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Cortical motor-related area

Translation of "cortical motor-related area " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
– (PT) The report under discussion talks about the possibility of withdrawing up to eight directives relating to metrology in six sectors, with a view to simplifying the body of European law in this area: cold water meters for non-clean water (Directive 75/33/EEC); alcohol meters and alcohol tables (Directives 76/765/EEC and 76/766/EEC); medium and above-medium accuracy weights, respectively (Directives 71/317/EEC and 74/148/EEC); tyre pressure gauges for motor vehicles (Directive 86/217/EEC); standard mass of grain (Directive 71/347/EEC), and calibration of ship tanks (Directive 71/349/EEC).

– (PT) Le rapport en question traite de l’option à retenir concernant huit directives sur la métrologie dans six secteurs afin de simplifier l’acquis législatif européen en la matière: la directive 75/33/CEE relative aux compteurs d’eau froide pour eau non propre; les directives 76/765/CEE et 76/766/CEE relatives aux alcoomètres et aux tables alcoométriques; les directives 71/317/CEE et 74/148/CEE relatives, respectivement, aux poids de précision moyenne et aux poids d’une précision supérieure à la précision moyenne; la directive 86/217/CEE relative aux manomètres pour pneumatiques des véhicules; la directive 71/347/CEE relative à la ...[+++]


First of all, I think that the elements of the Commission’s proposal relating to the sales, service and repair market are very much aligned with the consumer interests which we have raised in our committee – not specifically on issues related to DG Competition, but for example particularly in the areas related to information on service and repair where we worked, in this instance, with the Environment Committee on the provisions concerning technical information linked to environmental standards for motor vehicles.

Avant toute chose, je pense que les éléments de la proposition de la Commission portant sur le marché de la vente, de l’entretien et des réparations correspondent très bien aux intérêts des consommateurs que nous avons évoqués en commission - non pas spécifiquement sur les sujets relevant de la DG Concurrence, mais, pour donner un exemple particulier, dans les domaines relatifs à l’information sur l’entretien et les réparations dans lesquels nous avons travaillé, en l’occurrence, avec la commission de l’environnement sur les dispositions concernant les informations techniques relatives aux normes environnementales des véhicules automobil ...[+++]


Therefore, Directive 2003/102/EC of the European Parliament and of the Council of 17 November 2003 relating to the protection of pedestrians and other vulnerable road users before and in the event of a collision with a motor vehicle and Directive 2005/66/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 relating to the use of frontal protection systems on motor vehicles which provides requirements for the installation and use of frontal protection systems on vehicles and thus a level of protection for pedestrians, should be replaced by this Regulation in order to ensure consistency in this area.

Dès lors, la directive 2003/102/CE du Parlement européen et du Conseil du 17 novembre 2003 relative à la protection des piétons et autres usagers vulnérables de la route en cas de collision avec un véhicule à moteur et préalablement à celle-ci , ainsi que la directive 2005/66/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à l’utilisation de systèmes de protection frontale sur les véhicules à moteur , qui établit des prescriptions pour l’installation et l’utilisation de systèmes de protection frontale sur les véhicules et, partant, un certain niveau de protection pour les piétons, devraient être remplacées par le prése ...[+++]


Therefore, Directive 2003/102/EC of the European Parliament and of the Council of 17 November 2003 relating to the protection of pedestrians and other vulnerable road users before and in the event of a collision with a motor vehicle (4) and Directive 2005/66/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 relating to the use of frontal protection systems on motor vehicles (5) which provides requirements for the installation and use of frontal protection systems on vehicles and thus a level of protection for pedestrians, should be replaced by this Regulation in order to ensure consistency in this area.

Dès lors, la directive 2003/102/CE du Parlement européen et du Conseil du 17 novembre 2003 relative à la protection des piétons et autres usagers vulnérables de la route en cas de collision avec un véhicule à moteur et préalablement à celle-ci (4), ainsi que la directive 2005/66/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à l’utilisation de systèmes de protection frontale sur les véhicules à moteur (5), qui établit des prescriptions pour l’installation et l’utilisation de systèmes de protection frontale sur les véhicules et, partant, un certain niveau de protection pour les piétons, devraient être remplacées par le ...[+++]


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The existence of general legislation on motor vehicles covering general aspects would probably suffice, without the need to reproduce directives relating to each of these areas, as happens now, examples of which are: the suppression of radio interference produced by agricultural or forestry tractors (electromagnetic compatibility); driver-perceived noise level of wheeled agricultural or forestry tractors; rear registration plate lamps for motor vehicles and their trailers.

L’existence d’une législation générale sur les véhicules à moteur, qui couvre des aspects généraux, suffirait probablement, sans qu’il y ait besoin de reproduire des directives portant sur chacun de ces domaines, tel que c’est le cas actuellement, et dont voici quelques exemples: la suppression des parasites radioélectriques produits par les tracteurs agricoles ou forestiers (compatibilité électromagnétique); niveau sonore des tracteurs agricoles ou forestiers à roue; dispositifs d’éclairage de la plaque d’immatriculation arrière des véhicules à moteur et de leurs remorques.


This area is related to General Motors and other kinds of manufacturing concerns, but there is a recognition that things are changing.

Cette région a des liens étroits avec General Motors et d'autres entreprises du secteur manufacturier, mais on reconnaît que les choses sont en train de changer.


IVPROTECTION OF THE EURO AGAINST COUNTERFEITING - FRAMEWORK DECISION PAGEREF _Toc478898276 \h VMUTUAL ASSISTANCE IN CRIMINAL MATTERS BETWEEN THE MEMBER STATES PAGEREF _Toc478898277 \h VJOINT TEAMS TO CONDUCT CRIMINAL INVESTIGATIONS IN ONE OR MORE MEMBER STATES PAGEREF _Toc478898278 \h VIPREVENTION AND CONTROL OF ORGANISED CRIME PAGEREF _Toc478898279 \h VICOLLECTIVE EVALUATION : PRELIMINARY COUNTRY REPORTS ON CZECH REPUBLIC AND HUNGARY PAGEREF _Toc478898280 \h VIIBRUSSELS II REGULATION PAGEREF _Toc478898281 \h VIIJURISDICTION AND THE RECOGNITION AND ENFORCEMENT OF JUDGMENTS IN CIVIL AND COMMERCIAL MATTERS (BRUSSELS I) PAGEREF _Toc478898282 \h VIIEUROPEAN REFUGEE FUND PAGEREF _Toc478898283 \h VIIIREVISION OF THE DUBLIN CONVENTION PAGEREF _Toc ...[+++]

IVPROTECTION DE LEURO CONTRE LE FAUX-MONNAYAGE DÉCISION-CADRE PAGEREF _Toc480015999 \h VENTRAIDE JUDICIAIRE EN MATIÈRE PÉNALE ENTRE LES ÉTATS MEMBRES PAGEREF _Toc480016000 \h VIÉQUIPES COMMUNES CHARGÉES DENQUÊTES PÉNALES DANS UN OU PLUSIEURS ÉTATS MEMBRES PAGEREF _Toc480016001 \h VIPRÉVENTION ET RÉPRESSION DE LA CRIMINALITÉ ORGANISÉE PAGEREF _Toc480016002 \h VIÉVALUATION COLLECTIVE: RAPPORT PRÉLIMINAIRE SUR LA RÉPUBLIQUE TCHÈQUE ET SUR LA HONGRIE PAGEREF _Toc480016003 \h VIIRÈGLEMENT BRUXELLES II PAGEREF _Toc480016004 \h VIICOMPÉTENCE, RECONNAISSANCE ET EXÉCUTION DES DÉCISIONS EN MATIÈRE CIVILE ET COMMERCIALE (BRUXELLES I) PAGEREF _Toc480016005 \h VIIIFONDS EUROPÉEN POUR LES RÉFUGIÉS PAGEREF _Toc480016006 \h VIIIRÉVISION DE LA CONVENTION DE ...[+++]


IV?Updated Stability Programme of Germany (1999-2003) PAGEREF _Toc476535948 \h IV?Updated Stability Programme of Italy (1999-2003) PAGEREF _Toc476535949 \h V?Updated Stability Programme of Belgium (2000-2003) PAGEREF _Toc476535950 \h VII?Updated Stability Programme of Spain (1999-2003) PAGEREF _Toc476535951 \h VIII?Updated Convergence Programme of United Kingdom (2004-2005) PAGEREF _Toc476535952 \h IX?Updated Convergence Programme of Denmark (1999-2005) PAGEREF _Toc476535953 \h XIBROAD ECONOMIC POLICY GUIDELINES PAGEREF _Toc476535954 \h XIICOMMISSION REPORT ON THE FUNCTIONING OF PRODUCT AND CAPITAL MARKETS - CARDIFF PROCESS PAGEREF _Toc476535955 \h XIIPREPARATION OF THE SPECIAL EUROPEAN COUNCIL ON EMPLOYMENT, ECONOMIC REFORMS AND SOCIAL COH ...[+++]

V?Programme de stabilité actualisé de l'Allemagne (1999-2003) PAGEREF _Toc477332768 \h V?Programme de stabilité actualisé de l'Italie (1999-2003) PAGEREF _Toc477332769 \h VI?Programme de stabilité actualisé de la Belgique (2000-2003) PAGEREF _Toc477332770 \h VIII?Programme de stabilité actualisé de l'Espagne (1999-2003) PAGEREF _Toc477332771 \h IX?Programme de convergence actualisé du Royaume-Uni (2004-2005) PAGEREF _Toc477332772 \h XI?Programme de convergence actualisé du Danemark (1999-2005) PAGEREF _Toc477332773 \h XIIGRANDES ORIENTATIONS DES POLITIQUES ÉCONOMIQUES PAGEREF _Toc477332774 \h XIVRAPPORT DE LA COMMISSION SUR LE FONCTIONNEMENT DES MARCHÉS DES PRODUITS ET DES CAPITAUX - PROCESSUS DE CARDIFF PAGEREF _Toc477332775 \h XIVPRÉPARAT ...[+++]


In actual fact, the number of such authorizations has consistently been falling since 1989: 1988 800 supervisory measures 128 restrictive measures 1992 (January) 33 " " 4 " " 1992 (July) 3 " " 3 " " The authorizations to be withdrawn by the end of this year relate to the following: Supervision motor vehicles (less than 5 t) Italy Japan motor vehicles Spain " " " " "(4x4) " CIS motorcycles Italy Japan " Spain " footwear " China Restrictions motor vehicles Italy Japan " " Spain " motorcycles Italy " bananas " Dollar area " France " " " Unit ...[+++]

Concrètement, depuis 1989, le nombre des autorisations de la Commission n'a cessé de se réduire: 1988 800 Mesures de surveillance 128 mesures de restriction 1992(janvier) 33 " " " 4 " " " 1992(juillet) 3 " " " 3 " " " Les autorisations qui doivent disparaître à la fin de cette année concernent: surveillance voitures(moins Italie Japon de 5 t) voitures Espagne Japon voitures(4x4) " CEI motocycles Italie Japon " Espagne Japon chaussures " Chine restrictions voitures Italie Japon " Espagne " motocycles Italie " bananes " zone Dollar " France " " " Royaume Uni " " - 2 - - Cette action illustre s'il en était besoin, la détermination de la Com ...[+++]


The spread of the motor car is also responsible for urban sprawl which has resulted in the extension of residential areas into areas increasingly remote from the city centre, producing dormitory towns devoid of urban quality, social complexity and opportunities for interpersonal relations.

La diffusion massive de l'automobile est en outre responsable de l'étalement des villes, car elle a favorisé l'essaimage des quartiers résidentiels dans des zones de plus en plus éloignées du centre et la création de cités-dortoirs singulièrement dépourvues de qualité urbaine, de complexité sociale et de possibilités d'échanges interpersonnels.




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Date index: 2021-12-02
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