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Astigmatic clock
Astigmatic dial
Astigmatic dial chart
Attach clock dials
Attach clock faces
Attaching watch dials
Automatic area
Clock dial
DDD
Dial call area
Dial comparator
Dial gage
Dial gauge
Dial indicator
Dial phone
Dial reading indicator
Dial telephone
Dial telephone set
Dial test indicator
Dialing area
Dialling area
Direct dial
Direct dial operation
Direct dial support
Direct dialing
Direct dialing-in
Direct dialling
Direct dialling-in
Direct distance dialing
Direct distance dialling
Direct in-dialing
Direct in-dialling
Direct inward dialing
Direct inward dialling
Direct-access dialing
Direct-access dialling
Multiple dial chart
Rotary dial phone
Rotary dial telephone
Rotary dial telephone set
Rotary service phone
Rotary service telephone
STD
Subscriber dialling
Subscriber trunk dialing
Subscriber trunk dialling
Subscriber's trunk dialing
Subscriber's trunk dialling
Switched dial support
Watch dials attaching

Translation of "dialing area " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
dialing area [ dialling area ]

secteur de composition [ zone automatique ]




dial call area [ automatic area ]

zone du service automatique


direct dialing | direct dialing-in | direct dialling | direct dialling-in | direct in-dialing | direct in-dialling | direct inward dialing | direct inward dialling

accès direct aux postes supplémentaires | numérotation directe au cadran


direct distance dialing | direct distance dialling | direct-access dialing | direct-access dialling | subscriber dialling | subscriber trunk dialing | subscriber trunk dialling | subscriber's trunk dialing | subscriber's trunk dialling | DDD [Abbr.] | STD [Abbr.]

automatique interurbain | exploitation automatique interurbaine | interurbain automatique | sélection à distance de l'abonné demandé | téléphonie automatique interurbaine


rotary dial telephone [ rotary dial telephone set | dial telephone set | dial telephone | dial phone | rotary dial phone | rotary service telephone | rotary service phone ]

téléphone à cadran [ poste à cadran | appareil téléphonique à cadran | poste téléphonique à cadran | poste automatique ]


dial indicator | dial gauge | dial gage | dial comparator | dial test indicator | dial reading indicator

comparateur à cadran | indicateur à cadran


attach clock faces | watch dials attaching | attach clock dials | attaching watch dials

fixer des cadrans de montres


direct dial | direct dial support | direct dial operation | switched dial support

accès au réseau commuté par composition automatique


astigmatic dial | astigmatic clock | astigmatic dial chart | clock dial | multiple dial chart

cadran horaire d'astigmatisme | cadran
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As of March 2018, all new vehicle types will have to be fitted with the eCall system. eCall automatically dials Europe's single emergency number 112 in the event of a serious road accident and communicates the vehicle's location to the emergency services. eCall cuts emergency services response time by up to 50% in the countryside and 40% in urban areas.

À partir de mars 2018, tous les nouveaux types de véhicules devront être équipés du système eCall.Ce système compose automatiquement le 112, le numéro d'appel d'urgence unique européen, en cas d'accident grave et communique aux services d'urgence la position du véhicule.Il permet de réduire le délai d'intervention des services d'urgence jusqu'à 50 % en zone rurale et 40 % en zone urbaine.


Every morning, at about 3:00 to 4:00 in the morning, the personal computer in the household dials up a Nielsen computer in an area outside of Toronto and the data for the household is downloaded on a second-by-second basis.

Tous les jours, entre 3 h et 4 h du matin, l'ordinateur personnel de l'un des domiciles ciblés est connecté à un ordinateur de la société Nielsen, à l'extérieur de Toronto, et les données sont téléchargées à la seconde près.


Mr. Moran: Some are on a dial-up system, particularly in remote areas.

M. Moran : Certains sont sur un système à commutation, particulièrement dans les endroits isolés.


If today the differences between an area where only narrowband Internet is available (dial-up) and an area where broadband exists means that the former is a ‘white’ area, likewise an area that lacks a next generation broadband infrastructure, but may still have one basic broadband infrastructure in place should also be considered a ‘white’ area.

Si, aujourd'hui, la différence entre une zone où seul l'Internet à bande étroite est disponible (ligne commutée) et une zone où le haut débit existe conduit à qualifier la première de zone «blanche», de même une zone qui n'est pas équipée d'une infrastructure à haut débit de la prochaine génération, mais continue à bénéficier de son infrastructure à haut débit classique en place devrait aussi être considérée comme une zone «blanche».


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When you're in our area, please dial 1-800-715-6722 and we'll make certain you're directed to the bridge with the least congestion.

Si vous vous trouvez dans notre région, je vous prie d'appeler le 1-800-715-6722, nous ferons en sorte de vous diriger vers le pont le moins fréquenté.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs offic ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y en a aucun ...[+++]


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