Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Center-plate rudder
Fin
Fin and rudder set
Fin rudder shroud
Fin-rudder
Flat-plate rudder
Rudder
Rudder Q-limiter
Rudder arm
Rudder band
Rudder brace
Rudder braces
Rudder hangings
Rudder irons
Rudder limiter
Rudder load limiter
Rudder load relief
Rudder stay
Rudder system
Rudder throw-limiter
Rudder travel limiter
Rudder travel limiter system
Rudder travel restriction mechanism
Single-plate rudder
Tail fin
Vertical fin
Vertical stabilizer

Traduction de «fin-rudder » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




rudder arm | rudder band | rudder brace | rudder stay

bras de gouvernail | nervure de gouvernail


rudder braces | rudder hangings | rudder irons

ferrures de gouvernail


center-plate rudder | flat-plate rudder | single-plate rudder

gouvernail en tôle simple


rudder throw-limiter [ rudder Q-limiter | rudder travel limiter | rudder travel limiter system | rudder travel restriction mechanism | rudder load limiter | rudder load relief | rudder limiter ]

limiteur de débattement de la direction


rudder travel limiter system | rudder travel limiter | rudder travel restriction mechanism | rudder load limiter | rudder load relief | rudder limiter

limiteur de débattement de la direction


fin and rudder set

jeu de dérive-gouverne de direction




vertical stabilizer (1) | fin (2) | vertical fin (3) | tail fin (4)

dérive
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
by moving the aircraft’s ailerons or rudder.

en remuant les ailerons ou la gouverne de direction.


86. Considers that shipyards and shipbuilders should look closely at new efficiency-boosting technologies such as the use of kite sails, the Air Cavity System, the exploitation of waste heat for electricity production, more efficient motors, better hull and rudder profiles, more accurate weather forecasts permitting course adjustments, and possible fuel savings thanks to hull paint;

86. estime que les chantiers navals et les constructeurs devraient prêter une grande attention aux nouvelles technologies, comme la voile libre, le système de cavité aérienne (Air Cavity System ou ACS), l'utilisation des rejets thermiques pour la production d'électricité, des moteurs plus efficaces, de meilleurs profils de la coque et du gouvernail, des prévisions météorologiques plus précises permettant d'adapter la route suivie ou la possibilité d'économiser du carburant grâce à la peinture de la coque;


97. Considers that shipyards and ship operators should look closely at new efficiency-boosting technologies such as the use of kite sails, the Air Cavity System, the exploitation of waste heat for electricity production, more efficient motors, better hull and rudder profiles, more accurate weather forecasts permitting course adjustments, and possible fuel savings thanks to hull paint;

97. estime que les chantiers navals et les exploitants de navires devraient prêter une grande attention aux nouvelles technologies, comme la voile libre, le système de cavité aérienne (Air Cavity System ou ACS), l'utilisation des rejets thermiques pour la production d'électricité, des moteurs plus efficaces, de meilleurs profils de la coque et du gouvernail, des prévisions météorologiques plus précises permettant d'adapter la route suivie ou la possibilité d'économiser du carburant grâce à la peinture de la coque;


for powered steering systems, when the rudder is at maximum immersion, it shall be possible to achieve an average angular velocity of 4°/s over the rudder’s entire turning range.

pour les installations de gouverne à commande motorisée, à l'enfoncement maximal du gouvernail, une vitesse angulaire moyenne de 4°/s doit pouvoir être atteinte sur la totalité de l’amplitude de rotation du gouvernail.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For active steering devices or special types of rudder, a position δa of the steering unit or rudder angle δa other than δ = 20° and δ = 45° may be selected, according to the expert’s assessment, depending on the type of steering system.

Pour les gouvernails actifs ou des types particuliers de gouvernails, l'angle δa de l'organe de commande de gouverne ou l'angle de gouvernail δa peuvent être différents de δ = 20° et de δ = 45°, selon l'appréciation de l'expert et compte tenu du type de l'installation de gouverne.


I believe it is the close working relationship that has developed between Parliament, its various groups and the Commission that has helped to steady the rudder on this one.

Je pense que c’est le développement d’une relation de travail étroite entre le Parlement, ses différents groupes et la Commission qui a contribué à maintenir la barre.


In return, we will expect never to find, as you did, that the cockpit of Europe's aeroplane is empty or the hand on its rudder is unsure.

En contrepartie, nous escomptons ne jamais découvrir, comme vous l’avez fait, que le cockpit de l’avion européen est désert ou que les mains posées sur son gouvernail manquent d’assurance.


8a: volume of 100m 3 or more with regard to a vessel intended for use on inland waterways means its volume calculated on the formula LxBxT, "L" being the maximum length of the hull, excluding rudder and bowsprit, "B" being the maximum breadth of the hull in metres, measured to the outer edge of the shell plating (excluding paddle wheels, rubbing strakes, etc.) and "T" being the vertical distance between the lowest moulded point of the hull or the keel and the maximum draught line.

bis". volume égal ou supérieur à 100 m , en ce qui concerne un bateau de la navigation intérieure, le volume de celui-ci calculé à l'aide de la formule L x B x T, où L est la longueur maximale de la coque, gouvernail et beaupré non compris, B est la largeur maximale de la coque en mètres, mesurée à l'extérieur du bordé (roues à aubes, bourrelets de défense, etc., non compris) et T est la distance verticale entre le point le plus bas de la coque hors membrures ou de la quille et le plan du plus grand enfoncement du bateau.


(b) where the steering gear is fully powered, it must be possible to obtain an average rate of 4° of rudder deflection per second through the entire rudder arc when the rudder is fully immersed and with the vessel at full speed;

b) si l'installation de gouverne est pourvue d'une commande motorisée, il faut que, à enfoncement maximal du gouvernail et à pleine vitesse du bateau, une vitesse angulaire moyenne de 4 degrés par seconde du gouvernail puisse être atteinte sur la totalité du champ de rotation possible de celui-ci;


(c) where the steering gear is provided with power assistance gear (power assistance gear supplementing a manual main steering gear) it must be possible to achieve an average rate of 3° per second of rudder deflection through the arc 30° on either side of the neutral position of the rudder when it is fully immersed and with the vessel at full speed.

c) si l'installation de gouverne est pourvue d'une installation d'assistance de gouverne (installation d'assistance complémentaire à une installation de gouverne principale manuelle), il faut que, à enfoncement maximal du gouvernail et à pleine vitesse du bateau, une vitesse angulaire moyenne de 3 degrés par seconde du gouvernail puisse être atteinte sur le champ de rotation limité à 30 degrés de part et d'autre de la position neutre de gouvernail;




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'fin-rudder' ->

Date index: 2022-09-07
w