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Conduct ship steering activities
Control the movement of ships in ports
Direct costs
Direct labor
Direct labor cost
Direct labour
Direct labour cost
Direct labour total cost variance
Direct labour variances
Direct product costs
Direct ship movements in compliance with helm orders
Direct shipping costs
Direct the course of vessels in ports
Direct the movement of ships in ports
Ensure cost-effective handling of cargo on ships
Labour variances
Net direct budgetary cost
Net direct fiscal cost
Prime costs
Shipping costs
Steer ship in compliance with helm orders
Steer vessel in compliance with helm orders
Steer vessels in ports
Total direct labour cost variance
Transport costs
Transportation costs

Translation of "direct shipping costs " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


direct costs | direct product costs | prime costs

frais directs


shipping costs | transport costs | transportation costs

frais de transport


direct labour variances [ direct labour total cost variance | total direct labour cost variance ]

écarts sur main-d'œuvre directe [ écart global sur main-d'œuvre directe | écarts sur coûts de la main-d'œuvre directe ]


conduct ship steering activities | steer vessel in compliance with helm orders | direct ship movements in compliance with helm orders | steer ship in compliance with helm orders

diriger un navire selon les ordres de barre


net direct budgetary cost | net direct fiscal cost

coût budgétaire direct net


direct labour cost [ direct labour | direct labor cost | direct labor ]

coût de main-d'œuvre directe [ coût de la MOD | main d'œuvre directe | MOD ]


direct labour variances | direct labour total cost variance | labour variances | total direct labour cost variance

écarts sur main-d'œuvre directe | écarts sur coûts de la main-d'œuvre directe | écart total sur main-d'œuvre directe | écart global sur main-d'œuvre directe


ensure cost-effective handling of cargo on ships | implement cost-efficient strategies for loading and unloading cargo on ships | implement cost-effective cargo handling strategies on ships | implement cost-effective strategies for loading and unloading cargo on ships

mettre en œuvre des stratégies rentables de manutention de la cargaison sur les navires


direct the course of vessels in ports | direct the movement of ships in ports | control the movement of ships in ports | steer vessels in ports

diriger des navires dans les ports
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Draws attention to the Fourth Aid for Trade Review Conference held in July 2013 in Geneva, which showed the benefits that developing countries gain from global value chains; points, however, to the fact that participants identified trade-related constraints that prevent developing-country firms from linking to or moving up value chains, such as inadequate infrastructure, high transportation and shipping costs, inadequate access to trade finance, inability to attract foreign direct investment, lack of ...[+++]

8. attire l'attention sur la conférence du quatrième examen de l'aide pour le commerce, qui s'est tenue en juillet 2013 à Genève, et qui a mis en lumière les avantages découlant des chaînes de valeur mondiales pour les pays en développement; souligne, néanmoins, que les participants ont identifié des obstacles en matière commerciale qui empêchent les entreprises des pays en développement de rejoindre ou de développer des chaînes de valeur: infrastructures inadaptées, coûts de transport, notamment maritime, élevés, accès au financement du commerce insatisfaisant, incapacité à attirer les investissements ...[+++]


8. Draws attention to the Fourth Aid for Trade Review Conference held in July 2013 in Geneva, which showed the benefits that developing countries gain from global value chains; points, however, to the fact that participants identified trade-related constraints that prevent developing-country firms from linking to or moving up value chains, such as inadequate infrastructure, high transportation and shipping costs, inadequate access to trade finance, inability to attract foreign direct investment, lack of ...[+++]

8. attire l'attention sur la conférence du quatrième examen de l'aide pour le commerce, qui s'est tenue en juillet 2013 à Genève, et qui a mis en lumière les avantages découlant des chaînes de valeur mondiales pour les pays en développement; souligne, néanmoins, que les participants ont identifié des obstacles en matière commerciale qui empêchent les entreprises des pays en développement de rejoindre ou de développer des chaînes de valeur: infrastructures inadaptées, coûts de transport, notamment maritime, élevés, accès au financement du commerce insatisfaisant, incapacité à attirer les investissements ...[+++]


A cost-efficient and coherent implementation and enforcement of Directive 1999/32/EC is of high priority to achieve its projected health and environmental benefits resulting from reduced sulphur dioxide emissions from shipping, thus promoting fair competition and increased sustainability of maritime transport.

Une mise en œuvre et une exécution cohérentes et d'un bon rapport coût-efficacité de la directive 1999/32/CE constituent une priorité absolue pour préserver les avantages prévus en matière de santé et d'environnement qui devraient résulter de la réduction des émissions de dioxyde de soufre dues aux transports maritimes et favoriser ainsi une concurrence équitable et une viabilité accrue des transports maritimes.


3. Member States shall ensure the reimbursement of costs and potential economic damage suffered by a port as a result of a decision taken pursuant to Article 20(1) if such costs or damage are not reimbursed within a reasonable time by the owner or operator of the ship pursuant to this Directive and the existing financial compensation mechanisms”.

3. Les États membres garantissent l'indemnisation des coûts et du préjudice économique potentiel subis par un port à la suite d'une décision prise conformément à l'article 20, paragraphe 2 bis, lorsque ces coûts et préjudice économique ne sont pas indemnisés dans un délai raisonnable par le propriétaire ou l'exploitant du navire, conformément à la présente directive et aux mécanismes internationaux de compensation existants.


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In the debate on the monitoring directive, your rapporteur argued firstly for compulsory insurance for ships, secondly for a compensation system for the reimbursement of costs and any damage caused to a port accommodating a ship in distress.

À l'occasion de l'examen de la directive relative au suivi, votre rapporteur avait préconisé, d'une part, une assurance obligatoire pour les navires et, d'autre part, un système de compensation permettant de couvrir les coûts et le préjudice éventuel encourus par un port qui accueille un navire en détresse. À l'époque, il semblait prématuré de proposer des mesures législatives dans ce domaine.


2a. Member States shall ensure the reimbursement of costs and potential economic damage suffered by a port as a result of a decision taken pursuant to Article 20 paragraph 2a if such costs or damage are not reimbursed within a reasonable time by the owner or operator of the ship pursuant to Directive XX/XXXX/EC on the civil liability and financial guarantees of shipowners and the existing international compensation mechanisms.

2 bis. Les États membres garantissent la compensation des coûts et du préjudice économique potentiel encourus par un port à la suite d'une décision prise conformément à l'article 20, paragraphe 2 bis, lorsque les coûts et le préjudice ne sont pas compensés dans un délai raisonnable par le propriétaire ou l'exploitant du navire, conformément à la directive XX/XXXX/CE relative à la responsabilité civile et aux garanties financières des propriétaires de navires et aux mécanismes internationaux de compensation existants.


In order to collect the necessary data, the Commission has recourse to consultants whose ongoing study has defined a cost breakdown model, including all relevant cost components both of the direct ship production and the shipyard in general.

Afin de se procurer les données dont elle a besoin, la Commission a recours à des consultants, dont les travaux réguliers ont permis de définir un modèle de ventilation des coûts, comprenant tous les éléments qui, tant au niveau de la construction des navires proprement dite qu'au niveau du chantier naval en général, ont une incidence sur le coût.


In order to collect the necessary data, the European Commission has recourse to consultants whose ongoing study has defined a cost breakdown model, including all relevant cost components both of the direct ship production and the shipyard in general.

Pour se procurer les données dont elle a besoin, la Commission européenne a recours à des consultants, dont les travaux réguliers ont permis de définir un modèle de ventilation des coûts, comprenant tous les éléments qui, tant au niveau de la construction des navires proprement dite qu'au niveau du chantier naval en général, ont une incidence sur le coût.


The model is based on cost elements covering direct costs (materials, labour, equipment, etc.) and indirect costs (financing of the ship and of the production equipment, overhead, insurance, etc.).

Les éléments du coût qui servent à construire le modèle englobent les coûts directs (matériaux, main-d'oeuvre, équipements, etc.) et les coûts indirects (financement du navire et des installations de production, frais généraux, assurances, etc.).


Such financial consequences may include in particular costs incurred by the beneficiary as a direct result of the failure to implement the supply, such as demurrage, dead freight for shipping or overland transport, rental of warehouse or storage areas and related insurance costs.

Les conséquences financières peuvent comporter notamment les frais directement liés à la non-exécution de la fourniture, encourus par le bénéficiaire, tels que les surestaries ou les faux frets relatifs au transport maritime ou continental, les frais de location de magasins ou aires de stockage, et les frais d'assurances y afférents.




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'direct shipping costs' ->

Date index: 2022-10-14
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