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Co-operative education program
Education and Working Canadians
Education-working life relations
Educational welfare work
FESET
Higher education social work teacher
Practice educator
Practice placement facilitator
Practice-based educator
School-working life relations
Social work lector
Social work lecturer
Social work practice educator
Transition from education to working life
Transition from school to workplace
Transition from study to working life
University social work and social policy lecturer
University-working life relations
Use education of mental health
Use psychoeducation
Work education program
Work experience program
Work with mental health education
Work with psychoeducation
Work-study program
Work-study programme

Translation of "education and working canadians " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Education and Working Canadians: report of the Commission of Inquiry on Educational Leave and Productivity [ Education and Working Canadians ]

L'éducation et le travailleur canadien : rapport de la Commission d'enquête sur le congé-éducation et la productivité [ L'éducation et le travailleur canadien ]


The Transition from Initial Education to Working Life: A Canadian Report for an OECD Thematic Review

Transition de la formation initiale à la vie active: rapport canadien pour un examen thématique de l'OCDE


work-study program [ co-operative education program | work-study programme | work education program | work experience program ]

programme travail-études [ programme d'alternance travail-études | éducation coopérative | enseignement coopératif ]


European Association of Training Centres for Socio-Educational Care Work | FESET [Abbr.]

Association européenne des centres de formation au travail socio-éducatif | FESET [Abbr.]


transition from education to working life | transition from school to workplace | transition from study to working life

passage de la scolarité à la vie active | passage de l'école à la vie active | passage de l'éducation à la vie active


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

enseignant-chercheur en travail social | enseignant-chercheur en travail social/enseignante-chercheuse en travail social | enseignante-chercheuse en travail social


educational welfare work

action éducative dans la communauté


school-working life relations [ education-working life relations | university-working life relations ]

relation école-vie professionnelle [ relation enseignement-vie professionnelle | relation université-vie professionnelle ]


work with mental health education | work with psychoeducation | use education of mental health | use psychoeducation

utiliser la psychoéducation


practice educator | practice-based educator | practice placement facilitator | social work practice educator

formateur de terrain en travail social | formateur de terrain en travail social/formatrice de terrain en travail social | formatrice de terrain en travail social
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Currently just a quarter of students in upper secondary vocational education attend work-based programmes, while general and higher education programmes rarely include any work-based experience. Business-education partnerships, involving all sectors and levels of education and training, can unlock this potential.

Actuellement, seul un quart des élèves du deuxième cycle de l’enseignement professionnel secondaire participent à des programmes de formation par le travail, tandis que les programmes de l’enseignement général ou supérieur prévoient rarement une expérience en milieu professionnel. Les partenariats entreprises-enseignement peuvent, en faisant intervenir tous les secteurs et niveaux d’éducation et de formation, libérer ce potentiel.


Currently just a quarter of students in upper secondary vocational education attend work-based programmes, while general and higher education programmes rarely include any work-based experience. Business-education partnerships, involving all sectors and levels of education and training, can unlock this potential.

Actuellement, seul un quart des élèves du deuxième cycle de l’enseignement professionnel secondaire participent à des programmes de formation par le travail, tandis que les programmes de l’enseignement général ou supérieur prévoient rarement une expérience en milieu professionnel. Les partenariats entreprises-enseignement peuvent, en faisant intervenir tous les secteurs et niveaux d’éducation et de formation, libérer ce potentiel.


Education || Ensure access to and completion of a full cycle of quality basic education including lower secondary, equally to boys and girls Could include early childhood development, completion of primary and lower secondary education, transition from primary to lower secondary education || Ensure comprehensive basic, transferrable and technical skills for all to fully participate in society Could include learning outcomes, availability and qualification of teachers, education to work transition, education and training opportunities for adults || Reduce the illiteracy rate a ...[+++]

Éducation || Garantir l’accès à et l’achèvement d’un cycle complet d’éducation de base de qualité, enseignement secondaire inférieur inclus, tant pour les garçons que pour les filles Pourrait inclure le développement des jeunes enfants, l’achèvement du cycle d’enseignement primaire et secondaire inférieur, la transition entre l’enseignement primaire et l’enseignement secondaire inférieur || Garantir à chacun de vastes compétences de base, techniques et transférables pour participer pleinement à la société Pourrait inclure les acquis d’apprentissage, la disponibilité et la qua ...[+++]


The SPD sets out four policy priorities in accordance with the ESF policy frame of reference: 1. exploiting labour demand and improving employability (29% of the ESF allocation); 2. promoting equality and equal opportunities in working life (19%); 3. improving the quality and effectiveness of education and training, promoting occupational mobility, and strengthening the integration of education and working life (19%); 4. develop ...[+++]

Ce DOCUP fixe quatre priorités d'action conformes au cadre de référence de la politique du FSE : 1. exploitation de la demande de main-d'oeuvre et amélioration de l'employabilité (29% de la dotation FSE); 2. promotion de l'égalité entre les hommes et les femmes et de l'égalité des chances dans la vie professionnelle (19% de la dotation FSE); 3. amélioration de la qualité et de l'efficacité de l'éducation et de la formation, promotion de la mobilité professionnelle, et renforcement de l'intégration de l'éducation et de la vie profess ...[+++]


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Improving the labour market relevance of education and training systems, facilitating the transition from education to work, and strengthening vocational education and training systems and their quality, including through mechanisms for skills anticipation, adaptation of curricula and the establishment and development of work-based learning systems, including dual learning systems and apprenticeship schemes.

l'amélioration de l'utilité des systèmes d'éducation et de formation pour le marché du travail, le passage plus aisé du système éducatif au monde du travail et l'amélioration tant de l'enseignement professionnel et des filières de formation que de leur qualité, en misant notamment sur des mécanismes permettant d'anticiper les compétences, l'adaptation des programmes d'enseignement des cours ainsi que l'introduction et la mise en place de systèmes d'apprentissage articulés autour du travail, notamment des modèles de formation en altern ...[+++]


28. Highlights the importance of supporting young people, especially those not in education, employment or training (NEETs), by promoting high-quality traineeships and apprenticeships, second-chance education programmes, well-established dual learning and work-based learning, as well as specific measures to foster their access to higher education and their active integration into education and work; considers these to be valuable steps in the transition from education to professional life as well as in lowering rates of youth unemplo ...[+++]

28. souligne l'importance du soutien proposé aux jeunes, notamment à ceux qui n'étudient pas, ne travaillent pas et ne suivent pas de formation (NEET), en favorisant les stages et les apprentissages de haute qualité, les programmes éducatifs de deuxième chance, la formation en alternance et en situation de travail bien établie ainsi que des mesures spécifiques visant à faciliter leur accès à l'enseignement supérieur et leur intégration active dans l'éducation et l'emploi; estime qu'il s'agit là d'étapes précieuses pour le passage des études à la vie professionnelle et pour faire baisser les taux ...[+++]


28. Highlights the importance of supporting young people, especially those not in education, employment or training (NEETs), by promoting high-quality traineeships and apprenticeships, second-chance education programmes, well-established dual learning and work-based learning, as well as specific measures to foster their access to higher education and their active integration into education and work; considers these to be valuable steps in the transition from education to professional life as well as in lowering rates of youth unemplo ...[+++]

28. souligne l'importance du soutien proposé aux jeunes, notamment à ceux qui n'étudient pas, ne travaillent pas et ne suivent pas de formation (NEET), en favorisant les stages et les apprentissages de haute qualité, les programmes éducatifs de deuxième chance, la formation en alternance et en situation de travail bien établie ainsi que des mesures spécifiques visant à faciliter leur accès à l'enseignement supérieur et leur intégration active dans l'éducation et l'emploi; estime qu'il s'agit là d'étapes précieuses pour le passage des études à la vie professionnelle et pour faire baisser les taux ...[+++]


improve links between the worlds of education and work by better adjusting educational curricula to the needs of the labour market, providing quality internships offering decent wages and appropriate working conditions, introducing a European Quality Charter on Internships setting out minimum standards for internships to ensure their educational value and avoid exploitation while offering social protection, and creating more and better apprenticeships within Vocational Educational Training (VET) to facilitate young people's transition ...[+++]

à améliorer les liens entre les mondes de l'éducation et du travail en ajustant mieux les cursus scolaires aux besoins du marché du travail, en offrant des stages de bonne qualité, décemment rémunérés et effectués dans de bonnes conditions de travail, à élaborer une charte européenne de la qualité des stages établissant des normes minimales pour les stages, afin d'en garantir la valeur éducative et d'éviter l'exploitation, d'offrir une protection sociale et de créer davantage de stages de meilleure qualité dans le cadre de la formatio ...[+++]


– improve links between the worlds of education and work by better adjusting educational curricula to the needs of the labour market, providing quality internships offering decent wages and appropriate working conditions, introducing a European Quality Charter on Internships setting out minimum standards for internships to ensure their educational value and avoid exploitation while offering social protection, and creating more and better apprenticeships within Vocational Educational Training (VET) to facilitate young people’s transiti ...[+++]

– à améliorer les liens entre les mondes de l'éducation et du travail en ajustant mieux les cursus scolaires aux besoins du marché du travail, en offrant des stages de bonne qualité, décemment rémunérés et effectués dans de bonnes conditions de travail, à élaborer une charte européenne de la qualité des stages établissant des normes minimales pour les stages, afin d'en garantir la valeur éducative et d'éviter l'exploitation, d'offrir une protection sociale et de créer davantage de stages de meilleure qualité dans le cadre de la format ...[+++]


In the Sunday papers all over Greece: the Ministry of Public Works concerning the structural fund: the Minister’s work; the Ministry of Agriculture: the Minister’s work – just a few weeks before the elections – the Ministry of Telecommunications: the work of the Minister for Telecommunications; the Ministry of Education: the work of the Minister for Education and a photograph of the Minister; the Ministry of Employment: the work of the Minister for Employment, a photograph of the Minister and a photograph of the State Secretary, an ...[+++]

À la une des journaux du dimanche, dans tout le pays : ministère des Travaux publics et fonds structurels : le travail du ministre. Ministère de l'Agriculture : le travail du ministre de l'agriculture - peu de semaines avant les élections ; ministère des Télécommunications : le travail du ministre des télécommunications ; ministère de l'Éducation : le travail du ministère de l’éducation et la photographie du ministre ; ministère de l'Emploi : le travail du ministre de l’emploi, la photographie du ministre et la photographie du secr ...[+++]


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