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Accelerated program
Breeder
Canada Fast Track Program
Crash program
FAST Program
FBG
FBR
FBS
Fast acting valve
Fast breeder
Fast breeder reactor
Fast breeding reactor
Fast effect
Fast fission effect
Fast multiplication effect
Fast operating gate valve
Fast shutter valve
Fast track
Fast track construction
Fast tracking
Fast-acting valve
Fast-fill CNG refueling station
Fast-fill natural gas filling station
Fast-fill refueling station
Fast-fill station
Fast-operating gate valve
Fast-track
Fast-track program
Fast-tracking
Fasting blood glucose
Fasting blood sugar
Fasting glucose
Fastrack
Fastrack program
Fastrack programme
Free and Secure Trade Program
Intensive program
Intensive programme
Natural gas fast fill refuelling station
Propellant valve

Translation of "fast program " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Free and Secure Trade Program [ FAST Program ]

Programme d'expéditions rapides et sécuritaires [ Programme EXPRES ]


intensive program | intensive programme | fastrack | fastrack program | fast-track program | fastrack programme | accelerated program | crash program

programme intensif | programme accéléré | fastrack | programme fastrack


fast-acting valve | fast acting valve | fast operating gate valve | fast-operating gate valve | fast shutter valve | propellant valve

vanne rapide


fast-fill refueling station [ fast-fill station | fast-fill CNG refueling station | fast-fill natural gas filling station | natural gas fast fill refuelling station ]

poste de remplissage rapide


Canada Fast Track Program

Programme Canada Fret Exprès


fast track | fast-track | fast tracking | fast-tracking

en circuit rapide


fasting blood glucose | fasting blood sugar | fasting glucose | FBG [Abbr.] | FBS [Abbr.]

glucose à jeun | glycémie à jeun


breeder | fast breeder | fast breeder reactor | fast breeding reactor | FBR [Abbr.]

autogénérateur | breeder | pile couveuse | réacteur surgénérateur à neutrons rapides | réacteur surrégénérateur rapide | surrégénérateur | surrégénérateur à neutrons rapides


fast effect | fast fission effect | fast multiplication effect

effet de fission par neutrons rapides | effet de fission rapide


fast track | fast tracking | fast track construction

construction en régime accéléré
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
At the same time, they also need to (further) develop an end-to-end process for registration, especially by implementing post-registration monitoring programs for risky traders (BG, CY, DE, DK, EL, IE, LT, PT, RO and SK) and fast-track deregistration processes for missing traders (AT, CY, EL, HU, IE, PT and RO).

Dans le même temps, ils doivent également (continuer de) mettre en place une procédure d’enregistrement de bout en bout, notamment par la mise en œuvre de programmes de suivi après enregistrement pour les opérateurs à risque (BG, CY, DE, DK, EL, IE, LT, PT, RO et SK) et de procédures de radiation rapide pour les opérateurs défaillants (AT, CY, EL, HU, IE, PT et RO).


– Implement the EU commitment to provide € 2.4 billion fast-start funding annually for developing countries from 2010 to 2012, and ensure that those funds are programmed and disbursed in accordance with the aid effectiveness agenda.

- honorer l’engagement de l’UE de fournir un financement à mise en œuvre rapide de 2,4 milliards d’euros par an, de 2010 à 2012, en faveur des pays en développement, et s’assurer que ces fonds soient programmés et décaissés conformément au programme d’action à l’appui de l’efficacité de l’aide.


Recent initiatives highlight the need for a higher degree of flexibility in programming to react to fast changing needs, without reducing on-going medium/long term activities to address root causes.

Les initiatives récentes mettent en lumière la nécessité d'avoir un degré de flexibilité plus élevé dans la programmation afin de réagir à l'évolution rapide des besoins, sans réduire les activités en cours à moyen/long terme pour lutter contre les causes profondes.


At the same time, they also need to (further) develop an end-to-end process for registration, especially by implementing post-registration monitoring programs for risky traders (BG, CY, DE, DK, EL, IE, LT, PT, RO and SK) and fast-track deregistration processes for missing traders (AT, CY, EL, HU, IE, PT and RO).

Dans le même temps, ils doivent également (continuer de) mettre en place une procédure d’enregistrement de bout en bout, notamment par la mise en œuvre de programmes de suivi après enregistrement pour les opérateurs à risque (BG, CY, DE, DK, EL, IE, LT, PT, RO et SK) et de procédures de radiation rapide pour les opérateurs défaillants (AT, CY, EL, HU, IE, PT et RO).


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31. Encourages the Managing Authorities, in the programming period 2014-2020, to promote integrated projects by adopting a holistic approach to EE on a territorial level, in particular by making use of the new strategic programming tools, such as Integrated Territorial Investment, and by involving existing initiatives, such as the Covenant of Mayors, to help develop integrated plans; encourages the Commission and the Member States to apply a ‘fast-track’ approach to fund applications from authorities which are signatures to the Covenant of Mayors and are fully implementing its requirements;

31. encourage les autorités de gestion à promouvoir des projets intégrés, au cours de la période de programmation 2014-2020, en adoptant une approche globale de l'efficacité énergétique au niveau territorial, notamment en utilisant les nouveaux outils stratégiques de programmation comme l'investissement territorial intégré et en faisant appel aux initiatives existantes comme le pacte des maires, afin de favoriser la mise au point de plans intégrés; encourage la Commission et les États membres à adopter une approche accélérée pour les ...[+++]


31. Encourages the Managing Authorities, in the programming period 2014-2020, to promote integrated projects by adopting a holistic approach to EE on a territorial level, in particular by making use of the new strategic programming tools, such as Integrated Territorial Investment, and by involving existing initiatives, such as the Covenant of Mayors, to help develop integrated plans; encourages the Commission and the Member States to apply a ‘fast-track’ approach to fund applications from authorities which are signatures to the Covenant of Mayors and are fully implementing its requirements;

31. encourage les autorités de gestion à promouvoir des projets intégrés, au cours de la période de programmation 2014-2020, en adoptant une approche globale de l'efficacité énergétique au niveau territorial, notamment en utilisant les nouveaux outils stratégiques de programmation comme l'investissement territorial intégré et en faisant appel aux initiatives existantes comme le pacte des maires, afin de favoriser la mise au point de plans intégrés; encourage la Commission et les États membres à adopter une approche accélérée pour les ...[+++]


Recent initiatives highlight the need for a higher degree of flexibility in programming to react to fast changing needs, without reducing on-going medium/long term activities to address root causes.

Les initiatives récentes mettent en lumière la nécessité d'avoir un degré de flexibilité plus élevé dans la programmation afin de réagir à l'évolution rapide des besoins, sans réduire les activités en cours à moyen/long terme pour lutter contre les causes profondes.


66. Considers the proposed increase for DCI to be appropriate, but deplores the misleading presentation by the Commission, which flags up an increase of EUR 65 million for the environment and sustainable management of natural resources as a follow-up to the Copenhagen Accord, whereas that increase is based on the financial programming and not on the 2010 budget (the 2011 DB in fact provides for a decrease of EUR 1.2 million against this line, as compared to the 2010 budget), which is a source of concern); insists that the ’fast start’ climate finance package must be additional and not come at the expense of existing development co ...[+++]

66. estime que l'augmentation de la dotation proposée pour l'ICD est appropriée, mais regrette la présentation tendancieuse de la Commission qui se targue d'une hausse de 65 000 000 EUR au titre de l'environnement et de la gestion durable des ressources naturelles suite à l'accord de Copenhague, alors que l'augmentation correspondante se fonde sur la programmation financière et non sur le budget 2010 (le projet de budget 2011 prévoit, en fait, une baisse de 1 200 000 EUR de cette ligne par rapport au budget de l'exercice précédent, ce qui est préoccupant); souligne que le programme ...[+++]


66. Considers the proposed increase for DCI to be appropriate, but deplores the misleading presentation by the Commission, which flags up an increase of EUR 65 million for the environment and sustainable management of natural resources as a follow-up to the Copenhagen Accord, whereas that increase is based on the financial programming and not on the 2010 budget (the 2011 DB in fact provides for a decrease of EUR 1.2 million against this line, as compared to the 2010 budget), which is a source of concern); insists that the ’fast start’ climate finance package must be additional and not come at the expense of existing development co ...[+++]

66. estime que l'augmentation de la dotation proposée pour l'ICD est appropriée, mais regrette la présentation tendancieuse de la Commission qui se targue d'une hausse de 65 000 000 EUR au titre de l'environnement et de la gestion durable des ressources naturelles suite à l'accord de Copenhague, alors que l'augmentation correspondante se fonde sur la programmation financière et non sur le budget 2010 (le projet de budget 2011 prévoit, en fait, une baisse de 1 200 000 EUR de cette ligne par rapport au budget de l'exercice précédent, ce qui est préoccupant); souligne que le programme ...[+++]


– Implement the EU commitment to provide € 2.4 billion fast-start funding annually for developing countries from 2010 to 2012, and ensure that those funds are programmed and disbursed in accordance with the aid effectiveness agenda.

- honorer l’engagement de l’UE de fournir un financement à mise en œuvre rapide de 2,4 milliards d’euros par an, de 2010 à 2012, en faveur des pays en développement, et s’assurer que ces fonds soient programmés et décaissés conformément au programme d’action à l’appui de l’efficacité de l’aide.


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