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Direct manual demand working
Direct manual rapid working
Indirect manual demand working
Indirect manual rapid working

Translation of "direct manual rapid working " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
direct manual demand working [ direct manual rapid working ]

service rapide manuel direct


indirect manual demand working [ indirect manual rapid working ]

service rapide manuel indirect [ exploitation en service rapide manuel indirect ]


direct manual demand working

service rapide manuel direct
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of Regions on the practical implementation of the provisions of the Health and Safety at Work Directives 89/391 (Framework), 89/654 (Workplaces), 89/655 (Work Equipment), 89/656 (Personal Protective Equipment), 90/269 (Manual Handling of Loads) and 90/270 (Display Screen Equipment) [COM(2004) 62 - Not published in the Official Journal].

Communication de la Commission relative à la mise en œuvre pratique des dispositions des directives sur la santé et la sécurité au travail 89/391/CEE (directive-cadre), 89/654/CEE (lieux de travail), 89/655/CEE (équipements de travail), 89/656/CEE (équipements de protection individuelle), 90/269/CEE (manutention manuelle de charges) et 90/270/CEE (équipements à écran de visualisation) [COM(2004) 62 - Non publié au Journal officiel].


The related Directives tailor the principles of the Framework Directive to specific sectors (for example construction), tasks (for example the manual handling of loads), specific hazards at work (for example exposure to dangerous substances) or specific categories of workers (for example pregnant workers or young workers).

Les directives connexes adaptent les principes de la directive-cadre à certains secteurs (par exemple la construction), à certaines tâches (par exemple la manutention manuelle des charges), aux dangers spécifiques au travail (par exemple l'exposition à des substances dangereuses) ou à certaines catégories de travailleurs (notamment les travailleuses enceintes ou les jeunes travailleurs).


(Return tabled) Question No. 1007 Mr. Craig Scott: With regard to the announcement made by the Minister of Fisheries and Oceans on May 28, 2012, that “new funding totaling $17.5 million will be allocated over the next five years to four key activities: prevention, early warning, rapid response, and management and control” to protect Canada’s Great Lakes from the threat of Asian carp: (a) in what specific ways will emphasis be placed on initiatives to educate people about the danger of Asian carp; (b) in what specific ways will human ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1007 M. Craig Scott: En ce qui concerne la déclaration du ministre des Pêches et des Océans du 28 mai 2012 suivant laquelle « le nouveau financement de 17,5 millions de dollars au total sera alloué pendant les cinq prochaines années à quatre activités clés: la prévention, la détection et l’intervention rapides, la gestion et les mesures de lutte » pour protéger les Grands Lacs du Canada de la menace de la carpe asiatique: a) comment au juste compte-t-on sensibiliser les gens au danger de la carpe asiatique; b) comment au juste compte-t-on empêcher les gens d’introduire la carpe asiatiques dans les eau ...[+++]


Canadians want and, indeed, expect us to work together for the public good, so I invite the government to throw out its manual directing Conservative parliamentarians to disrupt and obstruct committee proceedings when they disagree with the direction of that work.

Les Canadiens veulent que nous travaillions ensemble dans leur intérêt; ils s'y attendent même. J'invite donc le gouvernement à se débarrasser de son guide qui donnait instruction aux parlementaires conservateurs de perturber les travaux des comités quand ces derniers n'allaient pas comme ils l'auraient voulu.


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Some of its provisions have lagged behind rapid changes in working patterns, making the Directive less helpful for responding to workers’ and business needs.

Certaines de ces dispositions ont été dépassées par l’évolution rapide des formules de travail, la directive n’étant de ce fait plus aussi utile pour répondre aux besoins des travailleurs et des entreprises.


Since certain rules of a technical nature have a direct impact on the work of end-users in the Member States, it is appropriate to include such rules in the SIRENE Manual.

Certaines règles de nature technique ayant une incidence directe sur le travail des utilisateurs finals dans les États membres, il est opportun de les intégrer dans le manuel Sirene.


The Council will pursue rapid work with a view to an agreement on amendments to the Money Laundering Directive and urges the Commission to present modified proposals to amend the UCITS Directive, proposals for a single license for issuers (Prospectus Directive), a new accounting strategy to enhance the comparability of listed companies' financial statements throughout the Union and measures to promote consumer confidence in the field of financial services including distance marketing and e-commerce.

Le Conseil mènera rapidement les travaux afin que l'on parvienne à un accord sur les modifications de la directive sur le blanchiment de capitaux et il insiste auprès de la Commission pour qu'elle présente des propositions visant à modifier la directive OPVCM, des propositions relatives à un agrément unique pour les émetteurs (directive sur le prospectus), une nouvelle stratégie comptable destinée à améliorer la comparabilité des états financiers des sociétés cotées en bourse dans l'ensemble de l'Union ainsi que des mesures visant à p ...[+++]


* exclude services or sectors which in a given Member State operate in an effectively competitive environment from the scope of Directive 93/38/EEC concerning procurement in the water, energy, transport and telecommunications sectors (in the meantime, the Commission will exempt telecommunication services operating under conditions of effective competition as provided for under article 8 of the current Directive 93/38) * introduce a new procedure ("competitive dialogue") to facilitate technical dialogue between suppliers and the procurement entity, particularly for complex contracts * allow more extensive use of framework contracts (bas ...[+++]

* exclure les services ou secteurs qui, dans un État membre donné, opèrent dans un environnement réellement compétitif du champ d'application de la directive 93/38/CEE relative à la passation des marchés publics dans les secteurs de l'eau, de l'énergie, des transports et des télécommunications (entretemps, la Commission entend exempter les services de télécommunication opérant dans des conditions de réelle compétitivité, comme prévu par l'article 8 de la Directive 93/38); * introduire une nouvelle procédure qui permettra de faciliter le dialogue technique entre les fournisseurs et les pouvoirs adjudicateurs, notamment dans le cas des m ...[+++]


Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on the practical implementation of the provisions of the Health and Safety at Work Directives 89/391/EEC (framework), 89/654/EEC (workplaces), 89/655/EEC (work equipment), 89/656/EEC (personal protective equipment), 90/269/EEC (manual handling of loads) and 90/270/EEC (display screen equipment) [COM(2004) 62 final - Not published in the Official Journal].

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions relative à la mise en œuvre pratique des dispositions des directives sur la santé et la sécurité au travail n° 89/391 (directive-cadre), 89/654 (lieux de travail), 89/655 (équipements de travail), 89/656 (équipements de protection individuelle), 90/269 (manutention manuelle de charges) et 90/270 (équipements à écran de visualisation) [COM(2004) 62 final - Non publié au Journal officiel].


First, it goes without saying that the amendments to Bill C-31 require a comprehensive review of the directives, manuals and training modules used to guide some 190,000 election workers who work during the election period.

D'abord, il va de soi que les changements apportés par le projet de loi C-31 requièrent une révision en profondeur des directives, des manuels et des modules de formation, qui encadrent le travail des quelques 190 000 travailleurs électoraux qui œuvrent au cours des journées de scrutin.




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Date index: 2022-11-24
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