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Business continuity planning director
Business continuity strategy director
Corporate Business Analysis Directorate
Corporate strategist
Cross-functional Business Analysis Directorate
DGSTCS
EPTS
Electronic Procurement Through Settlement
ICT business analysis manager
ICT business analysis managers
IT business analysis director
IT business analysis manager
Strategic planning manager

Traduction de «corporate business analysis directorate » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Corporate Business Analysis Directorate

Direction de l'analyse des affaires ministérielles


IT business analysis director | IT business analysis manager | ICT business analysis manager | ICT business analysis managers

responsable de l'analyse commerciale des TIC | responsable de l'analyse métier technologies de l'information et de la communication | responsable de l'analyse commerciale de la technologie de l'information et de la communication | responsable de l'analyse commerciale des technologies de l'information et de la communication


Electronic Procurement Through Settlement [ EPTS | Cross-functional Business Analysis Directorate ]

Processus électronique intégré d'approvisionnement [ PEIA | Direction de l'analyse des activités interfonctionnelles ]


Director General Science and Technology Corporate Services [ DGSTCS | Director General Research and Development Corporate Services | Director General Research and Development Business Administration | Director General Research and Development Corporate Affairs ]

Directeur général - Services généraux (Science et technologie) [ DGSGST | Directeur général - Services généraux (Recherche et développement) | Directeur général - Administration des affaires (Recherche et développement) | Directeur général - (Recherche et développement) Affaires ministérielles ]


business continuity planning director | corporate strategist | business continuity strategy director | strategic planning manager

directeur du planning stratégique | directrice de la planification stratégique | directeur du planning stratégique/directrice du planning stratégique | directrice du planning stratégique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
16. Subsection 16(3), section 120, subsection 122(1) and section 124 of the Canada Business Corporations Act, respectively relating to the validity of certain acts of corporations, the duty of directors and officers to disclose certain interests, the standard of conduct applying to directors and officers and the authority of corporations to indemnify directors and officers, apply, with such modifications as the circumstances require, to the Centre and its directors and officers.

16. Le paragraphe 16(3), l’article 120, le paragraphe 122(1) et l’article 124 de la Loi canadienne sur les sociétés par actions, qui traitent respectivement de la survie des droits, de la divulgation des intérêts, des règles d’éthique et de l’indemnisation des administrateurs et dirigeants, s’appliquent, compte tenu des adaptations de circonstance, au Centre et à ses administrateurs et dirigeants.


Witnesses: From the Department of Health: Ian C. Green, Deputy Minister; Munir Sheikh, Associate Deputy Minister; Ian Shugart, Assistant Deputy Minister, Health Policy and Communications Branch; Patrick Borbey, Assistant Deputy Minister, Corporate Services Branch; Cliff Halliwell, Director General, Applied Research and Analysys Directorate, Information, Analysis and Connectivity Branch; Orvel Marquardt, Director General, Departmental Financial Planning and Administration Directorate ...[+++]

Témoins : Du ministère de la Santé : Ian C. Green, sous-ministre; Munir Sheikh, sous-ministre délégué; Ian Shugart, sous-ministre adjoint, Direction générale de la politique de la santé et des communications; Patrick Borbey, sous-ministre adjoint, Direction générale des services de gestion; Cliff Halliwell, directeur général, Recherche appliquée et analyse, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Orvel Marquardt, directeur général, Planification et administration financière, Direction générale des services de gestion.


(2) The Director is not required to comply with subsection 187(6) of the Canada Business Corporations Act in respect of the Corporation, but the Director shall, on issuing the certificate of continuance of the Corporation, cause a notice to be published in the Canada Gazette setting out the date on which the certificate was issued and on which the Air Canada Act was repealed.

(2) Le directeur n’a pas, en ce qui concerne la Société, à se conformer au paragraphe 187(6) de la Loi canadienne sur les sociétés par actions; il doit toutefois, lors de la délivrance du certificat de prorogation de la Société, faire publier dans la Gazette du Canada un avis précisant à la fois la date de celle-ci et de l’abrogation de la Loi sur Air Canada.


Today, from the Department of Indian and Northern Affairs Canada we have with us James Moore, Assistant Deputy Minister, Northern Affairs; Bruce Myers, Director, Regional Analysis Directorate, Northern Affairs; Fred Hill, Chief, Socioeconomic Policy and Analysis, Northern Affairs; and from Canada Post Corporation we have Ed Miller, Director Operations, Northern Services; Édouard Larocque, Manager, Transportation Operations Group, Northern Services, and Frank Kearney, Air Stage Reporting, Northern Services.

Nous recevons aujourd'hui, du ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien, James Moore, sous-ministre adjoint, Affaires du Nord; Bruce Myers, directeur, Direction des analyses régionales, Affaires du Nord; Fred Hill, chef, Analyse et politiques socio-économiques, Affaires du Nord; et de la Société canadienne des postes, Ed Miller, directeur des opérations, Services aux régions du Nord; Édouard Larocque, gestionnaire du Réseau de transport et du soutien aux opérations, Services aux régions du Nord; et Frank Kearney, agent ...[+++]


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Description of the sources of the beneficiary’s difficulties (including an assessment of the role of any flaws in the beneficiary’s business model or corporate governance system in causing those difficulties and the extent to which the difficulties could have been avoided through appropriate and timely management action) and SWOT analysis

Description des sources des difficultés éprouvées par le bénéficiaire (incluant une évaluation du rôle joué par les éventuelles défaillances de son modèle d’entreprise ou de son système de gouvernance dans ces difficultés et de la mesure dans laquelle ces dernières auraient pu être évitées si des mesures appropriées avaient été prises en temps utile par la direction) et analyse SWOT.


Only an EU-level measure can effectively help to ensure a competitive level-playing field throughout the Union and avoid practical complications in business life by means of minimum harmonisation of corporate governance requirements relating to appointment decisions based on objective qualifications criteria in order to attain gender balance among non-executives directors.

Seule une mesure prise au niveau de l’Union pourra effectivement contribuer à l’instauration de conditions de concurrence égales dans l’Union et éviter toute complication d’ordre pratique dans la vie des entreprises, grâce à une harmonisation minimale des exigences applicables à la gouvernance d’entreprise tendant à ce que les décisions de nomination soient prises sur la base de critères objectifs en matière de qualifications, en vue d’atteindre l’équilibre hommes-femmes parmi les administrateurs non exécutifs.


whereas, irrespective of the type of company or the sector in which it operates, a number of questions related to companies’ management are important in the general context of the deontology of business conduct, such as the duty of care, transparency, corporate social responsibility, risk management, the economic sustainability of financial investment decisions, board of directors or supervisory board practices or the exercise of s ...[+++]

considérant, indépendamment du type de société ou du secteur dans lequel elle exerce ses activités, qu'une série de questions liées à la gestion des entreprises sont importantes dans le contexte général de la déontologie du comportement des entreprises, telles que le devoir de diligence, la transparence, la responsabilité sociale des entreprises, la gestion des risques, la viabilité économique des choix d'investissements financiers, le fonctionnement des organes d'administration et de direction ou de surveillance, ou l'exercice des dr ...[+++]


This conclusion is supported by the following factors: (i) as a result of the shareholder voting agreement concluded with CDC in July 2003 Electrabel was certain to gain control of CNR’s board of directors, the corporate body that makes decisions by simple majority on strategic matters (such as the annual budget and CNR’s business plan), giving it control over the business; and (ii) as CNR’s only shareholder from the industry, Electrabel took over the operational management of CNR’s power stations and the marketing of the electricity ...[+++]

Cette conclusion est renforcée par les éléments suivants: i) en vertu du pacte d'actionnaires conclu en juillet 2003 avec la CDC, Electrabel était assurée de contrôler le directoire de la CNR, qui est l'organe qui décide à la majorité simple des questions stratégiques (comme le budget annuel et le plan d'entreprise de la CNR), conférant un contrôle sur l'entreprise, et ii) en tant que seul actionnaire industriel de la CNR, Electrabel a repris la gestion opérationnelle des centrales électriques de la CNR et la commercialisation de l'électricité produite par celle-ci à la suite du retrait d'EDF.


Measures to improve structural and operational processes consisted in the appointment of a Risk Review Committee to conduct a comprehensive analysis of all the group’s risks, the establishment of an independent risk register area to assess operational risks and the setting up of risk management units in the corporate banking and real estate financing business areas.

Les mesures prises pour améliorer les processus structurels et opérationnels ont consisté à désigner un comité d'examen des risques chargé d'effectuer une analyse très complète de tous les risques du groupe, à établir un registre des risques indépendant pour évaluer les risques opérationnels et à constituer des unités de gestion des risques dans la banque d'entreprise et le financement immobilier.


Annex : list of companies Sir Leon Brittan's visit to Japan - 9-10 May 1996 Business participants M. Perigot Président UNICE Household/electrical appliances Medical equipment Peter L Pinto It Mr Ezio Garibaldi It Director Asia-Pacific Chief Executive Officer Merloni Ellettrodomestici spa Sorin Assobiomedica SPA Mr Tord Kyhlstedt Sw Mr Martin Imhof Aus Member of the Board Chairman of the Board Electrolux (UK) Resound - VIENNATONE Mr Jesus Ma Herrasti International Sp Dr Laurent Leksell Sw Business Director President and Chief Executive ...[+++]

Annexe : liste des entreprises Sir Leon Brittan's visit to Japan - 9-10 May 1996 Business participants M. Perigot Président UNICE Household/electrical appliances Medical equipment Peter L Pinto It Mr Ezio Garibaldi It Director Asia-Pacific Chief Executive Officer Merloni Ellettrodomestici spa Sorin Assobiomedica SPA Mr Tord Kyhlstedt Sw Mr Martin Imhof Aus Member of the Board Chairman of the Board Electrolux (UK) Resound - VIENNATONE Mr Jesus Ma Herrasti International Sp Dr Laurent Leksell Sw Business Director President and Chief Exec ...[+++]


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