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AFIL
ATS flight plan message
Air traffic services flight plan message
Air-filed flight plan
Calculate cuts to carpets
Carpet-cutting plan
Carry out flight plans
Compose a flight plan
Create a flight plan
Deliver service according to flight plan
Develop a flight plan
Execute flight plans
Flight plan calculation
Flight plan filed in the air
High-speed cruise flight planning chart
High-speed flight planning chart
Implement service according to flight plans
In-flight maximum calculation
Mach.78 flight planning chart
NB SSP Tax Credit calculated
NB Stock Savings Plan Tax Credit calculated
New Brunswick Stock Savings Plan Tax Credit calculated
Photo-flight calculator
Photographic flight calculator
Plan carpet cutting
Planning of carpet cutting
Undertake flight plan production

Traduction de «flight plan calculation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


in-flight maximum calculation

masse maximale de calcul en vol


compose a flight plan | undertake flight plan production | create a flight plan | develop a flight plan

créer un plan de vol


carry out flight plans | deliver service according to flight plan | execute flight plans | implement service according to flight plans

exécuter des plans de vol


photo-flight calculator | photographic flight calculator

règle à calcul pour les éléments du vol


air traffic services flight plan message | ATS flight plan message

message de plan de vol ATS


air-filed flight plan | flight plan filed in the air | AFIL [Abbr.]

plan de vol déposé en vol


New Brunswick Stock Savings Plan Tax Credit calculated [ NB Stock Savings Plan Tax Credit calculated | NB SSP Tax Credit calculated ]

Crédit d'impôt pour épargne-actions du Nouveau-Brunswick


high-speed cruise flight planning chart | high-speed flight planning chart | Mach.78 flight planning chart

graphique de vol en régime de croisière rapide


calculate cuts to carpets | carpet-cutting plan | plan carpet cutting | planning of carpet cutting

organiser le découpage d'une moquette
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
‘IFR air transport movements’ means the sum of take-offs and landings performed under instrument flight rules calculated as the yearly average over the three calendar years preceding the submission of the performance plans.

«mouvements de transport aérien IFR», la somme des décollages et atterrissages effectués selon les règles de vol aux instruments, calculée sous forme de moyenne annuelle sur les trois années civiles précédant la soumission des plans de performance.


‘IFR air transport movement’ means the sum of take-offs and landings performed under instrument flight rules, calculated as the yearly average over the three years preceding the submission of the performance plan.

9) «mouvements de transport aérien IFR»: la somme des décollages et atterrissages effectués selon les règles de vol aux instruments, calculée sous forme de moyenne annuelle sur les trois années précédant la soumission du plan de performance.


‘IFR air transport movement’ means the sum of take-offs and landings performed under instrument flight rules, calculated as the yearly average over the three years preceding the submission of the performance plan;

9) «mouvements de transport aérien IFR»: la somme des décollages et atterrissages effectués selon les règles de vol aux instruments, calculée sous forme de moyenne annuelle sur les trois années précédant la soumission du plan de performance;


‘IFR air transport movements’ means the sum of take-offs and landings performed under instrument flight rules calculated as the yearly average over the three calendar years preceding the submission of the performance plans;

«mouvements de transport aérien IFR», la somme des décollages et atterrissages effectués selon les règles de vol aux instruments, calculée sous forme de moyenne annuelle sur les trois années civiles précédant la soumission des plans de performance;


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The Union-wide performance targets for the key performance area of environment are to be set against the baseline of the performance levels achieved in 2012, as calculated by the Performance Review Body, namely 3,17 % for the average horizontal en route flight efficiency of the actual trajectory and 5,15 % for the average horizontal en route flight efficiency of the last filed flight plan trajectory.

Les objectifs de performance de l’Union dans le domaine de performance clé de l’environnement doivent être fixés par rapport aux niveaux de performance atteints en 2012, tels que calculés par l’organe d’évaluation des performances, à savoir 3,17 % pour l’efficacité horizontale moyenne des vols en route de la trajectoire réelle et 5,15 % pour l’efficacité horizontale moyenne des vols en route de la trajectoire contenue dans le dernier plan de vol déposé.


When the weather report or forecasts available to the pilot-in-command indicate that the sea temperature will be less than plus 10 °C during the flight, or when the estimated rescue time exceeds the calculated survival time, or the flight is planned to be conducted at night, all crew members and task specialists on board are wearing a survival suit.

lorsque le bulletin ou les prévisions météorologiques dont dispose le commandant de bord indiquent que la température de l’eau est inférieure à 10 °C pendant le vol, ou lorsque le délai estimé d’arrivée des secours dépasse le délai estimé de survie, ou si le vol est prévu de nuit, tous les membres d’équipage et spécialistes affectés à une tâche particulière à bord portent une combinaison de survie.


the en route ATFM delay is the delay calculated by the central unit of ATFM as defined in Regulation (EU) No 255/2010 and expressed as the difference between the estimated take-off time requested by the aircraft operator in the last submitted flight plan and the calculated take-off time allocated by the central unit of ATFM.

le retard ATFM en route est le retard calculé par l’unité centrale d’ATFM, telle que définie dans le règlement (UE) no 255/2010, et exprimé par la différence entre l’heure estimée de décollage demandée par l’exploitant de l’aéronef dans le dernier plan de vol soumis et l’heure de décollage calculée et attribuée par l’unité centrale d’ATFM.


the en route ATFM delay is the delay calculated by the central unit of ATFM as defined in Commission Regulation (EU) No 255/2010 laying down common rules on air traffic flow management and expressed as the difference between the estimated take-off time requested by the aircraft operator in the last submitted flight plan and the calculated take-off time allocated by the central unit of ATFM.

le retard ATFM en route est le retard calculé par l’unité centrale d’ATFM, telle que définie dans le règlement (UE) no 255/2010 de la Commission du 25 mars 2010 établissant des règles communes relatives à la gestion des courants de trafic aérien , et exprimé par la différence entre l’heure estimée de décollage demandée par l’exploitant de l’aéronef dans le dernier plan de vol soumis et l’heure de décollage calculée et attribuée par l’unité centrale d’ATFM.


When the weather report or forecasts available to the pilot-in-command indicate that the sea temperature will be less than plus 10 °C during the flight, or when the estimated rescue time exceeds the calculated survival time, or the flight is planned to be conducted at night, all persons on board are wearing a survival suit.

lorsque le bulletin ou les prévisions météorologiques dont dispose le commandant de bord indiquent que la température de l’eau est inférieure à 10 °C pendant le vol, ou lorsque le délai estimé d’arrivée des secours dépasse le délai estimé de survie, ou si le vol est prévu de nuit, toutes les personnes à bord portent une combinaison de survie;


2. Where data relevant for the determination of an aircraft operator’s emissions for one flight or more flights are missing, the aircraft operator shall use surrogate data for the respective time period calculated in accordance with the alternative method defined in the monitoring plan.

2. Lorsque des données utiles pour déterminer les émissions d’un exploitant d’aéronef pour un ou plusieurs vols sont manquantes, l’exploitant d’aéronef utilise des données de remplacement pour la période correspondante, calculées conformément à la méthode alternative définie dans le plan de surveillance.


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