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Forest
Forest exploitation
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Forest technology
Forest utilization
Forest utilization and technique
Full forest utilization
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Indigenous forest
Integrated forest utilization
Integrated utilization
Natural forest
Naturally managed forest
Old-growth forest
Organic forest
Primary forest
Primeval forest
Primordial forest
Virgin forest
Woodland

Translation of "forest utilization " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
forest utilization | forest exploitation

exploitation des forêts


full forest utilization

utilisation totale de la forêt


forest utilization and technique

exploitation des forêts et technique sylvicole


forest utilization

exploitation et conversion forestières


integrated forest utilization | integrated utilization

exploitation et conversion intégrées


forest technology | forest utilization

technologie forestière




hard-disk cloning utility | disk cloning utility | cloning utility | duplication utility | cloning software | ghosting software

utilitaire de clonage | utilitaire de duplication | logiciel de clonage


virgin forest (1) | natural forest (2) | old-growth forest (3) | primeval forest (4) | primordial forest (5) | primary forest (6)

forêt vierge


natural forest (1) | indigenous forest (2) | organic forest (3) | forest in harmony with nature (4) | naturally managed forest (5)

forêt naturelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In 2009, the multi-stakeholder process resulted in the issuance of Forestry Minister's Regulation P.38/Menhut-II/2009, followed by DG Forest Utilization Technical Guidelines No 6/VI-SET/2009 and No 02/VI-BPPHH/2010, which were revised by Forestry Minister's Regulation P.68/Menhut-II/2011, P.45/Menhut-II/2012, P.42/Menhut-II/2013, DG Forest Utilization Technical Guidelines P.8/VI-SET/2011 and P.8/VI-BPPHH/2012.

En 2009, la collaboration de multiples acteurs a conduit à la publication par le ministère des forêts du règlement P38/Menhut-II/2009, puis à la publication par la direction générale de l'utilisation des forêts des lignes directrices techniques no 6/VI-SET/2009 et no 02/VI-BPPHH/2010, qui ont été ensuite révisées par les règlements P68/Menhut-II/2011, P45/Menhut-II/2012, P42/Menhut-II/2013 du ministère des forêts et les lignes directrices techniques de la direction générale de l'utilisation des forêts P8/VI-SET/2011 et P8/VI-BPPHH/201 ...[+++]


In 2009, the multi-stakeholder process resulted in the issuance of Forestry Minister's Regulation P.38/Menhut-II/2009, followed by DG Forest Utilization Technical Guidelines No 6/VI-SET/2009 and No 02/VI-BPPHH/2010, which were revised by Forestry Minister's Regulation P.68/Menhut-II/2011, P.45/Menhut-II/2012, P.42/Menhut-II/2013, DG Forest Utilization Technical Guidelines P.8/VI-SET/2011 and P.8/VI-BPPHH/2012.

En 2009, la collaboration de multiples acteurs a conduit à la publication par le ministère des forêts du règlement P.38/Menhut-II/2009, puis à la publication par la direction générale de l'utilisation des forêts des lignes directrices techniques no 6/VI-SET/2009 et no 02/VI-BPPHH/2010, qui ont été ensuite révisées par les règlements P.68/Menhut-II/2011, P.45/Menhut-II/2012, P.42/Menhut-II/2013 du ministère des forêts et les lignes directrices techniques de la direction générale de l'utilisation des forêts P.8/VI-SET/2011 et P.8/VI-BPP ...[+++]


Based on lessons learned from initial TLAS implementation, the results of the joint assessment in accordance to Annex VIII of this Agreement, and recommendations from various stakeholders, the regulations were again revised through a multi-stakeholder process to become Forestry Minister's Regulation P.43/Menhut-II/2014 in June 2014 and P.95/Menhut-II/2014 in December 2014, followed by DG Forest Utilization Technical Guidelines No.P.14/VI-BPPHH/2014 in December 2014 and No.P.1/VI-BPPHH/2015 in January 2015 (hereinafter referred to as the TLAS Guidelines).

Sur la base des enseignements tirés de la mise en œuvre du premier SVLK, des résultats de l'évaluation conjointe menée conformément à l'annexe VIII du présent accord et des recommandations formulées par différentes parties prenantes, la réglementation a de nouveau été modifiée dans le cadre d'un processus associant de multiples parties prenantes, qui a abouti à l'adoption des règlements P43/Menhut-II/2014 et P95/Menhut-II/2014 du ministère des forêts en juin 2014 et en décembre 2014, respectivement, et des lignes directrices techniques de la direction générale de l'utilisation ...[+++]


(c) may enter into agreements with the government of any province or with any person for forest protection and management or forest utilization, for the conduct of research related thereto or for forestry publicity or education;

c) peut conclure des accords avec un gouvernement provincial ou toute personne pour la protection et la gestion des forêts ou leur utilisation, la conduite de recherches dans ce domaine ou la publicité ou la diffusion d’information sur les forêts;


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The above is subject to checks under the Forest Utilization Director-General Regulation P.8/VI-BPPHH/2011.

Ce qui précède est soumis à des vérifications dans le cadre du règlement de la direction générale de l'utilisation des forêts P.8/VI BPPHH/2011.


In 2009, the multi-stakeholder process resulted in the issuance of Forestry Minister's Regulation P.38/Menhut-II/2009, followed by DG Forest Utilization Technical Guidelines No.6/VI-SET/2009 and No.02/VI-BPPHH/2010.

En 2009, la collaboration de multiples acteurs a conduit à la publication par le ministère des forêts du règlement P.38/Menhut II/2009, puis à la publication par la direction générale de l'utilisation des forêts des lignes directrices techniques no 6/VI-SET/2009 et no 02/VI-BPPHH/2010.


Keeping in mind this laudable intention, let us look at the effects of the following few words included in clause 27 (2), page 9, line 13: -government of any province or with any person for forest protection and management or forest utilization- The words ``or any person'' cannot be legitimately included since only the provinces have the authority, the right to define their own forest policy (1155) Therefore, even though the legitimacy of the Canadian Minister of Natural Resources is very much in doubt, it is still important to correct those clauses having an impact on the provinces' authority in matters of exclusive jurisdiction.

De cette intention louable, il faut voir la portée de ces quelques mots qui sont inclus dans le texte et qui suit, l'article 27 (2), ligne 12, page 9: .gouvernement provincial ou toute personne pour la protection et la gestion des forêts et leur utilisation .


It reads: (c) may enter into agreements with the government of any province or with any person- This is where the problem lies: -for forest protection and management or forest utilization, for the conduct of research related thereto or for forestry publicity or education;

Il se lit comme suit: « .le gouvernement fédéral: c) peut conclure des accords avec un gouvernement provincial ou toute personne . C'est sur ceci que j'accroche: .pour la protection et la gestion des forêts ou leur utilisation, la conduite de recherches dans ce domaine ou la publicité ou la diffusion d'information sur les forêts;


Further in the bill we get to subclause 3(2): The minister may enter into agreements with the government of any province or with any person for forest protection and management or forest utilization and for the conduct of research related thereunto or for forestry publicity or education.

Plus loin dans le projet de loi, nous trouvons l'alinéa 3(1)c): Le ministre peut conclure des accords avec un gouvernement provincial ou toute personne pour la protection et la gestion des forêts ou leur utilisation, la conduite de recherches dans ce domaine ou la publicité ou la diffusion d'information sur les forêts.


The Council therefore believes that the 3rd COP to the CBD should develop a work programme on the conservation and sustainable use of forest biological diversity which takes account of and is complementary to the IPF and CSD processes with a view to integrate forest protection and forest utilization according to the ecosystem approach.

Le Conseil estime dès lors que la 3ème CdP à la CDB devrait élaborer un programme de travail sur la conservation et l'utilisation durable de la diversité biologique forestière qui tienne compte et soit complémentaire des travaux de l'IPF et de la CDD en vue d'intégrer la protection et l'exploitation des forêts selon l'approche fondée sur l'écosystème.




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'forest utilization' ->

Date index: 2021-02-09
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