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Air security
Air transport security
Aviation security
Breach of information security
CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Civil aviation security
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Cyber-safety
Cyber-security
Cybersafety
Cybersecurity
DG Human Resources and Security
DG Humanitarian Aid and Civil Protection
DG IT Security Tripartite Committee
DG JLS
DG Secur
DG Secur Periodic Information Bulletin
Digital safety
Director General Security
Directorate-General for Human Resources and Security
Directorate-General for Humanitarian Aid
Directorate-General for Personnel and Administration
ECHO
ESDP
EU humanitarian aid and civil protection department
European Security and Defence Policy
Humanitarian Aid DG
Information assurance
Information security
Information security incident
Infosec
Internet safety
Internet security
Monitor security in secure areas
NIS
Network and Internet security
Oversee surveillance in secure areas
Personnel and Administration DG
Supervise security at manned access gates

Translation of "dg secur " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
DG Secur Periodic Information Bulletin

Bulletin périodique d'information du DG Sécur


Director General Security [ DG Secur ]

Directeur général - Sécurité [ DG Sécur ]


Directorate-General for Justice, Freedom and Security | Justice, Freedom and Security DG | DG JLS [Abbr.]

DG Justice, liberté et sécurité | direction générale de la justice, de la liberté et de la sécurité


DG Human Resources and Security | Directorate-General for Human Resources and Security | Directorate-General for Personnel and Administration | Personnel and Administration DG

DG ADMIN | DG Personnel et administration | DG Ressources humaines et sécurité | direction générale des ressources humaines et de la sécurité | direction générale du personnel et de l’administration


DG IT Security Tripartite Committee

Comité tripartite des DG sur la sécurité de la TI


DG European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | DG Humanitarian Aid and Civil Protection | Directorate-General for European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | Directorate-General for Humanitarian Aid | Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | EU humanitarian aid and civil protection department | humanitarian aid department of the European Commission | Humanitarian Aid DG | ECHO [Abbr.]

DG Aide humanitaire et protection civile (ECHO) | DG Protection civile et opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de la protection civile et des opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de l'aide humanitaire et de la protection civile (ECHO) | Service de l’UE à l’aide humanitaire et à la protection civile | ECHO [Abbr.]


information security [ breach of information security | cybersafety | cyber-safety | cybersecurity | cyber-security | digital safety | information assurance | information security incident | infosec | Internet safety | Internet security | network and Internet security | NIS | [http ...]

sécurité des systèmes d’information [ assurance de l’information | cyber-securité | cybersécurité | infosec | sécurité internet | sécurité numérique | vulnérabilitité des systèmes d'information ]


monitor security in secure areas | oversee surveillance in secure areas | perform security monitoring activities in secure areas | supervise security at manned access gates

superviser la sécurité des portes d'accès


aviation security [ air security | air transport security | civil aviation security ]

sûreté de l'aviation [ sûreté aérienne | sûreté de l'aviation civile | sûreté du transport aérien ]


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Developing a security staff professional enhancement and talent management programme tailored to the needs of DG SAFE; introducing an integrated skills enhancement management tool; identifying the training requirements of the DG to ensure the acquisition of new skills and techniques in the field of security that are tailored to Parliament’s needs; drawing up a training plan for the DG and ensuring that it is properly implemented in order to meet training targets.

Développer un programme de professionnalisation des personnels de sécurité et de gestion des talents axé sur les besoins de la DG SAFE. Mettre en place un outil de gestion intégré de développement de compétences. Définir les besoins de formations de la DG pour garantir l’acquisition de nouvelles compétences et techniques de sécurité et répondre aux exigences de sécurité du Parlement européen. Établir le plan de formation pour la DG et veiller à sa bonne exécution afin d’atteindre les objectifs de formation.


1. In order to prevent security incidents, DG SAFE may perform security checks on all persons, including Members, goods and assets before they enter and while present on Parliament premises, in particular:

1. Afin d’éviter les incidents de sécurité, la DG SAFE peut soumettre à des contrôles de sécurité toutes les personnes, y compris les députés, et tous les biens avant leur entrée et durant leur présence dans les locaux du Parlement; elle peut notamment:


Access by the Directorate-General for Security and Safety (DG SAFE) to an office allocated to a Member shall be limited to the prevention of and response to security incidents as provided for in Articles 18, 19 and 27 to 29 of this Decision.

L’accès de la direction générale de la sécurité et de la protection (DG SAFE) à un bureau affecté à un député se limite aux mesures de prévention des incidents de sécurité et de réaction à ces derniers visées aux articles 18, 19 et 27 à 29 de la présente décision.


2. Where the security of European Parliament Liaison Offices falls under the responsibility of, or is managed by, other Union institutions, bodies, offices or agencies, DG SAFE shall verify whether the security provided is at least equivalent to that of Parliament.

2. Lorsque la sécurité des bureaux de liaison du Parlement européen relève de la responsabilité d’autres institutions, organes ou organismes de l’Union ou est gérée par ceux-ci, la DG SAFE veille à ce que le niveau de sécurité assuré soit au moins équivalent à celui du Parlement.


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3. DG SAFE shall act as a point of contact regarding background security verifications and security clearances for Members on their request and for concerned staff, ensuring the necessary communication with competent national authorities, exchanging information with other Union institutions and implementing the internal procedure regarding the processing of requests.

3. La DG SAFE sert de point de contact pour le contrôle des informations de sécurité et les habilitations de sécurité pour les députés sur demande et pour le personnel concerné, et assure ce faisant la communication nécessaire avec les autorités nationales compétentes, échange des informations avec les autres institutions de l’Union et applique la procédure interne de traitement des demandes.


63. Notes that DG PRES has been reorganised, resulting in the creation of a new DG EPRS (Parliamentary Research Service) and that Parliament's security services have been internalised, resulting in the creation of DG Security; expresses satisfaction that the internalisation of security is projected to produce savings of more than EUR 11 million over the period 2013-2016; notes, however, that five members of the President's Cabinet are earmarked for posts as directors-general or directors in Parliament's administration; criticises this political hijacking of management positions and the undermining of the Staff Regulations; points out ...[+++]

63. prend acte que la DG PRES a été réorganisée, initiative qui a débouché sur la création d'une nouvelle DG des services de recherche parlementaire, et que les services de sécurité du Parlement ont été internalisés, ce qui a conduit à la création d'une DG de la sécurité; est satisfait que l'internalisation de la sécurité produise, selon les estimations, plus de 11 millions d'euros d'économies au cours de la période 2013-2016; constate toutefois que cinq membres du cabinet du Président sont pressentis pour occuper des postes de directeur général et de directeur dans l'administration du Parlement européen; dénonce cette mainmise politique sur des postes d'encadrement, qui porte atteinte au statut des fonctionnaires; rappelle que l'Union ...[+++]


61. Notes that DG PRES has been reorganised, resulting in the creation of a new DG EPRS (Parliamentary Research Service) and that Parliament's security services have been internalised, resulting in the creation of DG Security; expresses satisfaction that the internalisation of security is projected to produce savings of more than EUR 11 million over the period 2013-2016; notes, however, that five members of the President's Cabinet are earmarked for posts as directors-general or directors in Parliament's administration; criticises this political hijacking of management positions and the undermining of the Staff Regulations; points out ...[+++]

61. prend acte que la DG PRES a été réorganisée, initiative qui a débouché sur la création d'une nouvelle DG des services de recherche parlementaire, et que les services de sécurité du Parlement ont été internalisés, ce qui a conduit à la création d'une DG de la sécurité; est satisfait que l'internalisation de la sécurité produise, selon les estimations, plus de 11 millions d'euros d'économies au cours de la période 2013-2016; constate toutefois que cinq membres du cabinet du Président sont pressentis pour occuper des postes de directeur général et de directeur dans l'administration du Parlement européen; dénonce cette mainmise politique sur des postes d'encadrement, qui porte atteinte au statut des fonctionnaires; rappelle que l'Union ...[+++]


(b) to create 41 posts (19 A*, 1 temporary A*, 16 B*, 5 C*) for all the other priority areas, including EMAS, Security Unit, Information Technologies Directorate, Support for parliamentary services, DG External Policies, DG Information, DG Personnel, DG Infrastructure and Interpretation, DG Finance, to extend 4 temporary posts (3 A* and 1 C*) in the Legal Service, and to transform 6 A* posts in DG Information from temporary to permanent;

(b) créer 41 postes (19 A*, 1 temporaire A*, 16 B*, 5 C*) dans tous les autres domaines prioritaires, en particulier le système communautaire de gestion et d'audit environnementaux (EMAS), l'unité de la Sécurité, la direction des Technologies de l'information, le Soutien des activités parlementaires, la DG Politiques externes, la DG Information, la DG Personnel, la DG Infrastructures et Interprétation, la DG Finance, de reconduire 4 postes temporaires (3 A* et 1 C*) au Service juridique et de transformer à la DG Information 6 postes A* temporaires en postes permanents;


to create 46 posts (21 A*, 1 temporary A*, 19 B* and 5 C*) for all the other priority areas, including the Eco-management and Audit Scheme (EMAS), Security Unit, Information Technologies Directorate, Support for parliamentary services, DG External Policies, DG Information, DG Personnel, DG Infrastructure and Interpretation, DG Finance, to extend 4 temporary posts (3 A* and 1 C*) in the Legal Service, and to transform 6 A* posts in DG Information from temporary to permanent;

créer 46 postes (21 A*, 1 temporaire A*, 19 B*, 5 C*) dans tous les autres domaines prioritaires, en particulier le système communautaire de gestion et d'audit environnementaux (EMAS), l'unité de la Sécurité, la direction des Technologies de l'information, le Soutien des activités parlementaires, la DG Politiques externes, la DG Information, la DG Personnel, la DG Infrastructures et Interprétation, la DG Finance, de reconduire 4 postes temporaires (3 A* et 1 C*) au Service juridique et de transformer à la DG Information 6 postes A* temporaires en postes permanents;


Given the large number of breaches of Community law resulting from Italian legislation, has the Commission put in place specific working methods between the two DGs involved (DG Internal Market and DG Competition) in order to secure a global perception of the situation and ensure that the cases referred to above were properly addressed?

Compte tenu du nombre élevé d'infractions au droit communautaire dues à la législation intalienne, est-ce que la Commission a mis en place des méthodes de travail spécifiques entre les deux DG concernées (DG du marché intérieur et DG de la concurrence) en vue de permettre un aperçu global de la situation et assurer que les cas précédemment mentionnés ont fait l'objet d'un traitement approprié?


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