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Application dye
Application of water pressure
Application printing
Commercial dye
Direct Deposit Application
Direct deposit request
Direct distribution applications
Direct distribution operations
Direct dye
Direct dyestuff
Direct liquid application
Direct printing
Direct transfer application
Direct transfer label application
Directing distribution operations
Distribution operation directing
Fertilizer for liquid application
Fluid pressure
Liquid fertiliser
Liquid fertilizer
Liquid fertilizer application by application tube
Liquid fertilizer application by placement
Liquid pressure
Pattern-directed control applications
Substantive dye
Substantive dyestuff
Water pressure

Translation of "direct liquid application " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
direct liquid application

application directe de liquide


fertilizer for liquid application | liquid fertiliser | liquid fertilizer

engrais à l'état liquide | engrais fluide | engrais liquide


directing distribution operations | distribution operation directing | direct distribution applications | direct distribution operations

diriger des opérations de distribution


direct transfer application [ direct transfer label application ]

pose directe [ pose directe d'étiquettes ]


pattern-directed control applications

commandes axées sur la reconnaissance des structures


direct deposit request [ Direct Deposit Application ]

demande de dépôt direct


direct dye | application dye | commercial dye | direct dyestuff | substantive dyestuff | substantive dye

colorant direct | colorant substantif


direct printing | application printing

impression directe | impression vapeur


liquid fertilizer application by application tube | liquid fertilizer application by placement

épandage d'engrais liquides par localisation


application of water pressure | fluid pressure | liquid pressure | water pressure

pression d’eau
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(3) The liquidator shall give notice of intention to make an application under subsection (2) to the Minister, to any inspector appointed by the court and to any person who provided a security or fidelity bond for the liquidation, and the liquidator shall publish the notice in a major newspaper published in the place where the port authority has its registered office or as otherwise directed by the court.

(3) Le liquidateur doit donner avis de son intention de présenter la demande prévue au paragraphe (2) au ministre, aux inspecteurs nommés par le tribunal et aux personnes ayant fourni une sûreté ou une assurance détournement et vol pour les besoins de la liquidation, et faire insérer cet avis dans un journal à grand tirage publié au lieu du siège social de l’administration portuaire ou le faire connaître par tout autre moyen choisi par le tribunal.


(j) on the application of a creditor, an inspector or the liquidator, an order giving directions on any matter arising in the liquidation;

j) sur demande d’un créancier, d’un inspecteur ou du liquidateur, donner des instructions sur toute question touchant à la liquidation;


(j) on the application of a creditor, an inspector or the liquidator, an order giving directions on any matter arising in the liquidation;

j) sur demande d’un créancier, d’un inspecteur ou du liquidateur, donner des instructions sur toute question touchant à la liquidation;


(i) on the application of a creditor, the inspectors or the liquidator, an order giving directions on any matter arising during the liquidation;

i) sur demande d’un créancier, des inspecteurs ou du liquidateur, de donner des instructions sur toute question touchant à la liquidation;


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1. Where the financial condition of an institution is deemed to be rapidly deteriorating following an assessment based on a set of indicators and appropriate thresholds and in particular where an institution does not meet or is likely to breach the requirements of Directive 2006/48/EC, such as its minimum own funds plus 1,5 %, or is experiencing a rapidly deteriorating liquidity situation, rapidly increasing level of leverage, non-performing loans or concentration of exposures Member States shall ensure that competent authorities, hav ...[+++]

1. S'il apparaît, au terme d'une évaluation fondée sur un ensemble d'indicateurs et de seuils appropriés, que la situation financière d'un établissement connaît une détérioration rapide, et si, en particulier, un établissement ne répond pas ou est susceptible de ne pas répondre aux exigences de la directive 2006/48/CE, par exemple aux exigences minimales de fonds propres plus 1,5%, ou connaît une détérioration rapide de sa situation sur le plan des liquidités ou une augmentation rapide du niveau de levier, des prêts non performants ou ...[+++]


1. Where an institution infringes or, due inter alia to a rapidly deteriorating financial condition, including deteriorating liquidity situation, increasing level of leverage, non-performing loans or concentration of exposures, as assessed on the basis of a set of triggers, which may include the institution’s own funds requirement plus 1,5 percentage points, is likely in the near future to infringe the requirements ofRegulation (EU) No 575/2013, Directive 2013/36/EU or Title .of Directive 2014/./EU , Member States shall ensure that co ...[+++]

1. Si un établissement enfreint ou est susceptible, dans un proche avenir, d'enfreindre les exigences du règlement (UE) n° 575/2013, de la directive 2013/36/UE ou du titre .de la directive 2014/./UE , en raison, entre autres, d'une dégradation rapide de sa situation financière, y compris une détérioration de ses liquidités, une augmentation du niveau de levier, des prêts non performants ou une concentration des expositions, conformément à une évaluation fondée sur un ensemble de facteurs de déclenchement, au rang desquels peuvent figu ...[+++]


(42) The Commission should adopt the draft regulatory technical standards developed by ESMA regarding the content and specifications of transaction reports, specifying the types of derivative contracts which have a direct, substantial and foreseeable effect within the Union, specifying whether a class of derivatives declared subject to the clearing obligation under Regulation (EU) No 648/2012 or a relevant subset thereof should be traded only on organised trading venues, regarding the liquidity criteria for derivatives to be considere ...[+++]

(42) La Commission devrait adopter les projets de normes techniques de réglementation élaborés par l’AEMF sur le contenu et les spécifications des déclarations de transaction, précisant les types de contrats dérivés qui ont un effet direct, substantiel et prévisible au sein de l'Union, et indiquant si des catégories de dérivés soumises à l'obligation de compensation par le règlement (UE) n° 648/2012, ou des subdivisions de ces catégories, ne devraient être négociées que sur des plates-formes de négociation organisée , sur les cr ...[+++]


All waste, whether liquid, solid or gaseous, must be disposed of in a hygienic and environmentally friendly way in accordance with Community legislation applicable to that effect, and must not constitute a source of contamination of the food, either directly or indirectly.

Tous les déchets, liquides, solides ou gazeux, doivent être éliminés de façon hygiénique et dans le respect de l’environnement, conformément à la législation communautaire applicable à cet effet, et ne doivent pas constituer une source de contamination directe ou indirecte des denrées alimentaires.


The review clause of Directive 98/70/EC, in its 3 paragraph, mentioned that proposals taking into consideration the particular situation of captive fleets and proposals setting levels of specifications applicable to liquid petroleum gas, natural gas and biofuels could be presented by the Commission.

La clause de révision de la directive 98/70/CE prévoit, en son paragraphe 3, que la Commission peut présenter des propositions tenant compte de la situation particulière des flottes captives et des propositions fixant des niveaux de spécification pour le gaz de pétrole liquéfié, le gaz naturel et les biocarburants.


The Directive also includes rules for payment systems which are not based on netting but on gross settlement systems (where each payment order is settled individually on a real time basis as it arises during the day): The proposed Directive would also exempt payment systems from national rules giving retroactive effect to the insolvency of a participant in a payment system, such as the zero-hour rule. Such retroactive effect allows the liquidator of an insolvent institution to challenge payment orders which have already been introduced into the payment system, thus leading to the unwinding of the settlement operation. This unwinding is highly disruptive and ...[+++]

La directive définit aussi des règles pour les systèmes de paiement qui ne reposent pas sur le netting, mais sur des systèmes de règlement brut (dans lesquels on procède au règlement en temps réel de chacun des ordres de paiement, au fur et à mesure de leur arrivée dans le journée. Par ailleurs, la directive exempterait les systèmes de paiement de l'application des règles nationales qui donnent un effet rétroactif à l'insolvabilité d'un participant, comme la règle dite "0 heure". Cet effet rétroactif permet au liquidateur ...[+++]


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