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Absorption field
Apply appropriate waste disposal measures
Apply appropriate waste disposal techniques
Assess waste disposal facilities
Carry out appropriate waste disposal
Check waste disposal facilities
Dental instruments and disposable supplies
Disposable cell phone
Disposable cellular phone
Disposable mobile phone
Disposable phone
Disposable wireless phone
Disposal
Disposal field
Disposal of supplies
Disposal of waste overseeing
Disposal unit
Dispose medical waste
Disposer
Evaluate waste disposal facilities
Food waste disposer
Garbage disposal
Garbage disposer
Garbage grinder
Garborator
Garburetor
Home garbage grinder
Home grinder
Household grinder
Inspect waste disposal facilities
Kitchen grinder
Overseeing disposal of waste
Overseeing waste disposal
Pulping unit
Seepage trenches
Septic bed
Septic field
Septic-tank disposal field system
Sewage disposal field
Subsurface disposal field
Supervise waste disposal
Supply and disposal of electric energy
Throwaway phone
Tile drainage field
Tile field
Underground disposal field
Waste food grinder
Waste-food grinder

Traduction de «disposal supplies » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
dental instruments and disposable supplies

instruments et autres articles de consommation pour soins dentaires


water supply,water treatment and effluent disposal operator(m/f)

agent d'approvisionnement,de conditionnement et d'évacuation des eaux(h/f)




supply and disposal of electric energy

bilan de l'énergie électrique


disposal of waste overseeing | overseeing disposal of waste | overseeing waste disposal | supervise waste disposal

surveiller l’élimination de déchets


apply appropriate waste disposal techniques | carry out appropriate waste disposal | apply appropriate waste disposal measures | dispose medical waste

éliminer les déchets médicaux


check waste disposal facilities | evaluate waste disposal facilities | assess waste disposal facilities | inspect waste disposal facilities

inspecter des installations d’élimination de déchets


garbage grinder [ kitchen grinder | home grinder | disposal unit | pulping unit | waste food grinder | waste-food grinder | food waste disposer | disposer | disposal | garbage disposal | home garbage grinder | household grinder | garburetor | garbage disposer | garborator ]

broyeur de déchets [ broyeur d'évier | broie-videur | broyeur à ordures | broyeur d'ordures | broyeur d'ordures ménagères | vide-ordures électrique | broyeur de cuisine | dilacérateur ménager ]


disposal field [ underground disposal field | subsurface disposal field | absorption field | tile drainage field | tile field | septic bed | seepage trenches | septic-tank disposal field system | septic field | sewage disposal field | tile field ]

champ d'épuration [ champ d'épandage souterrain | réseau d'épandage souterrain | dispositif d'épandage souterrain | système de dispersion d'égouts | champ de distribution ]


disposable cellular phone | disposable cell phone | disposable mobile phone | disposable wireless phone | disposable phone | throwaway phone

téléphone cellulaire jetable | téléphone mobile jetable | téléphone portable jetable | téléphone jetable
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Member States shall take the necessary measures to seize and dispose of, such as through destruction, rendering inoperable or unusable, storage, or transferring to a State other than the originating or destination State for disposal, items the supply, sale, transfer, or export of which is prohibited by UNSCR 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013), 2094 (2013), 2270 (2016), 2321 (2016) or 2371 (2017), that are identified in inspections, in a manner that is consistent with their obligations under applicable international law’.

Les États membres prennent les mesures nécessaires afin de saisir les articles trouvés lors des inspections et dont la fourniture, la vente, le transfert ou l'exportation sont interdits par les résolutions 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013), 2094 (2013), 2270 (2016), 2321 (2016) ou 2371 (2017) du Conseil de sécurité des Nations unies, et de les neutraliser, par exemple en les détruisant, en les mettant hors d'usage ou en les rendant inutilisables, en les entreposant ou en les transférant à un État autre que l'État d'origine ou de destination aux fins de leur élimination, d'une façon conforme aux obligations que leur ...[+++]


(h)a description of the tools, material, technical equipment, staff numbers and know-how and/or sources of supply — with an indication of the geographical location when it is outside the territory of the Union — which the economic operator has at its disposal to perform the contract, cope with any additional needs required by the contracting authority/entity as a result of a crisis or carry out the maintenance, modernisation or adaptation of the supplies covered by the contract.

h)une description de l’outillage, du matériel et de l’équipement technique, des effectifs du personnel et de son savoir-faire et/ou des sources d’approvisionnement avec une indication de l’implantation géographique lorsqu’elle se trouve hors du territoire de l’Union, dont l’opérateur économique dispose pour exécuter le marché, faire face à d’éventuelles augmentations des besoins du pouvoir adjudicateur ou de l’entité adjudicatrice par suite d’une crise ou assurer la maintenance, la modernisation ou les adaptations des fournitures faisant l’objet du marché.


a description of the tools, material, technical equipment, staff numbers and know-how and/or sources of supply — with an indication of the geographical location when it is outside the territory of the Union — which the economic operator has at its disposal to perform the contract, cope with any additional needs required by the contracting authority/entity as a result of a crisis or carry out the maintenance, modernisation or adaptation of the supplies covered by the contract.

une description de l’outillage, du matériel et de l’équipement technique, des effectifs du personnel et de son savoir-faire et/ou des sources d’approvisionnement avec une indication de l’implantation géographique lorsqu’elle se trouve hors du territoire de l’Union, dont l’opérateur économique dispose pour exécuter le marché, faire face à d’éventuelles augmentations des besoins du pouvoir adjudicateur ou de l’entité adjudicatrice par suite d’une crise ou assurer la maintenance, la modernisation ou les adaptations des fournitures faisant l’objet du marché.


(h)a description of the tools, material, technical equipment, staff numbers and know-how and/or sources of supply — with an indication of the geographical location when it is outside the territory of the Union — which the economic operator has at its disposal to perform the contract, cope with any additional needs required by the contracting authority/entity as a result of a crisis or carry out the maintenance, modernisation or adaptation of the supplies covered by the contract.

h)une description de l’outillage, du matériel et de l’équipement technique, des effectifs du personnel et de son savoir-faire et/ou des sources d’approvisionnement avec une indication de l’implantation géographique lorsqu’elle se trouve hors du territoire de l’Union, dont l’opérateur économique dispose pour exécuter le marché, faire face à d’éventuelles augmentations des besoins du pouvoir adjudicateur ou de l’entité adjudicatrice par suite d’une crise ou assurer la maintenance, la modernisation ou les adaptations des fournitures faisant l’objet du marché.


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3. Rejects efforts to make water and waste disposal services subject to a single market sectoral directive; considers that liberalisation of water supply (including wastewater disposal) should not be carried out in view of the distinctive regional characteristics of the sector and local responsibility for provision of drinking water as well as various other conditions relating to drinking water; calls, however, without going as far as liberalisation, for water supply to be 'modernised' in accordance with economic principles and with ...[+++]

3. rejette les tentatives visant à subordonner les services de l'eau et de l'élimination des déchets à une directive sectorielle relative au marché unique; est d'avis que la libéralisation de l'approvisionnement en eau (y compris en ce qui concerne l'élimination des eaux usées) ne doit pas s'effectuer au regard des caractéristiques régionales spécifiques de ce secteur ni des responsabilités locales pour la fourniture d'eau potable, ni même au regard d'autres conditions relatives à l'eau potable; demande, toutefois, sans aller jusqu'à une libéralisation, que l'approvisionnement en eau soit modernisé en conformité avec les règles de l'éc ...[+++]


3. Rejects efforts to make water and waste disposal services subject to a single market sectoral directive; considers that liberalisation of water supply (including wastewater disposal) should not be carried out in view of the distinctive regional characteristics of the sector and local responsibility for provision of drinking water as well as various other conditions relating to drinking water; calls, however, without going as far as liberalisation, for water supply to be 'modernised' in accordance with economic principles and with ...[+++]

3. rejette les tentatives visant à subordonner les services de l'eau et de l'élimination des déchets à une directive sectorielle relative au marché unique; est d'avis que la libéralisation de l'approvisionnement en eau (y compris en ce qui concerne l'élimination des eaux usées) ne doit pas s'effectuer au regard des caractéristiques régionales spécifiques de ce secteur ni des responsabilités locales pour la fourniture d'eau potable, ni même au regard d'autres conditions relatives à l'eau potable; demande, toutefois, sans aller jusqu'à une libéralisation, que l'approvisionnement en eau soit modernisé en conformité avec les règles de l'éc ...[+++]


47. Rejects efforts to make water and waste-disposal services subject to single market sectoral directives, considers that liberalisation of water supply (including wastewater disposal) should not be carried out in view of the distinctive regional characteristics of the sector and local responsibility for provision of drinking water as well as various other conditions relating to drinking water; calls, however, without going as far as liberalisation, for water supply to be 'modernised' with economic principles in accordance with quality and environment standards and the need ...[+++]

47. refuse que les services de l'eau et des déchets fassent l'objet de directives sectorielles du Marché unique; considère que la libéralisation de l'approvisionnement en eau (y compris l'élimination des eaux usées) ne devrait pas être effectuée, compte tenu des caractéristiques régionales distinctes du secteur et des responsabilités locales en matière de mise à disposition d'eau potable ainsi que d'autres conditions relatives à l'eau potable; demande toutefois, sans qu'il soit besoin d'aller aussi loin que la libéralisation, que l'approvisionnement en eau soit "modernisé" en mettant en jeu des principes économiques conformément aux no ...[+++]


It establishes a mechanism for responding to supply crises, i.e. the obligation to reduce consumption where a certain threshold of supply disruption is exceeded, to switch to other fuels, to increase domestic production as well as a procedure for disposing of stocks and allocating the available oil between the participating States.

Il prévoit un mécanisme de réaction en cas de crise d’approvisionnement, à savoir, d’une part, l'obligation de réduire la consommation en cas de dépassement d’un certain seuil de rupture d’approvisionnement, le passage à d'autres sources d'énergie, l'augmentation de la production nationale ainsi qu'une procédure de déstockage et d’allocation du pétrole disponible entre les États participants.


It establishes a mechanism for responding to supply crises, i.e. on the one hand an obligation to reduce consumption where a certain threshold of supply disruption is exceeded and, on the other, a procedure for disposing of stocks and allocating the available oil between the participating States.

Il prévoit un mécanisme de réaction en cas de crise d'approvisionnement, à savoir d'une part une obligation de réduction de la consommation en cas de dépassement d'un certain seuil de rupture d'approvisionnement, et d'autre part une procédure de déstockage et d'allocation du pétrole disponible entre les Etats participants.


51. Calls on those Member States who presently enjoy the benefits of nuclear generation of electricity which have not already made provision for the treatment and disposal of their own radioactive waste material to adopt appropriate measures as soon as possible because, having regard to the importance of nuclear electricity to EU security of supply, the waste issue must be addressed and public confidence must be secured in the solutions; believes the Commission has a role in this regard in suggesting options;

51. invite les États membres qui disposent actuellement des avantages de la production d'électricité nucléaire, et qui n'ont pas encore pris de dispositions concernant le traitement et l'élimination de leurs déchets radioactifs, à adopter le plus rapidement possible les mesures appropriées; estime en effet, étant donné l'importance de l'électricité nucléaire pour la sécurité de l'approvisionnement communautaire, qu'il convient de régler la question des déchets et de s'assurer de la confiance de l'opinion publique quant aux solutions retenues; estime que la Commission doit jouer un rôle en proposant des options en la matière;




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'disposal supplies' ->

Date index: 2021-04-20
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