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CDMA
Canadian Direct Mail Association
Canadian Direct Marketing Association
DMA
DMCA
Direct Mail Advertising Association
Direct Mail Credit Association
Direct Mail Marketing Association
Direct Marketing Association
Direct Marketing Credit Association
Edma
European Direct Marketing Association
SDV
Swiss Direct Marketing Association

Translation of "direct marketing credit association " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Direct Marketing Credit Association [ DMCA | Direct Mail Credit Association ]

Direct Marketing Credit Association [ DMCA | Direct Mail Credit Association ]


Direct Marketing Association [ DMA | Direct Mail Marketing Association | Direct Mail Advertising Association ]

Direct Marketing Association


Canadian Direct Marketing Association [ CDMA | Canadian Direct Mail Association | Canadian Direct Mail/Marketing Association ]

Association canadienne du marketing direct [ ACMD | Association canadienne de publicité postale ]


Swiss Direct Marketing Association | SDV [Abbr.]

Association Suisse de Marketing Direct | SDV [Abbr.]


European Direct Marketing Association | Edma [Abbr.]

Association européenne du marketing direct | Edma [Abbr.]


Swiss Direct Marketing Association [ SDV ]

Association Suisse de Marketing Direct [ SDV ]


(DAC) Guiding Principles for the Use of Aid in Association with Export Credits and other Market Funds (OECD)

Lignes directrices (du CAD) pour l'utilisation de l'aide en association avec des crédits à l'exportation ou d'autres fonds fournis aux conditions du marché (OCDE)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Directive on credit servicers, credit purchasers and the recovery of collateral will also foster the development of secondary markets for NPLs by removing undue barriers to credit servicing and to the transfer of bank loans to third parties across the EU ('passporting').

La directive sur les gestionnaires de crédits, les acheteurs de crédits et le recouvrement de garantie encouragera également le développement de marchés secondaires pour les PNP en supprimant les entraves injustifiées à l'activité de gestion de crédits et au transfert de prêts bancaires à des tiers dans l'UE («passeport»).


1. Subsections 390(5) and (6) of the Cooperative Credit Associations Act do not apply to an association’s acquisition of control of, or an association’s acquisition or increase of a substantial investment in, an entity referred to in paragraph 390(4)(b) of that Act if the financial intermediary activities of the entity that expose the entity to material market or credit risk are limited to providing services exclusively to the asso ...[+++]

1. Les paragraphes 390(5) et (6) de la Loi sur les associations coopératives de crédit ne s’appliquent ni à l’acquisition, par l’association, du contrôle d’une entité visée à l’alinéa 390(4)b) de cette loi dont les activités d’intermédiaire financier comportant des risques importants de crédit ou de marché se limitent à la prestation de services à l’association et aux membres de son groupe, ni à l’acquisition ou à l’augmentation, par l’association, d’un intérêt de groupe financier dans une telle entité.


However, just to give an idea of the dimensions of the problem, I have here a list of organizations in Canada which are using a for profit direct marketer in the United States, which means they are getting telemarketing services and direct mail from the United States: $1000+ Lifetime Members of a TV Ministry representing 12,000 people, the Agnes McPhail Foundation, AIDS Committee of Toronto, the Alberta Lung Association, the Alzh ...[+++]

Cela signifie qu'elles obtiennent des services de télémarketing ainsi que du courrier envoyé directement des États-Unis. Il y a sur cette liste les membres à vie d'un téléministère américain, qui ont fait des dons de 1000 $ ou plus, ce qui représente 12 000 personnes; la Agnes McPhail Foundation; le AIDS Committee of Toronto; la Alberta Lung Association; la société Alzheimer de l'Ontario; Amnistie internationale; l'Alliance animale du Canada; la ...[+++]


The Canadian Direct Marketing Association supports Bill C-54, while warning that any amendments that would change the rules governing positive consent should be examined carefully as they have the potential of creating a business environment that is unduly restrictive for direct marketers.

L'Association canadienne du marketing direct appuie le projet de loi C-54, mais estime qu'il faudrait examiner attentivement tout amendement qui modifierait les règles régissant le consentement, car il pourrait créer un contexte de travail indûment restrictif pour les agents de vente directe.


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The bill needs to meet the needs of all stakeholders, including bankers, historians, journalists, writers, insurance companies, direct marketers, Internet service providers, telecommunications companies, accountants, credit bureaus, consumers advocates, civil liberties associations.

Il doit répondre aux besoins de tous les intervenants, y compris les banques, les historiens, les journalistes, les rédacteurs, les sociétés d'assurance, les sociétés de marketing direct, les fournisseurs de services Internet, les entreprises de télécommunications, les comptables, les bureaux de crédit, les organismes de protection des consommateurs et les organismes de défense des libertés civiles.


(a) a bank, the Business Development Bank of Canada, a trust company under the Trust and Loan Companies Act, a trust corporation incorporated by or under an Act of the legislature of a province, an association to which the Cooperative Credit Associations Act applies, a central cooperative credit society for which an order has been made under subsection 473(1) of that Act, a cooperative credit society incorporated and regulated by or under an Act of the legislature of a province, an insurance company or a fraternal benefit society incorporated or formed un ...[+++]

a) les banques, la Banque de développement du Canada, les sociétés de fiducie régies par la Loi sur les sociétés de fiducie et de prêt, les sociétés de fiducie constituées en personne morale sous le régime d'une loi provinciale, les associations régies par la Loi sur les associations coopératives de crédit, les coopératives de crédit centrales ayant fait l'objet de l'ordonnance prévue au paragraphe 473(1) de cette loi, les sociétés coopératives de crédit constituées en personne morale et régies par une loi provinciale, les sociétés d' ...[+++]


7. Member States shall require a regulated market that permits direct electronic access to have in place effective systems procedures and arrangements to ensure that members or participants are only permitted to provide such services if they are investment firms authorised under this Directive or credit institutions authorised under Directive 2013/36/EU, that appropriate criteria are set and applied regarding the suitability of persons to whom such access may be provided and that the member or ...[+++]

7. Les États membres exigent d’un marché réglementé offrant un accès électronique direct qu’il dispose de systèmes, de procédures et de mécanismes efficaces pour garantir que les membres ou participants ne sont autorisés à fournir de tels services que s’ils ont la qualité d’entreprise d’investissement agréée conformément à la présente directive ou d’établissement de crédit agréé conformément à la directive 2013/36/UE, que des critères adéquats sont établis et appliqués pour déterminer l’adéquation ...[+++]


this Directive to credit agreements which relate to credits granted to a restricted public under a statutory provision with a general interest purpose, free of interest or at lower borrowing rates than those prevailing on the market or on other terms which are more favourable to the consumer than those prevailing on the market and at borrowing rates not higher than those prevailing on the market.

la présente directive aux contrats de crédit liés aux crédits qui sont accordés à un public restreint en vertu d’une disposition légale d’intérêt général, sans intérêt ou à un taux débiteur inférieur à celui pratiqué sur le marché, ou à d’autres conditions qui sont plus favorables au consommateur que celles en vigueur sur le marché et à des taux débiteurs qui ne sont pas supérieurs à ceux pratiqués sur le marché.


(ii)that, for securities first admitted to trading on a regulated market after the date of entry into force of this Directive, the admission to trading on that other regulated market was associated with an approved prospectus made available to the public in conformity with Article 14.

ii)pour des valeurs mobilières admises pour la première fois à la négociation sur un marché réglementé après la date d'entrée en vigueur de la présente directive, l'admission à la négociation sur cet autre marché réglementé s'est faite en liaison avec l'approbation d'un prospectus mis à la disposition du public conformément à l'article 14.


(56) In an internal banking market, credit institutions are engaged in direct competition with one another and monitoring requirements throughout the Community should therefore be equivalent.

(56) En effet, sur un marché intérieur dans le domaine bancaire, les établissements de crédit étant en concurrence directe entre eux, les obligations en matière de surveillance applicables dans l'ensemble de la Communauté doivent être équivalentes.


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