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Auto-ignition temperature
Autogenous ignition temperature
Autoignition temperature
Body core temperature
Coolant temperature gage
Coolant temperature indicator
Core temperature
Corrodable
Corrodant
Corrode
Corrodent
Corrodible
Corroding agent
Corroding temperature
Corrosive agent
Deep body temperature
Engine coolant temperature gauge
Engine coolant temperature indicator
Internal temperature
SIT
Self-ignition temperature
Spontaneous ignition temperature
Spontaneous inflammation temperature
Spontaneous-ignition temperature
Temperature gauge
Temperature of body cavities
Water temperature gauge

Traduction de «corroding temperature » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


corrodent | corrodant

milieu corrosif | milieu corrodant | milieu agressif




corrosive agent [ corroding agent | corrodent ]

agent corrosif [ agent corrodant | corrosif | agent de corrosion ]


corrodable [ corrodible ]

corrodable [ attaquable par corrosion ]


body core temperature | core temperature | deep body temperature | internal temperature | temperature of body cavities

température centrale | température corporelle centrale | température du noyau | température profonde du corps


self-ignition temperature [ SIT | autoignition temperature | autogenous ignition temperature | auto-ignition temperature | spontaneous ignition temperature | spontaneous-ignition temperature | spontaneous inflammation temperature ]

température d'auto-inflammation [ température d'allumage spontané | température d'inflammation spontanée | température d'auto-ignition | température d'autoallumage ]




coolant temperature gage | engine coolant temperature gauge | temperature gauge | engine coolant temperature indicator | coolant temperature indicator | water temperature gauge

indicateur de température du liquide de refroidissement | indicateur de température du liquide de refroidissement du moteur | indicateur de température | indicateur de température d'eau


A group of tyrosine related oculocutaneous albinism (OCA1) that includes OCA1A, OCA1B, type 1 minimal pigment oculocutaneous albinism (OCA1-MP) and type 1 temperature sensitive oculocutaneous albinism (OCA1-TS). The phenotypic spectrum seen in OCA1 i

albinisme oculo-cutané type 1
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(a) it corrodes SAE 1020 steel or 7075-T6 non-clad aluminum surfaces at a rate exceeding 6.25 millimetres per year at a test temperature of 55°C when tested in accordance with Test Method, Laboratory Corrosion Testing of Metals for the Process Industries, NACE Standard TM-01-69 (1976 Revision);

a) il corrode des surfaces en acier de type SAE 1020 ou des surfaces en aluminium non plaqué de type 7075-T6 à un taux supérieur à 6,25 millimètres par an à la température d’essai de 55 °C, lorsqu’il est mis à l’essai conformément à la norme TM-01-69 de la NACE, version révisée de 1976, intitulée Test Method, Laboratory Corrosion Testing of Metals for the Process Industries;


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persi ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la compos ...[+++]


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