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ACCOP
ConPA
Construction Products Act
FCCP
Federal Act of 8 October 1999 on Construction Products
Federal Appeals Commission for Construction Products
Federal Commission for Construction Products

Translation of "federal commission for construction products " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Federal Commission for Construction Products [ FCCP ]

Commission fédérale des produits de construction [ Copco ]


Federal Appeals Commission for Construction Products [ ACCOP ]

Commission fédérale de recours en matière de produits de construction [ CRPC ]


Federal Act of 8 October 1999 on Construction Products | Construction Products Act [ ConPA ]

Loi fédérale du 8 octobre 1999 sur les produits de construction [ LPCo ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. Points out that ferrous scrap is a strategic raw material and supports the Commission’s action to improve freedom of access to raw materials markets, particularly markets for iron ore, coking coal and recyclable materials, and considers that such freedom of access is an important element for ensuring the competitiveness of the European steel industry in global terms; stresses, however, that steel recycling needs to be incentivised to make the EU steel industry more sustainable and more independent from imports of raw materials, to ...[+++]

4. signale que les résidus ferreux sont une matière première d'importance stratégique et salue les mesures prises par la Commission en vue d'améliorer le libre accès aux marchés des matières premières, notamment aux marchés du minerai de fer, du charbon à coke et des matériaux recyclables; estime qu'une telle liberté d'accès est essentielle pour assurer la compétitivité de l'industrie sidérurgique européenne au niveau mondial; insiste cependant sur le fait qu'il est nécessaire d'encourager par des mesures incitatives le recyclage de ...[+++]


The Swiss legislation on construction products (Federal Law and Ordinance on construction products) is in the process of being amended; however, the Swiss ordinance on Accreditation and Designation (3), establishing the relevant framework requirements for the accreditation and designation of Swiss conformity assessment bodies is already in force;

La législation suisse relative aux produits de construction (loi fédérale et ordonnance sur les produits de construction) est en cours de modification; toutefois, l'ordonnance suisse sur l'accréditation et la désignation (3), qui établit les exigences-cadres pertinentes pour l'accréditation et la désignation des organismes suisses d'évaluation de la conformité est déjà en vigueur.


For sales of product types not made in the ordinary course of trade, as well as for product types which were not sold in representative quantities on the domestic market, the Commission used constructed normal value, in accordance with Article 2(3) of the basic Regulation.

Pour les types de produit n’ayant pas été vendus au cours d’opérations commerciales normales, ainsi que pour ceux n’ayant pas été vendus en quantités représentatives sur le marché intérieur, la Commission a utilisé la valeur normale construite conformément à l’article 2, paragraphe 3, du règlement de base.


Commission Decision 2000/367/EC of 3 May 2000 implementing Council Directive 89/106/EEC as regards the classification of the resistance to fire performance of construction products, construction works and parts thereof (2) should be amended to take into account technical progress in the development of the relevant test methods and in order to include cavity barriers.

La décision 2000/367/CE de la Commission du 3 mai 2000 mettant en œuvre la directive 89/106/CEE du Conseil, en ce qui concerne la classification des caractéristiques de résistance au feu des produits de construction, des ouvrages de construction ou de parties de ceux-ci (2) devrait être mise à jour afin de tenir compte des progrès techniques réalisés dans le développement des méthodes d’essai correspondantes et d’y inclure les barr ...[+++]


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Commission Decision 97/556/EC of 14 July 1997 on the procedure for attesting the conformity of construction products pursuant to Article 20(2) of Council Directive 89/106/EEC as regards external thermal insulation composite systems/kits with rendering (ETICS) (2) refers only to products in the scope of European technical approvals while some of those products may also be covered by harmonised European standards ...[+++]

La décision 97/556/CE de la Commission du 14 juillet 1997 relative à la procédure d’attestation de conformité de produits de construction conformément à l’article 20, paragraphe 2, de la directive 89/106/CEE du Conseil, en ce qui concerne les systèmes/kits mixtes pour l’isolation thermique externe avec enduit (ETICS) (2) se réfère uniquement aux produits relevant ...[+++]


(47) In particular, the Commission should be empowered to establish conditions under which the declaration of performance may be available on a web site, to determine the period during which manufacturers, importers and distributors should keep the technical documentation and the declaration of performance available, to establish classes of performance in relation to the essential characteristics of construction products, to establish the system of assessment of performance and verification of constancy of the dec ...[+++]

(47) En particulier, il convient d'habiliter la Commission à établir les conditions dans lesquelles la déclaration de performance peut être disponible sur un site web, à déterminer la durée pendant laquelle les fabricants, importateurs et distributeurs doivent tenir à disposition la documentation technique et la déclaration de performance, à définir les classes de performance en ce qui concerne les caractéristiques essentielles des produits de construction, à instituer le système d'évaluation de la performance et de vérification de la ...[+++]


A body belonging to a business association or professional federation representing undertakings involved in the design, manufacturing, provision, assembly, use or maintenance of construction products which it assesses, can on condition that its independence and the absence of any conflict of interest are demonstrated, be considered to be such a body.

Un organisme appartenant à une association ou fédération professionnelle qui représente des entreprises participant à la conception, à la fabrication, à la fourniture, à l'assemblage, à l'utilisation ou à l'entretien des produits de construction qu'il évalue peut, pour autant que son indépendance et l'absence de tout conflit d'intérêts soient démontrées, être considéré comme satisfaisant à cette condition.


To promote the movement/use of construction products, the Commission is proposing to replace the Construction Products Directive (89/106/EEC) with a new regulation laying down harmonised conditions for the marketing of construction products (CPR).

Pour favoriser une meilleure circulation/utilisation des produits de construction, la Commission propose de remplacer la directive Produits de construction (89/106/CEE) par un nouveau règlement établissant des conditions harmonisées pour la commercialisation des produits de construction (RPC).


2.2. The TAB receiving a ETA request ║ for a construction product (the "responsible TAB") shall inform the organisation of TABs referred to in Article 25(1) and the Commission of the content of the request and of the reference to the Commission decision for assessment and verification of constancy of performance, which the TAB intends to apply for this product, or of the lack of such a Commission decision.

2.2. L'OET qui reçoit une demande d'ETE (ci-après dénommé "OET responsable") concernant un produit de construction informe l'organisation des OET visée à l'article 25, paragraphe 1, et la Commission du contenu de la demande et de la référence de la décision de la Commission relative à l'évaluation de la performance et à la vérification de sa constance qu'il entend appliquer à ce produit, ou de l'absence de décision de la Commission ...[+++]


3. If the Community and the Russian Federation fail to arrive at a satisfactory solution and if the Commission notes that there is clear evidence of circumvention, the Commission shall deduct from the quantitative limits an equivalent volume of products originating in the Russian Federat ...[+++]

3. Si la Communauté et la Fédération de Russie ne parviennent pas à une solution satisfaisante et si la Commission constate qu’il existe des preuves manifestes de contournement, la Commission déduit des limites quantitatives un volume équivalent de produits originaires de la Fédération de Russie.




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Date index: 2023-01-12
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