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Online administration
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Online government
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Translation of "e-government services " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
E-Government Services

Services du gouvernement électronique


Federal and Länder Government-Service Supplementary Pension Agency

Caisse de retraite complémentaire de la Fédération et des Länder


Government service programme

programme de services publics


general government services

services des administrations publiques


Electronic Government Services Sector [ EGSS | E-Government Services Sector ]

Secteur des Services du gouvernement électronique


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electronic government [ e-government | e-gov | online government | cyber-government ]

gouvernement électronique [ gouvernement en ligne | cybergouvernement | Administration électronique | Administration en ligne ]


e-governance | electronic governance | online governance | cybergovernance

gouvernance en ligne | gouvernance électronique | cybergouvernance


civil servant | public servant | public employee | civil service officer | civil service official | government employee | government officer

fonctionnaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The counterpart of the growth in the share of government expenditure absorbed by education, health and social services is a fall in the share going on general government services (ie administration) and other expenditure, comprising debt interest payments, subsidies and transfers other than social benefits, which includes spending on industrial and regional support, the reduction in which was noted above.

La contrepartie de la hausse de la part des dépenses publiques consacrées à l'éducation, à la santé et aux services sociaux a été une baisse de la part vouée aux services généraux de l'Etat (administration) et aux autres dépenses, y compris les intérêts payés sur la dette, les subventions et transferts autres que les prestations sociales, qui comprennent les aides à l'industrie et aux régions, dont la diminution a déjà été notée plus haut.


Mandatory accessibility would apply to essential government services like social security and health related services, job searches, university applications and issuing of personal documents and certificates (see annex for full list) The proposed new rules would also clarify what web accessibility means (technical specs, methodology for assessment, reporting, bottom up testing), and governments would be encouraged to apply the rules across all services, not only the mandatory list.

Cette obligation d'accessibilité devrait s'appliquer à des services publics de base tels que ceux en rapport avec la sécurité sociale et la santé, la recherche d'emploi, les inscriptions à l'université et la délivrance de documents personnels et de certificats (voir la liste complète des services concernés en annexe). Les nouvelles règles proposées visent également à clarifier la notion d'accessibilité du web: spécifications techniques, méthode d'évaluation, rapports, essais «ascendants».


Member States should continue to improve the business environment by modernising public administrations, improving corporate governance, removing remaining barriers to the internal market, eliminating unnecessary administrative burdens and avoid unnecessary new burdens by applying smart regulation instruments, including by developing further interoperable e-government services, removing tax obstacles, supporting small and medium-sized enterprises (SMEs), improving their access to the Single Market in line with the ‘Small Business Act for Europe’ and the ‘Think Small First’ principle, ensuring stable and integrated financial services mark ...[+++]

Les États membres devraient poursuivre l’amélioration de l’environnement des entreprises en modernisant les administrations publiques, en améliorant la gouvernance des entreprises, en supprimant les obstacles qui entravent encore le marché, en éliminant les charges administratives inutiles et en évitant l’apparition de nouvelles charges inutiles grâce à l’application d’instruments de régulation intelligents, y compris en approfondissant l’interopérabilité des services d’administration en ligne, en supprimant les barrières fiscales, en soutenant les petites et les moyennes entreprises (PME) et en améliorant leur accès au marché unique con ...[+++]


This decision is connected with the initiative on the interoperable delivery of pan-European e-government services to public administrations, businesses and citizens (IDABC); it also follows directly on from the e-Europe programme and the e-Government programme (government on-line services).

La décision s'inscrit dans le contexte de l'initiative relative à la fourniture interopérable de services paneuropéens d'administration en ligne aux administrations publiques, aux entreprises et aux citoyens (IDABC). Elle s’intègre aussi dans la droite ligne du programme e-Europe et du programme e-Governement (l’administration en ligne).


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An e-goverment maturity model provides guidance to define strategies for a better control of ICT supported services : the first level is simply a website, the second is online government services, the third is integrated government services, and the fourth is fully transformed and paperless government services, all built from the users’ rather than from the organisation’s viewpoint.

Un modèle de maturité en matière d'administration en ligne est utilisé comme instrument d'orientation pour la définition de stratégies en vue d'une meilleure maîtrise des services basés sur les TIC: le premier niveau consiste simplement en un site internet, le deuxième en services d'administration en ligne, le troisième en services d'administration intégrée et le quatrième en services d'administration intégralement transformés et sans support papier, tous ces services étant essentiellement conçus en fonction des besoins des utilisateurs plutôt que de l'organisation.


"(c) where appropriate, the identification and deployment of pan-European electronic government services for citizens and enterprises and other relevant electronic government services to be used in line with the priorities laid down in Article 4".

"c) le cas échéant, identifier et déployer des services publics électroniques paneuropéens à l'intention des citoyens et des entreprises, ainsi que d'autres services publics électroniques appropriés à utiliser conformément aux priorités prévues à l'article 4".


"(f) where appropriate, the identification and deployment of pan-European electronic government services for citizens and enterprises and other relevant electronic government services to be used in line with the priorities laid down in Article 4 of Decision No 1719/1999/EC of the European Parliament and of the Council of 12 July 1999 on a series of guidelines, including the identification of projects of common interest, for trans-European networks for the electronic interchange of data between administrations (IDA)(6)".

"f) le cas échéant, identifier et déployer des services publics électroniques paneuropéens à l'intention des citoyens et des entreprises, ainsi que d'autres services publics électroniques appropriés à utiliser conformément aux priorités prévues à l'article 4 de la décision n° 1719/1999/CE du Parlement européen et du Conseil du 12 juillet 1999 définissant un ensemble d'orientations, ainsi que des projets d'intérêt commun, en matière de réseaux transeuropéens pour l'échange électronique de données entre administrations (IDA)(6)".


The conference also saw the publication of the results of the IDA open consultation on pan-European e-government services. This followed on from a discussion document issued in April 2002 on policy on the pan-European dimension of e-government services.

La conférence a également vu la publication des résultats de la consultation ouverte «EDA» sur les services administratifs paneuropéens en ligne qui fait suite à un document de discussion paru en avril 2002 sur la stratégie de la dimension paneuropéenne des services administratifs en ligne.


"If the requirements of cross-border users of e-government services are not taken into account when designing e-government services, these may even create unintentional barriers to the continued development of the single market.

«Si les exigences des utilisateurs transfrontaliers de services administratifs en ligne ne sont pas prises en compte lors de la conception de tels services, des obstacles non intentionnels peuvent apparaître et entraver le développement continu du marché intérieur.


More than 250 delegates shared views and ideas for the delivery of trans-border e-government services for citizens and enterprises, and, concluded, inter alia, that e-government services, including those with a pan-European dimension, should be delivered at the local or sectoral levels, where citizens and enterprises feel more "connected" to administrations.

Plus de 250 délégués ont échangé des avis et des idées sur la fourniture de services administratifs transfrontaliers en ligne à l'intention des citoyens et des entreprises. Ils ont conclu, entre autres, que ces services, et en particulier ceux qui ont une dimension paneuropéenne, doivent être fournis au niveau local et sectoriel, où les citoyens et les entreprises ont des rapports plus étroits avec les administrations.


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