Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Deprival value
Disorder of personality and behaviour
Diversifiable risk
Entity value
Entity-specific value
Firm specific program
Firm-specific contingency and resolution plan
Firm-specific information
Firm-specific risk
Idiosyncratic risk
Institution-specific bank
Institution-specific personal information bank
Jealousy
Opportunity value
Paranoia
Particular personal information bank
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Residual risk
Retention value
Site specific field information
Specific Drug Prevention and Information Programme
Specific Programme ‘Drug prevention and information’
Specific risk
Specific to the individual firm
Unique risk
Unsystematic risk
Value to the business
Value to the firm

Traduction de «firm-specific information » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
firm-specific information

information propre à l'entreprise


unsystematic risk | diversifiable risk | firm-specific risk | idiosyncratic risk | residual risk | specific risk | unique risk

risque spécifique | risque non systématique | risque intrinsèque | risque idiosyncratique | risque diversifiable


firm-specific contingency and resolution plan

plan d’urgence et de résolution propre à l’entreprise


firm specific program

programme d'aide destinée à des sociétés précises


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


institution-specific personal information bank [ particular personal information bank | institution-specific bank ]

fichier de renseignements personnels propres aux institutions [ fichier de renseignements personnels particulier | fichier de renseignements personnels spécifiques aux institutions ]


specific to the individual firm

au niveau de l'entreprise


value to the firm | deprival value | entity value | entity-specific value | opportunity value | retention value | value to the business

valeur pour l'entreprise | valeur d'utilité pour l'entreprise | valeur d'utilisation pour l'entreprise


Specific Drug Prevention and Information Programme | Specific Programme ‘Drug prevention and information’

Programme spécifique «Prévenir la consommation de drogue et informer le public»


site specific field information

information de terrain spécifique au site
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
More specifically, the additional text of the disciplines calls for the availability of additional information on such things as names and addresses of competent authorities, and by this is meant the governmental or non-governmental entities responsible for the licensing of professionals or firms; the activities and professional titles that are regulated or that must comply with specific technical standards; the requirements and procedures to obtain, renew, or retain licences or professional qualifications; and, upon request, confirmation that a partic ...[+++]

Plus particulièrement, le texte supplémentaire des disciplines exige la disponibilité de renseignements additionnels: les noms et adresses des autorités compétentes, à savoir les organismes gouvernementaux ou autres chargés de l'octroi des licences à des professionnels ou à des firmes; les activités et les titres professionnels réglementés ou qui doivent être conformes à des normes techniques spécifiques; les exigences et les procédures voulues en vue d'obtenir, de renouveler ou de conserver toutes les licences ou les qualifications professionnelles; sur demande, la confirmation qu'un professionnel ou une forme particulier obtient les ...[+++]


—where an employee of a business enterprise informs investigative authorities of suspected wrongdoing by his or her employer or by other firms in the same industry; and where any member of the public (for example, a customer of a firm participating in the specific industry) seeks to inform authorities of wrongdoing.

[.] lorsqu'une personne employée par une entreprise informe des autorités faisant enquête d'écarts de conduite dont il soupçonne son employeur ou d'autres entreprises du même secteur; lorsqu'un membre du public (par exemple, le client d'une entreprise d'un secteur donné) cherche à informer les autorités d'un acte répréhensible.


(51) The Commission should adopt the draft regulatory technical standards developed by ESMA regarding the precise characteristics of trade transparency requirements, regarding the monetary, foreign exchange and financial stability policy operations and the types of the certain transactions relevant under this Regulation, regarding the detailed conditions for waivers from pre-trade transparency, regarding deferred post-trade publication arrangements, regarding the obligation to make pre-trade and post-trade data available separately, regarding the criteria for the application of the pre-trade transparency obligations for systematic internalisers, regarding post-trade disclosure by investment firms, regarding the content and frequency of data ...[+++]

(51) Les projets de normes techniques de réglementation élaborés par l'AEMF concernant les caractéristiques précises des obligations de transparence lors de la négociation, la politique monétaire, de change et de stabilité financière et les types de certaines transactions concernées par le présent règlement, le détail des conditions de dérogation aux obligations de transparence pré-négociation, les modalités de publication différée après négociation, l'obligation de mettre à disposition séparément les données pré- et post-négociation les critères d'application des obligations de transparence pré-négociation pour les internalisateurs systématiques, des o bligations de transparence post-négociation des entreprises d'investissement , le conten ...[+++]


3. Paragraph 1 shall not prevent the competent authorities from exchanging confidential information or from transmitting confidential information to ESMA or the European Systemic Risk Board, subject to constraints relating to firm-specific information and effects on third countries as provided for in Regulation (EU) No ./2010 [ESMA] and Regulation (EU) No ./2010 [ESRB] respectively .

3. Le paragraphe 1 n'empêche pas les autorités compétentes d'échanger des informations confidentielles ou de les transmettre à l“AEMF ou au Comité européen du risque systémique, sous réserve d'obligations en rapport avec l'information spécifique aux entreprises et les effets sur les pays tiers, comme prévu dans le règlement (UE) n° ./2010 [AEMF] et le règlement (UE) n° ./2010 [CERS] respectivement.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(106) The power to adopt acts in accordance with Article 290 TFEU should be delegated to the Commission in respect of details concerning exemptions, the specification of certain definitions, the criteria for the assessment of proposed acquisitions of an investment firm, the organisational requirements for investment firms, the management of conflicts of interest, conduct of business obligations in the provision of investment services, the execution of orders on terms most favourable to the client, the handling of client orders, the transactions with eligible counterparties, the SME growth markets, the conditions for the assessment of initial capital of third-country firms, measures concerning systems resilience, circuit breakers and electro ...[+++]

(106) Il convient de déléguer à la Commission le pouvoir d'adopter des actes conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne en ce qui concerne les modalités détaillées des exemptions, la spécification de certaines définitions, les critères d'évaluation des acquisitions envisagées par une entreprise d'investissement, les exigences organisationnelles applicables aux entreprises d'investissement, la gestion des conflits d'intérêts, les règles de conduite dans le cadre de la fourniture de services d'investissement, l'exécution d'ordres aux conditions les plus favorables pour le client, le traitement des ordres des clients, les transactions avec des contreparties éligibles, les marchés de croissance des PME, l ...[+++]


Health Canada provided publicly available information to a consulting firm engaged by the Calgary Airport Authority in September 2009; specifically, the 2008 review on noise annoyance as a health impact for use in environmental assessments.

Santé Canada a transmis de l’information accessible au public à une société d’experts-conseils engagée par les responsables de l’aéroport de Calgary en septembre 2009; plus précisément un examen de 2008 sur l’utilisation dans des évaluations environnementales de la gêne causée par le bruit comme répercussion sur la santé.


On the cost issue, the general view of members looking in terms of what they're doing now.Again, I don't have the specific details of individual business transactions and the specific costs of individual firms, but I think the general information that members have been able to provide us suggests that the cost is anywhere between $50 to $200 to inspect and calibrate a pump.

En ce qui concerne les coûts, l'opinion générale des membres par rapport à ce qu'ils font actuellement.Encore une fois, je n'ai pas les détails précis des transactions commerciales des différentes entreprises ni des coûts pour chacune d'entre elles, mais je pense que d'après l'information générale que les membres ont pu nous fournir, le coût est de l'ordre de 50 à 200 $ pour l'inspection et le calibrage d'une pompe.


5. Member States shall ensure that investment firms, when providing investment services other than those referred to in paragraph 4 and 6, ask the client or potential client to provide information regarding his Knowledge and experience in the investment field relevant to the specific type of product or service offered or demanded, at the latest before the client may start to use the specific type of product or service, so as to enable the investment firm to assist the client or potential client to decide whether the product or service ...[+++]

5. Lorsque les entreprises d'investissement fournissent des services d'investissement autres que ceux visés aux paragraphes 4 et 6, les États membres veillent à ce qu'elles demandent au client ou au client potentiel de donner des informations sur ses connaissances et sur son expérience en matière d'investissement en rapport avec le type spécifique de produit ou de service proposé ou demandé, au plus tard avant que le client commence à utiliser le produit ou service concerné pour être en mesure d'aider le client ou client potentiel à déterminer si le produit ou le service lui convient.


The objectives of this proposal are the following: to ensure that the right to regular information and consultation of employees on economic and strategic developments in the firm and on the decisions which affect them exists in all Member States of the European Community; to consolidate social dialogue and relations of trust within the firm in order to assist risk anticipation, develop the flexibility of work organisation within a framework of security and enhance employees’ awareness of the need to adapt, encouraging this; to include the situation and anticipated development of employment within the firm among the subjects of informa ...[+++]

Voici les objectifs de cette proposition : garantir l'existence du droit à une information et à une consultation régulières des travailleurs sur les développements économiques et stratégiques de l'entreprise et sur les décisions qui les concernent, dans tous les États membres de l'Union ; renforcer le dialogue social et le rapport de confiance au sein de l'entreprise dans le but de contribuer à la prévention des risques, au développement de la flexibilité et de l'organisation du travail dans le cadre de la sécurité, à la promotion et à la sensibilisation des travailleurs quant à la nécessité d'adaptation ; intégrer la situation et le d ...[+++]


The programme has two specific objectives: I. To promote, coordinate and strengthen measures to assist cooperatives, mutual societies, associations and foundations by: - strengthening the horizontal approach, in particular through conducting studies on the development of the sector in the Community, creating a favourable environment, evaluating the impact of Community policies and introducing machinery for the consultation of firms in the sector; - supporting specific measures aimed at promoting opportunities for transnational cooperation, in particular by small firms in the sector, helping groups of partners find new fields of activity, ...[+++]

Ce plan d'actions a concrètement un double objectif: I. la promotion, la coordination et le renforcement des interventions directes en faveur des coopératives, mutualités, associations et fondations, grâce: - au renforcement de l'approche horizontale, visant notamment l'élaboration d'études sur le développement du secteur dans la Communauté, la création d'un environnement favorable, l'évaluation de l'impact des politiques communautaires et l'organisation de la consultation des entreprises de l'économie sociale; - au soutien à des actions spécifiques visant particulièrement à favoriser les possibilités de collaborations transnationales, notamment pour les entreprises coopératives, mutuelles et associatives de petite dimension, pour la rech ...[+++]


w