Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aspects of faces
Attributes of faces
Characteristic of a face
Characteristics of faces
Facing movement
Facing point
Facing point bar
Facing point direction
Facing point direction movement
Facing point lock
Facing point lock and detector
Facing point lock bar
Facing point movement
Facing switch
Independent lock
Separate facing point lock
To pass the point facing
To run over the facing point

Translation of "facing point " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
facing point bar | facing point lock bar

pédale mécanique d'aiguille en pointe


facing point lock | independent lock | separate facing point lock

verrou indépendant


facing point [ facing switch ]

aiguille prise en pointe [ aiguille abordée par la pointe ]


facing point | facing switch

aiguille prise en pointe | aiguillage par la pointe | aiguille abordée par la pointe


facing point lock and detector

verrou d'aiguille indépendant spécial






facing movement [ facing point movement | facing point direction movement ]

mouvement de prise en pointe [ prise en pointe | prise en pointe d'un aiguillage ]


to pass the point facing | to run over the facing point

aborder l'aiguille en pointe | aborder l'aiguille par la pointe | prendre l'aiguille en pointe | prendre l'aiguille par la pointe


attributes of faces | characteristic of a face | aspects of faces | characteristics of faces

caractéristiques des visages
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This holds in particular in the context of e-commerce and distance selling modes, but applies also in point-of-sale and other face-to-face payment situations.

Cela vaut surtout dans le contexte du commerce électronique et des ventes à distance, mais cela s'applique aussi aux paiements dans les points de vente et autres paiements face à face.


Asked about their main concerns, immigration remains on top of the issues facing the EU most frequently cited by citizens (45%,-3 percentage points since spring 2016).

Lorsqu'on interroge les citoyens sur leurs principales préoccupations, l'immigration demeure en tête des problèmes auxquels l'UE doit faire face qui sont le plus fréquemment cités (45 %; - 3 points de pourcentage depuis le printemps 2016).


7. Recalls that a healthy political culture is the foundation of democracy; calls on the opposition parties to end the boycott of the national parliament and resume the political dialogue within institutions; considers that it is the responsibility of the government and opposition to ensure immediate and open dialogue on all the existing challenges which the country is facing; points out that political instability could affect the European integration process, which should be a common shared priority for all the components of society; welcomes the adoption of the amendments to the rules of pr ...[+++]

7. rappelle qu'une culture politique vivace est la base de la démocratie; invite les partis d'opposition à mettre fin à leur boycott du parlement national et à renouer le dialogue politique dans le cadre des institutions; estime qu'il incombe au gouvernement et à l'opposition d'instaurer sans plus tarder un dialogue ouvert sur l'ensemble des enjeux auxquels le pays doit faire face; observe que l'instabilité politique pourrait peser sur le processus d'intégration européenne, intégration qui devrait constituer une priorité commune pour l'ensemble des composantes de la société; salue l'adoption ...[+++]


Therefore, the national contact points established by Directive 2005/36/EC should become assistance centres which should focus their activities on providing advice and assistance to citizens, including face-to-face advice, in order to ensure that the daily application of internal market rules in complex individual cases of citizens is followed up at national level.

Par conséquent, les points de contact nationaux mis en place par la directive 2005/36/CE devraient devenir des centres d’assistance, dont l’activité principale serait de conseiller et d’assister les citoyens, y compris dans le cadre d’entretiens individuels, afin que l’application quotidienne des règles du marché intérieur dans les cas particuliers complexes que rencontrent les citoyens fasse l’objet d’un suivi au niveau national.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
64. Points out that the joint participation of universities and business in public-private partnerships, such as European Technology Platforms, Joint Technology Initiatives and Knowledge and Innovation Communities, could enhance the exploitation of knowledge and help the EU to address the major challenges it faces; points, in this connection, to the existing Responsible Partnering Guidelines;

64. fait observer que la participation conjointe des universités et des entreprises aux partenariats public-privé, tels que les plateformes technologiques européennes, les initiatives technologiques conjointes et les communautés de la connaissance et de l'innovation, pourrait renforcer la valorisation des connaissances et aider l'UE à relever les défis majeurs auxquels elle fait face; à cet égard, attire l'attention sur le guide pour un partenariat responsable («Responsible Partnering Guidelines»);


64. Points out that the joint participation of universities and business in public-private partnerships, such as European Technology Platforms, Joint Technology Initiatives and Knowledge and Innovation Communities, could enhance the exploitation of knowledge and help the EU to address the major challenges it faces; points, in this connection, to the existing Responsible Partnering Guidelines;

64. fait observer que la participation conjointe des universités et des entreprises aux partenariats public-privé, tels que les plateformes technologiques européennes, les initiatives technologiques conjointes et les communautés de la connaissance et de l'innovation, pourrait renforcer la valorisation des connaissances et aider l'UE à relever les défis majeurs auxquels elle fait face; à cet égard, attire l'attention sur le guide pour un partenariat responsable («Responsible Partnering Guidelines»);


64. Points out that the joint participation of universities and business in public-private partnerships, such as European Technology Platforms, Joint Technology Initiatives and Knowledge and Innovation Communities, could enhance the exploitation of knowledge and help the EU to address the major challenges it faces; points, in this connection, to the existing Responsible Partnering Guidelines;

64. fait observer que la participation conjointe des universités et des entreprises aux partenariats public-privé, tels que les plateformes technologiques européennes, les initiatives technologiques conjointes et les communautés de la connaissance et de l'innovation, pourrait renforcer la valorisation des connaissances et aider l'UE à relever les défis majeurs auxquels elle fait face; à cet égard, attire l'attention sur le guide pour un partenariat responsable ("Responsible Partnering Guidelines");


20. Points out that the joint participation of universities and business in public-private partnerships, such as European Technology Platforms, Joint Technology Initiatives and Knowledge and Innovation Communities, could enhance the exploitation of knowledge and help the EU to address the major challenges it faces; points, in this connection, to the existing Responsible Partnering Guidelines;

20. fait observer que la participation conjointe des universités et des entreprises aux partenariats public-privé, tels que les plateformes technologiques européennes, les initiatives technologiques conjointes et les communautés de la connaissance et de l'innovation, pourrait renforcer la valorisation des connaissances et aider l'UE à relever les défis majeurs auxquels elle fait face; à cet égard, attire l'attention sur le guide pour un partenariat responsable ("Responsible Partnering Guidelines");


In these cases the data indicate 74 050 via website (see point above), 15 461 via telephone, 5 436 via email, and 2 179 via face-to-face contact.

Dans ces cas, les données font apparaître 74 050 demandes transmises via le site internet (voir la remarque ci-dessus), 15 461 demandes par téléphone, 5 436 demandes par courrier électronique, et 2 179 demandes dans le cadre d’un contact direct.


The Court of First Instance was accordingly right to consider the distinctiveness of the marks in question from the point of view of a consumer who is accustomed to the shapes of torches that are on the market and is faced for the first time with the torches in question.

Dès lors, c’est à juste titre que le Tribunal aurait examiné le caractère distinctif des marques en cause du point de vue d’un consommateur qui connaît les formes de lampes de poche présentes sur le marché et se trouve confronté pour la première fois aux lampes de poche en cause.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'facing point' ->

Date index: 2024-02-20
w