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European Association for Catholic Adult Education
FEECA
Federation of Catholic Adult Education
Inter-American Federation of Adult Education
KAGEB
SFAE
Swiss Federation for Adult Education

Translation of "federation catholic adult education " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Federation of Catholic Adult Education in Switzerland and Liechtenstein; Federation of Catholic Adult Education | KAGEB [Abbr.]

Fédération pour l'Éducation Catholique des Adultes de la Suisse et du Liechtenstein; Fédération pour l'Éducation Catholique | FECAS [Abbr.]


Federation of Catholic Adult Education in Switzerland and Liechtenstein | Federation of Catholic Adult Education [ KAGEB ]

Fédération pour l'Education Catholique des Adultes de la Suisse et du Liechtenstein | Fédération pour l'Education Catholique [ FECAS ]


European Association for Catholic Adult Education | FEECA [Abbr.]

Fédération européenne pour l'éducation catholique des adultes | FEECA [Abbr.]


Swiss Federation for Adult Education | SFAE [Abbr.]

Fédération suisse pour l'éducation des adultes | FSEA [Abbr.]


European Association for Catholic Adult Education

Fédération européenne pour l'éducation catholique des adultes


Inter-American Federation of Adult Education

Fédération interaméricaine d'éducation des adultes


Swiss Federation for Adult Education [ SFAE ]

Fédération suisse pour l'éducation des adultes [ FSEA ]


International Catholic Federation of Physical Education and Sports

Fédération internationale catholique d'éducation physique et sportive [ FICEPS | Union internationale des œuvres catholiques d'éducation physique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
But there is no adult education system that parallels the school system, and we've seen many excellent federally funded pilots just come to an end because the money to carry them on is not available anywhere else.

Il n'existe malheureusement pas de système d'éducation des adultes parallèle au système scolaire, si bien que beaucoup d'excellents projets pilotes financés par le gouvernement fédéral ont disparu parce qu'il était impossible de trouver l'argent nécessaire ailleurs.


Mr. Goldberg, for his part, said that the federal government should use its funding power to convince the provinces to offer affordable early childhood education/daycare because this is where “we get the biggest bang for the buck” (Evidence, November 7, 2006) He also said the federal government should help the provinces fund more adult education and literacy programs, reduced university tuition fees (to help with student debt loads), and enrich subsidies to rural children to help defray the co ...[+++]

M. Goldberg estime, pour sa part, que le gouvernement fédéral devrait user de ses pouvoirs financiers pour convaincre les provinces d’offrir des services abordables de garde d’enfants et d’éducation préscolaire parce que c’est ainsi « que nous obtenons le meilleur rendement sur l’investissement» (Témoignages, 7 novembre 2006) Il a ajouté que le gouvernement fédéral devrait aider les provinces à mettre en œuvre davantage de programmes d’éducation des adultes et d’alphabétisation, à réduire les frais de scolarité de ...[+++]


Civil society organisations, such as non-governmental organisations, trade unions, federations, think tanks, institutions providing non-formal adult education, etc., can, through debate, publications, advocacy, training activities and other concrete transnational projects, involve citizens or represent their interests.

Par des débats, publications, actions de sensibilisation, des activités de formation et d'autres projets transnationaux concrets, les organisations de la société civile, telles que les organisations non gouvernementales, les syndicats, les fédérations, les organismes de recherche et de réflexion, les établissements proposant aux adultes un enseignement non formel , etc., peuvent mobiliser les citoyens ou représenter leurs intérêts.


Civil society organisations, such as non-governmental organisations, trade unions, federations, think tanks, institutions providing non-formal adult education, etc., can, through debate, publications, advocacy, training activities and other concrete transnational projects, involve citizens or represent their interests.

Par des débats, publications, actions de sensibilisation, des activités de formation et d'autres projets transnationaux concrets, les organisations de la société civile, telles que les organisations non gouvernementales, les syndicats, les fédérations, les organismes de recherche et de réflexion, les établissements proposant aux adultes un enseignement non formel , etc., peuvent mobiliser les citoyens ou représenter leurs intérêts.


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Civil society organisations, such as non-governmental organisations, trade unions, federations, think tanks, institutions providing non-formal adult education etc., can, through debate, publications, advocacy, training activities and other concrete transnational projects, involve citizens or represent their interests.

Par des débats, publications, actions de sensibilisation, des activités de formation et d'autres projets transnationaux concrets, les organisations de la société civile, telles que les organisations non gouvernementales, les syndicats, les fédérations, les organismes de recherche et de réflexion, les établissements proposant aux adultes un enseignement non formel, etc., peuvent mobiliser les citoyens ou représenter leurs intérêts.


- Financial education is provided by a wide variety of actors, ranging from financial supervisory authorities to adult literacy agencies, debt advice clinics, social workers, financial industry federations, microfinance organisations, consumer representatives, education authorities, individual financial firms, housing authorities and others.

- L’éducation financière est proposée par un grand nombre d’acteurs qui vont des autorités de surveillance financière aux organismes d’alphabétisation des adultes en passant par les organismes d’information sur l’endettement, les travailleurs sociaux, les fédérations sectorielles de la finance, les organismes de microcrédit, les représentants des consommateurs, l’éducation publique, les entreprises du secteur financier et les services du logement.


The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Mr Wilfried SCHRÖDER Minister for Education, Culture, Scientific Policy and Monuments and Sites of the German-speaking Community Denmark: Mr Niels PULTZ Deputy Permanent Representative Germany: Mr Dieter BREITENBACH Minister for Science and Culture, Saarland Greece: Mr Georgios PAPANDREOU Minister for National Education and Religious Affairs Spain: Mr Carlos BASTARRECHE Deputy Permanent Representative France: Mr François d'AUBERT State Secretary to the Minister for Education ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Wilfried SCHRÖDER Ministre de l'Enseignement, de la Culture, de la Politique scientifique et des Monuments et Sites de la Communauté germanophone Pour le Danemark : M. Niels PULTZ Représentant permanent adjoint Pour l'Allemagne : M. Dieter BREITENBACH Ministre des Sciences et de la Culture du Saarland Pour la Grèce : M. Georgios PAPANDREOU Ministre de l'Education nationale et des Cultes Pour l'Espagne : M. Carlos BASTARRECHE Représentant permanent adjoint Pour la France : M. François ...[+++]


My point is that when the Minister of Foreign Affairs, this Ontarian who represents a Montreal riding, when he said in Victoriaville that if there was any duplication, it was not the federal government but the Quebec government, it really takes a colossal nerve (1715) The board of directors of the Canadian Institute of Adult Education has also condemned the Liberal government's initiative.

Alors, voyez-vous, le cadre de cette digression était pour vous expliquer que le ministre des Affaires étrangères, cet Ontarien qui représente un comté montréalais, disait à Victoriaville que, s'il y avait des dédoublements, ça ne dépendait pas du tout du fédéral mais du provincial, du Québec. Il faut avoir, encore une fois, du front tout le tour de la tête (1715) Le conseil d'administration de l'Institut canadien d'éducation des adultes a lui aussi dénoncé l'initiative du gouvernement libéral.


We notice the same kind of attitude at the Canadian Institute of Adult Education, another group seriously involved with training, which asked the federal government to withdraw Bill C-96.

On retrouve le même genre d'attitude chez, par exemple, l'Institut canadien d'éducation des adultes, qui est un autre groupe qui intervient beaucoup en formation et qui a demandé au gouvernement fédéral de retirer le projet de loi C-96.




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'federation catholic adult education' ->

Date index: 2022-12-21
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