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DG P Reqts
DG Space
DGP
Director General Partnerships and Emerging Issues
Director General Portfolio Requirements
Director General Real Property
Director General Realty Policy and Plans
Director General Space
Directorate 1 - General Policy
Directorate 1 - General Political Questions
Directorate of General Policy Affairs

Translation of "director general space policy sector " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Director General, Space Policy Sector

Directeur général, Politiques et programmes spatiaux


Director General Space [ DG Space | Director General Partnerships and Emerging Issues ]

Directeur général - Espace [ DG Espace | Directeur général - Partenariats et questions d'actualité ]


Directorate 1 - General Policy | Directorate 1 - General Political Questions | DGP [Abbr.]

Direction 1 - Questions politiques générales | Direction 1 Politique générale | DPG [Abbr.]


Director General Portfolio Requirements [ DG P Reqts | Director General Real Property | Director General Realty Policy and Plans | Director General Infrastructure and Real Property Management ]

Directeur général - Exigences du portefeuille [ DG Ex P | Directeur général - Biens immobiliers | Directeur général - Politiques et planification immobilières | Directeur général - Gestion d'infrastructure biens immobiliers ]


Directorate of General Policy Affairs

Direction des Affaires Générales


Director, General Fiscal Policy Department

Directeur de la Politique fiscale générale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This first ever European Space Policy is a joint document of the European Commission and the Director General of the ESA.

Cette présentation de la toute première politique spatiale européenne est un document conjoint de la Commission européenne et du directeur général de l'ESA.


A number of factors are arguing for new ways of defining and implementing a space policy in Europe, including the EU's imminent enlargement and its prospective adoption of a Constitutional Treaty, pressure from the space industry (including manufacturers, operators and service providers) for restructuring and a general reassessment of their policies by other space powers, most significantly the US.

Plusieurs facteurs arguent en faveur de nouvelles modalités de définition et de mise en oeuvre de la politique spatiale en Europe, notamment l'élargissement imminent de l'UE et l'adoption prévue d'un traité constitutionnel, la pression des entreprises spatiales (constructeurs, exploitants et fournisseurs de service) pour une restructuration, et enfin la réévaluation de leurs politiques par les autres puissances spatiales, en premier lieu les États-Unis.


Investment in the space sector is also part of the objective of having the EU invest 3% GDP on RD by 2010 [13] (although several dimensions of the space policy address non-RD aspects) [14].

L'investissement dans le secteur spatial fait également partie de l'objectif consistant à atteindre d'ici 2010 un niveau de dépenses totales de R D correspondant à 3% du PIB [13] (bien que certains aspects de la politique spatiale concernent des éléments sans rapport avec la R D) [14].


Europe's enthusiasm for international co-operation in space activities means that many of the benefits of space policy can be shared with mankind in general.

L'enthousiasme de l'Europe pour la coopération internationale dans les activités spatiales implique que de nombreux bénéfices de la politique spatiale peuvent être partagés avec l'humanité toute entière.


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43. Reiterates that international cooperation for peaceful purposes is a basic value of the European Union and is at the heart of its policies; considers that international cooperation should promote European technology, infrastructure and services, scientific, technical and industrial excellence, optimal data access for European users, knowledge sharing and interoperable development of applications useful for meeting the great societal challenges that Europe and the world are currently facing; points out that the European Union should be a leader in the space field and maintain a substantial strategic role at world level, particularly ...[+++]

43. réaffirme que la coopération internationale à des fins pacifiques est une valeur fondamentale de l'Union européenne et est au cœur de ses politiques; estime que la coopération internationale devrait promouvoir l'excellence européenne en matière de technologie, d'infrastructures et de services, ainsi qu'en matière technique et industrielle européenne, un accès optimal aux données pour les utilisateurs européens, les échanges de connaissances et la mise au point interopérable d'applications utiles pour répondre aux grands enjeux de société auxquels l'Europe et le monde font face actuellement; fait observer que l'Union européenne devr ...[+++]


43. Reiterates that international cooperation for peaceful purposes is a basic value of the European Union and is at the heart of its policies; considers that international cooperation should promote European technology, infrastructure and services, scientific, technical and industrial excellence, optimal data access for European users, knowledge sharing and interoperable development of applications useful for meeting the great societal challenges that Europe and the world are currently facing; points out that the European Union should be a leader in the space field and maintain a substantial strategic role at world level, particularly ...[+++]

43. réaffirme que la coopération internationale à des fins pacifiques est une valeur fondamentale de l'Union européenne et est au cœur de ses politiques; estime que la coopération internationale devrait promouvoir l'excellence européenne en matière de technologie, d'infrastructures et de services, ainsi qu'en matière technique et industrielle européenne, un accès optimal aux données pour les utilisateurs européens, les échanges de connaissances et la mise au point interopérable d'applications utiles pour répondre aux grands enjeux de société auxquels l'Europe et le monde font face actuellement; fait observer que l'Union européenne devr ...[+++]


Summary code: Enterprise / Industry / Industrial sectors / Space industry Research and innovation / Research in support of other policies / Fields of research / Space and transport Transport / Intelligent transport and navigation by satellite / European space policy

Code de la synthèse: Entreprises / Industrie / Secteurs industriels / Industrie spatiale Recherche et innovation / La recherche au service des autres politiques / Domaines de recherche / Espace et transports Transports / Transports intelligents et navigation par satellite / Politique spatiale européenne


2. Stresses the need, before deciding on new initiatives and EU budget contributions, to clarify first the EU’s level of ambition especially with regard to its strategic and geopolitical objectives; notes the fact that the communication does not define the relationship between EU space industrial policy and the Common Security and Defence Policy (CSDP); believes that EU space policy should be seen as an asset to the CSDP, providing a better synergy between civilian space means and military space means mirroring the CSDP’s own dual civilian and military role; calls on the Commission, the Member ...[+++]

2. souligne la nécessité de clarifier dans un premier temps le niveau d'ambition de l'Union, et notamment ses objectifs stratégiques et géopolitiques, avant de prendre de nouvelles initiatives et de déterminer les contributions du budget de l'Union; remarque que la communication ne définit pas la relation entre la politique industrielle spatiale de l'Union et la politique de sécurité et de défense commune (PSDC); est d'avis que la politique spatiale de l'Union devrait être considérée comme un complément à la PSDC permettant une meilleure synergie entre les ressources spatiales civiles et militaires, ce qui reflète justement le double r ...[+++]


F. whereas at present there is still not sufficient coordination of measures in the field of space policy between the EU, the Member States and the ESA, and whereas this has resulted in duplication of structures and prevented synergies from being sufficiently exploited; stresses that the introduction of a clear governance framework in the space sector would make for huge efficiency savings;

F. considérant que la coordination des mesures dans le domaine de la politique spatiale entre l'Union européenne, les États membres et l'ESA reste actuellement insuffisante, ce qui a pour conséquence que certaines structures font double emploi et que des effets de synergie ne peuvent pas être mis à profit; considérant que la mise en place d'un cadre de gouvernance spatiale clair permettra d'immenses gains d'efficacité;


10. Calls on the Commission to probe more deeply into the common policies (on transport, research and technology, agriculture, the environment, and security) for which space policy provides support and which constitute the key areas of public demand, bearing in mind that it is impossible to ignore the fact that, no matter what part of the world might be concerned, investment in space policy needs public resources but that this could be enhanced by involving the private sector; believes, in part ...[+++]

10. invite la Commission à approfondir l'analyse des politiques communes (transports, recherche et technologie, agriculture, environnement et sécurité) portées par la politique spatiale et sur lesquelles se concentre essentiellement la demande publique, parce que l'on ne peut ignorer que, dans le monde entier, les investissements dans la politique spatiale nécessitent des ressources publiques mais que celles-ci pourraient être complétées à travers la participation du secteur privé; estime notamment que la Commission doit étudier le p ...[+++]




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'director general space policy sector' ->

Date index: 2021-02-28
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