajes, coordonnateur régional des Programmes de santé mentale de l’Office régional de la santé de Brandon, a décrit au Comité de quelle façon se faisait la gestion des principaux aspects de cette transition[168]. Il fallait d’abord changer les mentalités :


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Members should also be aware of the fact that the establishment of this policy, planning, and coordination directorate was paralleled by another initiative to improve the management and operations of the health protection branch, and that is the transition initiative, which the minister launched about a year ago and with which members of the committee may be familiar.

Vous devriez savoir que la création de cette direction de la politique, de la planification et de la coordination s'est faite en même temps que le ministre annonçait une autre initiative destinée elle aussi à améliorer la gestion et les opérations de la Direction générale de la protection de la santé. Il y a donc un an environ, le ministre lançait l'initiative sur la transition que vous connaissez peut-être.


WELCOMES the decision to establish the Green Climate Fund and the setting up of the Transitional Committee to design it; UNDERLINES the need for the Transitional Committee to work in an open and transparent manner; and CONFIRMS that the EU will engage actively, in a coordinated manner, in the process of designing the Green Climate Fund; EMPHASISES that experts with technical financial and climate experience, e.g. from financial ...[+++]

SALUE la décision de créer un Fonds vert pour le climat et la création du comité de transition chargé de le concevoir; SOULIGNE que le comité de transition doit œuvrer d'une manière ouverte et transparente et CONFIRME que l'UE s'emploiera activement, et d'une manière coordonnée, à contribuer au processus de conception du Fonds vert pour le climat; INSISTE sur le fait que des spécialistes disposant d'une expérience dans les domain ...[+++]


6. Calls on the European Commission to establish a European Digital Working Party within the existing structure (Communications Committee) with the task of coordinating the regulations, objectives, strategies and timetables of the Member States at Community level. The European Digital Working Party should regularly monitor the performance of the Member States concerning digital transition and arrange workshops where the Member States and other stakeholders can hold discussion panels and exchange views. In addition, the mandate of the ...[+++]

6. demande à la Commission de créer un groupe de travail au sein de la structure existante (comité de communication), chargé de coordonner les aspects réglementaires, les objectifs, les stratégies et les calendriers des États membres au niveau de la Communauté; ce groupe de travail aurait en outre à évaluer, à intervalles réguliers, les progrès accomplis par les États membres en matière de conversion numérique et d'organiser des ateliers destinés aux États membres et aux acteurs, à l'effet de permettre des échanges de vues; ce groupe serait par ailleurs appelé à contribuer à l'harmonisation ...[+++]


6. Calls on the Commission to establish a European Digital Working Party within the existing structure (Communications Committee) with the task of coordinating the regulations, objectives, strategies and timetables of the Member States at Community level; considers that the European Digital Working Party should regularly monitor the performance of the Member States concerning digital transition and arrange workshops where the Member States and other stakeholders can hold discussion panels and exchange views; believes that the Europe ...[+++]

6. demande à la Commission de créer un groupe de travail dans le domaine numérique européen au sein de la structure existante (comité des communications), chargé de coordonner les aspects réglementaires, les objectifs, les stratégies et les calendriers des États membres au niveau communautaire; ce groupe de travail serait en outre chargé d'évaluer, à intervalles réguliers, les progrès accomplis par les États membres en matière de conversion numérique et d'organiser des ateliers destinés aux États membres et autres acteurs, à l'effet de permettre la tenue de groupes de discussion et des échanges de vues; ce groupe serait par ailleurs appelé à contr ...[+++]


The European Union encourages the Special Representative of the UN Secretary General and the Somali Prime Minister to convene a high level meeting of the Coordination and Monitoring Committee as soon as feasible which would include the participation of the highest institutional representatives of the Transitional Federal Institutions to jointly review political issues and the implementation of the immediate priorities of the Transitional Federal Institutions within the Rapid Assistance Programme.

L'Union européenne encourage le Représentant Spécial du Secrétaire Général des Nations Unies et le premier ministre somalien à organiser dès que possible une réunion à haut niveau du Comité de coordination et de suivi à laquelle participeraient les plus hauts représentants institutionnels des institutions fédérales transitoires en vue d'examiner conjointement les questions politiques et la mise en œuvre des priorités immédiates des institutions fédérales transitoires dans le cadre du programme d'assistance rapide.


Bill C-19, as amended by the Commons Committee on Aboriginal Affairs, contains a brief preamble and 155 clauses divided into eight Parts: First Nations Fiscal Powers; First Nations Tax Commission; First Nations Financial Management Board; First Nations Finance Authority; First Nations Statistical Institute; Financial Management and Control; Provisions of General Application; Transitional Provisions, Consequential Amendments, Coordinating Amendments and Coming into F ...[+++]

La version amendée par le Comité permanent des affaires autochtones de la Chambre des communes du projet de loi C-19 contient un bref préambule et 155 articles répartis en huit parties : Pouvoirs financiers des Premières nations; Commission de la fiscalité des Premières nations; Conseil de gestion financière des Premières nations; Administration financière des Premières nations; Institut de la statistique des Premières nations; Gestion et contrôle financiers; Dispositions générales; Dispositions transitoires, modifications corrélatives, dispos ...[+++]


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